آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مشكل‌سازان در راهند!



اخبار,اخبارسیاسی,احمدي‌نژاد

دولت بهار و احمدي‌نژاد بسياري از عادت‌ها را در ايران تغيير داد. براي مثال شنيدن بالا كشيدن هزاران ميليارد ديگر براي كسي جاي تعجب ندارد يا  قبح توهين و افترا در ميان سياستمداران شکسته شد و گویا دیگرمنكر به حساب نمي‌آمد. در همين راستا بيان ادعاي‌های بي متن و مبنا نيز عادتي است كه در ميان ياران احمدي‌نژاد به یادگار مانده است و اين روزها نيز اين دست از سخنان ادامه دارد.حال بعد از رفتن اين طيف از عالم سياست ايران، همچنان ما سخناني را مي‌شنويم كه از هيچ منظر نمي‌توان آن را قبول كرد.

مسببان خرابي‌ها و مشكلات چند سال اخير در امور مختلف كشور، حال ادعا دارند كه دور هم جمع شدند تا مشكلات ايران را بررسي كنند!اين جماعت نام خود را« مجمع» نهادند، مانند مجمع روحانيون مبارز، ولي اين كجا و آن كجا!اين طيف كه جمعي از شكست‌خوردگان در امور محوله در دوران احمدي نژاد هستند، دور هم نشستند و حالا در تلاشند تا با اعلام اين‌كه با احمدي نژاد قهر‌كرده اند و از او اعلام برائت کنند، بتوانند به مجلس بيايند.

 

مسئوليت اين‌كه چه كسي صلاحيت ورود به كارزار انتخابات را داشته باشد به گردن واحد‌های مربوط است ولي نكته اينجاست كه افرادي كه سال‌ها توان اداره نهادهاي زير دست خود را نداشته اند و كارنامه آنها معرف اين وضعيت است، حال داعیه حضور در قامتي نو براي بررسي مشكلات كشور دارند.


   آمده ايم مشكل را بررسي كنيم!
اين گفته ما نيست، فريدون عباسي كه گفته مي‌شود رابط اين جريان با پايداري‌هاست در گفت و گويي ادعا مي‌كند، مجمع یکتا برای بررسی و گزارش مشکلات کشور به صورت شفاف در موضوعات سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان تشکیل شده است! عباسي ادامه مي‌دهد: مجمع یاران کارآمد و تحول ایران اسلامی به دنبال این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود کارشناسان و مسئولان اجرایی دولت قبل پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات و معضلات پیش‌روی کشور ارائه کند.


   لشكركشي فرمانداران از بهار به يكتا
عباسي با پرده برداري از  اعضای حاضر در این جبهه مي‌گويد كه اين جريان متشکل از برخی وزرای دولت نهم و دهم، نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشوردر دولت قبل هستند ومسئولان اجرايي يعني همان استانداران و فرمانداران كه قرار بود با احمدي‌نژاد نشست و همايش داشته باشند!


   خيز براي مجلس
عباسي‌كه راز نگهدار خوبي نيست با اذعان به اين‌كه  بحث انتخابات مجلس نيز از موضوعات پیش‌روی این مجمع خواهد بود، افزود: اعضای این مجمع از ابتدای تشکیل آن به دنبال همفکری و کارکردن برای تعالی کشور و کارهای کلان نظام بودند.


   رياست دانشجو بر يكتايي‌ها!؟
فريدون عباسي مي‌گويد مصطفي‌محمدنجار يا همان وزير كشور احمدي نژاد كه فرمانداران و استانداران دولت را انتخاب مي‌كرد، به دليل نظامي‌گري نمي تواند در راس يك تشكيلات سياسي باشد. از سوي ديگر افرادي كه در اين تيم اسم شان آورده شده‌است غير از كامران دانشجو در اندازه رياست يك حزب نيستند و به نظر مي‌رسد اين فرد در راس اين جريان قرار گيرد.


   اسامي جديد در يكتا
در اين بين يكي از اعضاي نزديك به دولت بهار اسم فرد ديگری را به تيم جريان يكتا اضافه كرد.محمدناظمي اردكاني، وزير تعاون‌دولت نهم و به نوعي رابط يكتا با اصولگرايان نيز بازيگر جديد اين جريان است.فردي كه سال‌هاست از او در عالم سياست ايران خبري نشده و حال بعد از چندسال ريكاوري حال قصد دارد شانس خود را با اين جريان تازه تاسيس براي بازگشت به دنياي سياست ايران امتحان كند.


   اعلام برائت يارمصباح از يكتا
از سوي ديگر لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم كه اسمش نيز در ميان چند نفر يكتايي خلط شده بود،با بیان اینکه بنده مفتخر به عضویت در جبهه پایداری هستم، حضور خود در حزب یکتا و نزدیکی به احمدی‌نژاد را تکذیب کرد و طي يك اطلاعيه گفت: اخیرا صحبتی از تشکیل تشکلی به نام یکتا به میان آمده و در این میان ذکری نیز از نام حقیر رفته است.

 

هرچند این جانب در حال حاضر در شیراز ساکن هستم و در جلسه‌ای به این عنوان تا به حال شرکت نکرده‌ام اما لازم می‌دانم متذکر شوم این حقیر این  توفیق را داشته‌ام که از بدو تاسیس در شورای مرکزی تشکل جبهه پایداری که اخیرا مراحل ثبت قانونی خود را نیزطی کرده و مفتخر به اشراف شورای فقهاست، حضور داشته باشم.


   مشكل سازان به دنبال رفع مشكل!
اين بازي‌هاي سياسي تا روزي كه روند انتخابات رو به راه شود ادامه دار است و نمي توان به طور قاطع گفت كه اين افراد در زمين احمدي‌نژاد بازي مي‌كنند يا اينكه قصد دارند براي تيم طرفدار مصباح يزدي و مقابل احمدي‌نژاد بازي كنند. ولي آن چه كه مثل روز مشخص است كارنامه پر از اشتباه  اين افراد در طول دوران مديريتي آن هاست.كساني كه امروز به ادعاي فريدون عباسي آمده اند تا مشكلات كشور را بررسي كنند،کسانی که  خود در دوراني مسبب بسياري از مشكلات بودند و در زمان همين آقاي عباسي بود كه دانشمندان هسته اي كشورمان مانند شهيد عليمحمدي به شهادت رسيدند، در زمان كامران دانشجو بود كه بورسيه‌هاي غيرقانوني لرزه بر اندام آموزش عالي كشور انداخت، در زمان حميدرضا حاجي بابايي بود كه نوجوانان كشور كه براي آموزش به مدرسه رفته بودند، سوختند وآقاي وزير مي‌خنديد و هزار مشكل ديگر كه اين افراد در زمان خودشان به چشم شان نمي آمد و حال خود را منجي مشكلات ايران مي‌دانند!؟


   احتمال بازگشت مشايي
به نظر مي‌رسد كه مشايي بازگشته كه اين افراد دوباره از ترس اين‌كه نام شان كنار اسم مشايي و جريان او برده شود تصميم به دوري از احمدي نژاد ولو به ظاهر گرفته اند. انتخابات در پيش است و بايد منتظر ماند و ديد اين ترفندهاي سياسي تا كي ادامه پيدا خواهد كرد و نفرات بعدي كه خود را به اين جريان مي‌چسبانند يا از اين افراد اعلام برائت مي‌كنند، چه كساني هستند.


 اخبار  سیاسی  - قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------