آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

تخلف احمدي‌نژادي‌ها بيش از اين حرف‌هاست



اخبار,اخبارسیاسی,احمدي‌نژاد

دولت پاك دستان، دولتي كه ادعا مي‌كرد با فساد مبارزه مي‌كند و ليستي از مفاسد در جيب دارد اخيرا با دستگيري و بازداشت معاونانش مواجه است. محمود احمدي‌نژاد كه همه را از رئيس قوه مقننه تا مسئولان اجرايي گذشته كشور را تهديد مي‌كرد و هميشه با داشتن ليستي از مفاسد آنها يا اطرافيان‌شان سعي مي‌كرد كار خود را پيش ببرد، با بگم بگم‌هاي متناوب ديگران عليه خود مواجه شده است.

اكنون از دولت نهم و دهم، دو معاون رئيس جمهور به دلايل مختلف بازداشت و زنداني شده‌اند با اين حال احمدي‌نژادي‌ها اتهام اختلاس آنها را قبول ندارند و در مظلوم نمايي كردن در صف اول ايستاده‌اند.

 

زماني كه محمدرضا رحيمي معاون اول، دولت گذشته بازداشت شد، احمدي‌نژاد هر گونه ارتباط با او را منكر شد و احمدي‌نژادي‌ها تلاش كردند رحيمي را تحميلي به دولت جلوه دهند اما وقتي دادستاني حميد بقايي معاون اجرايي احمدي‌نژاد را بازداشت كرد، اين طيف ابتدا سكوت كردند اما بعد از پيگيري رسانه‌ها برخي از افراد حلقه ولنجك مسير انكار را پيش رفتند. اما احمدي‌نژاد برخلاف معاون اول، اين بار براي بقايي سنگ تمام گذاشت و او را فردي ارزشي عنوان كرد و طبق معمول دستگاه قضا را متهم به اشتباه كرد. مسعود پزشكيان نماينده مجلس وزير بهداشت دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «قانون» عنوان مي‌كند كه بازداشت شدن دو معاون از يك دولت جاي تعجب دارد. 


  رانت‌خواران در دولت گذشته
اين نماينده مستقل مجالس هشتم و نهم با يادآوري رفتاري مشابه در دولت بني‌صدر، مي‌گويد زماني، بني صدر هم مي گفت كيش شخصيت ندارد، اما داشت. اكنون تاريخ تكرار شده است و دولتي كه ادعا مي‌كرد مي‌خواهد جلوي متخلفان و رانت خواران را بگیرد، شاهد حضور مفسدان در بدنه خود است. به عبارتي خودشان متخلف شده‌اند.  وي براي اين ادعا به پرونده‌هاي موجود و سابقه اعضاي دولت گذشته اشاره مي‌كند و ادامه مي‌دهد: اين روزها شاهد دادگاه رفتن و زنداني شدن برخي اعضاي دولت نهم و دهم هستيم.

 

حالا بماند كه بسياري از آنها را براي بررسي بيشتر فرامي خوانند و از عده‌اي تعهد مي‌گيرند. اينكه از يك دولت دو معاون دستگير شود قابل تامل است. پزشكيان مي‌گويد: هر دو  معاون احمدي‌نژاد با جرايم اقتصادي زنداني شده‌اند نكته حائز اهميت اين است كه از دولتي دو معاون دستگير شده است كه هر روز از داشتن ليست مفسدان اقتصادي در جييب و كشو خبر مي‌داد. نماينده مردم تبريز در مجلس تاكيد مي‌كند: اكنون كه رحيمي و بقايي دستگير شده‌اند، مشخص مي‌شود چه اسامي در آن ليست بود كه احمدي‌نژاد تا آخرين لحظه فهرست را رسانه‌اي نمي‌كرد.


  مجلس مقصر است
مسعود پزشكيان مجلس و نمايندگان را در زمينه برخورد نكردن با مفاسد در دولت گذشته مقصر عنوان مي‌كند و مي‌گويد: مجلس و ما نمايندگان هم مقصر بوديم. براي اينكه مي‌ديديم دولت كاملا از چارچوب خارج مي‌شود و خلاف قانون عمل مي‌كند اما باز حرفي نمي‌زديم و برخورد نمي‌كرديم. وي به خاطر دارد، زماني علي لاريجاني در دوره مجلس هشتم عنوان كرد دولت احمدي‌نژاد 50 درصد انحراف از قانون دارد اما او گفت من سرسوزني انحراف ندارم.


  چه كسي دروغ مي‌گويد؟
 پزشكيان ادامه مي‌دهد: آن زمان كسي نگفت بالاخره كدام يك از روساي قوه درست مي‌گويد. از بين لاريجاني و احمدي‌نژاد يك نفر بايد دروغ گفته باشد، هر كدام دروغ گفته آن يكي رئيس راستگو بوده. وي اعتقاد دارد كه نمي‌شود رئيس قوه‌اي اين اندازه خلاف بگويد و همچنان رئيس بماند. بنابراين نمايندگان را مقصر مي‌داند كه از بازوي نظارتي استفاده نكردند و درست از نادرست را مشخص نكردند.


