آیا احمدی نژاد باید تحت تعقیب قرار گیرد؟



اخبار,اخبارسیاسی,احمدي نژاد

سوالم از آقای احمدی‌نژاد این است که بهتر نبود پیش از آنکه روی موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی مانور سیاسی بدهد و از آن بهره‌برداری سیاسی کند، مراقب معاونان و مدیران خودش بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه مدیران ارشد دولت پاک دستان یکی پس از دیگری تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: سوالم از آقای احمدی‌نژاد این است که بهتر نبود پیش از آنکه روی موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی مانور سیاسی بدهد و از آن بهره‌برداری سیاسی کند، مراقب معاونان و مدیران خودش بود؟

  مهدی دواتگری درباره خبر بازداشت حمید بقایی معاون رئیس‌جمهوری سابق، اظهار کرد: باید عملکرد اخیر قوه قضائیه را تحسین کرد که به صورت مستقل عمل می‌کند و این برخوردها تبدیل به یک نکته مثبت در کارنامه عملکرد 37 ساله قوه قضائیه شده است.

وی ادامه داد: طبیعی است رسیدگی به پرونده اشخاصی که وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی دارند، برای قاضی پرونده و دستگاه قضایی مشکل است و فشارهایی به همراه دارد، اما ما انتظار داریم دستگاه قضایی همواره این رویه را دنبال کند و بدون توجه به جایگاه اشخاص با متخلفین برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه برخورد با مفاسد نباید مربوط به افرادی باشد که در گذشته مسئولیت داشتند، تصریح کرد: باید عملکرد هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد، بررسی شود و برخورد با متخلفین محدود به زمان پس از مسئولیت آنها نشود.

دواتگری درباره تخلفات صورت گرفته از سوی دو معاون رئیس‌جمهوری سابق، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد از ابتدای شروع به کار دولتش سخن از دولت پاکدست می‌گفت و همواره از همراه داشتن لیست مفسدین اقتصادی می‌گفت که قصد دارد اسامی آنها را منتشر کند و با این اظهارات فضای سیاسی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌داد، حالا جای تعجب است که چطور احمدی‌نژاد تا این حد فساد اقتصادی مدیران خود را نادیده گرفته است.

نماینده مراغه در مجلس، با بیان اینکه امروز شاهدیم همان مدیران ارشد دولت پاک دستان یکی پس از دیگری تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، گفت: سوالم از آقای احمدی‌نژاد این است که بهتر نبود پیش از آنکه روی موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی مانور سیاسی بدهد و بهره‌برداری سیاسی کند، مراقب معاونان و مدیران سیاسی خودش بود.

وی درباره نحوه بررسی این تخلفات، اظهار کرد: ما یک مسئولیت سیاسی داریم و یک مسئولیت کیفری اصل شخصی بودن جرائم و مجازات‌ها؛ در بررسی پرونده افراد اصل بر برائت است. در خصوص دو معاون احمدی نژاد در جایی که تخلفات صورت گرفته است، چه از سوی رحیمی و چه بقایی یا افراد دیگر، اگر این تخلفات با دستور رئیس‌جمهوری وقت صورت گرفته باشد، باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

این نماینده مجلس، ادامه داد: اگر این تخلفات با دستور احمدی‌نژاد نباشد، معاون وی شخصا مرتکب جرم شده است و مسئولیت کیفری دارد، در این صورت هم ضعف رئیس‌جمهوری وقت را نشان می‌دهد که مدیران خود را با نظارت انتخاب نکرده است و پس از آن نیز نظارتی بر عملکرد آنها نداشته است، چرا که اگر این اتفاق افتاده بود امروز شاهد این اتفاقات نبودیم.

 اخبار  سیاسی  -  انا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------