  نتيجه عدم تمكيل به قانون انحراف است
وي با يادآوري انكار ارتباط احمدي‌نژاد با رحيمي و دفاع از بقايي، مي‌گويد: منكر شدن و نشدن مهم نيست. مسئله سيستم و ساختار يك دولت است كه تمكين نكردن به قانون را سرلوحه خود قرار داده بود. احمدي‌نژاد علني مي‌‌گفت مجلس در راس امور نیست، اين جمله را ديگر همه شنيده بودند و موضوع پنهاني نبود. نتيجه اين حرف‌ها و رفتارها، انحراف است.  پزشكيان مي‌افزايد: قبول كنيم يا نه، وقتي قانون را قبول نداشته باشيم و به قوه قانون‌گذاري بي‌اهميت باشيم، انحراف پيش مي‌آيد حالا هرچه احمدي‌نژاد بگويد سر سوزني انحراف از قانون نداشته است.


  بررسي شود تخلفات بيشتر است
با وجود اينكه دو معاون احمدي‌نژاد به دليل مفساد اقتصادي بازداشت و زنداني شده‌اند، پزشكيان اعتقاد دارد انحراف و تخلف بيش‌ از اين حرف‌هاست. وي‌ بر اين باور است كه اگر بيشتر بررسي شود، ميزان تخلفات بيشتر خواهد بود و بالاتر از معاونان مقصر خواهند بود چرا كه دولت گذشته به هيچ وجه قانون را اجرا نكرده‌است. وي ادامه مي‌دهد: متاسفانه وقتي قانون اجرا نشد، كسي هم نبود تا سوال كند شما چه كاره هستيد كه قانون را قبول ندارد. حضرت امام(س) وقتي بني صدر گفت قانون را قبول ندارد، با لحن تندي به او گفت قانون او را قبول ندارد. 


  مانيتور كردن دولت جديد
اين نماينده مي‌گويد: آن زمان مجلس در برابر بي قانون‌ها  دولت گذشته سكوت كرد اما به محض استقرار دولت جديد هر لحظه رفتار آنها را زيرذره‌بين مي‌گذارند و اصرار دارند دولت روحاني پاسخگو باشد. اجازه نمي‌دهند دولت جديد از راه برسد و خراب كاري‌ها را جمع كند. وي مي‌افزايد: دولت روحاني اگر بتواند روند گذشته را حفظ كند و اجازه ندهد سيستم فرو بريزد كار مهمي كرده است. پزشكيان ادامه مي‌دهد: اين روزها برخي نمايندگان از تريبون‌ها براي انتقاد از دولت جديد استفاده مي‌كنند.

 

آنها نقدهايي را مطرح مي‌كنند كه به زمان احمدي‌نژاد و دوره مجلس گذشته بر مي‌گردد. به نظر اين گروه فراموش كردند كه خود آنها مسبب اصلي بسياري از مشكلات كشور هستند و الان ايراد مي‌گيرند كه چرا انجام مي‌دهيد. وزير دولت اصلاحات مي‌گويد: بشر زود فراموش مي‌كند. اگر مي‌توانستيم نموداري از اتفاقات و تاثيرات آن را به مردم و افرادي كه اين روزها منتقد هستند نشان دهيم ديگر كسي حرف نمي‌زد. پزشكيان مي‌گويد: در آن صورت مردم با آگاهي كامل به  منتقدان اجازه صحبت كردن نمي‌دادند و خطاب به او مي‌گفتند تو ديگر صحبت نكن چرا كه مقصر تمام اين مشكلات از سكوت و حمايت تو نشات مي‌گيرد. وي چنين رفتارهايي را مشابه سفر فردي به مكه مي‌داند كه به شيطان سنگ مي‌زند و شيطان به او مي‌گويد تو ديگر چرا، تو كه از خود ما هستي.


  در فضاي غبارآلود هر اتفاقي مي‌افتد
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با دستگيري دو معاون از دولت گذشته، احمدي‌نژادي‌ها شانس حضور مجدد در مجلس آينده را دارند يا خير، مي‌گويد:‌وقتي  اطلاع رساني منطقي و درست نيست و آگاهي‌ها و چارچوب‌هايي كه به جامعه ابلاغ مي كنيم  شفاف نيست هر اتفاقي ممكن است بيفتد.  پزشكيان با خواندن اين شعر


«حقيقت سرايي است آراسته/ هوا و هوس گرد برخاسته/ چو برخاست گرد نبيند نظر گرچه بيناست مرد» ادامه مي‌دهد: وقتي هوا غبار آلوده است كسي نمي تواند، حق را از ناحق تشيص دهد. بنابراين در اين فضا درست و نادرست انتخاب كردن مردم كار ساده‌اي نخواهد بود.

 

 اخبار سیاسی -  قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------