آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ابهام در اصرار بر نبود احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی,  محمود احمدی‌نژاد

 

 حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، مصطفی محمدنجار وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم، علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، محمدمهدی زاهدی وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم، کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات دولت دهم، محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، ‌محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم، اسدا... عباسی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دولت دهم، ‌فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم، لطف‌ا... فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم، ابراهیم عزیزی معاون توسعه و برنامه‌ریزی دولت نهم ‌و مهرداد بذرپاش به دور هم جمع شدند تا اعضای هیأت موسس جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) شوند و هر روز ارتباط این حزب با محمود احمدی‌نژاد را تکذیب می‌کنند.
 
بار دیگر این نسبت در روز گذشته تکذیب شد و یک عضو دیگر هیأت موسس جبهه یکتا اعلام کرد که اعضای این جبهه با محمود احمدی‌نژاد ارتباط تشکیلاتی ندارند. سیدمحمد حسینی درباره این جبهه گفت: افراد اصلی تشکیل دهنده جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی، مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم هستند که هیأت موسس را تشکیل می‌دهند و اعضا غالبا از مدیرانی هستند که در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مدیریت‌های استانی و شهرستانی و حتی در بخش‌ها حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: به‌طور کلی مجموعه وسیعی از نیروهای دلسوز و ارزشی که احساس کردند در این مقطع می‌توانند با انسجام بیشتری کار کنند و در خدمت اهداف نظام باشند اعضای این جبهه را تشکیل می‌دهند. وزیر پیشین ارشاد با بیان اینکه اعضای حاضر در جبهه مجموعه‌ای هستند که تخصص‌های مختلف دارند یادآور شد: اعضای حاضر در جبهه در زمینه‌های مختلف سیاسی خارجی، سیاست داخلی، امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از افرادی هستند که در کارهای اجرایی بودند و تخصص و تجربه کافی دارند تا بتوانند در موضوعات مختلف مواضع سنجیده‌ای اتخاذ کنند.
 
از جمله ویژگی‌های این جمع آن است که پیشینه و کارنامه روشنی در دوران انقلاب و دفاع مقدس و مسئولیت‌های اجرایی و خدمت به مردم داشتند. حسینی ادامه داد: البته این جمع بعد از دولت دهم جلسات فراوانی داشته‌اند اما در این مقطع به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع اعلام شود تا افرادی که مایل هستند در تهران و شهرستان‌ها به این جمع بپیوندند، نظرات خود را برای تهیه اساسنامه که پیش‌نویس آن تهیه و آماده شده بدهند و برای تقسیم کار و اتخاذ مواضع اعلام آمادگی کنند. وی با اشاره به اولین همایش جبهه یکتا که قرار است برگزار شود، بیان کرد:‌ برای آغاز فعالیت‌های جدی‌تر از ساعت 16 از اعضا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) دعوت کرده‌ایم و درآنجا بخشی از مواضع اعلام و پس از آن سازمان‌دهی کار به شکل دقیق‌تر شروع می‌شود.
 
حسینی در پاسخ به این سوال که چه تشکل‌هایی این جبهه را تشکیل می‌دهند؟، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم جبهه یعنی فراتر از یک تشکل خاص. البته اگر ضرورت ایجاب کند خود این جبهه به‌عنوان تشکل رسمی بعدا در وزارت کشور ثبت می‌شود مثل سایر مجموعه‌ها که ابتدا فعالیت خود را اعلام کردند و بعد وقتی به جمع‌بندی رسیدند به‌عنوان حزب یا تشکل کارهایشان را انجام دادند چون مجموعه‌ای از افراد مختلف در این جبهه وجود دارند در این که روال قانونی را در آینده طی کنند، مشکلی وجود ندارد.
 
این عضو هیأت موسس جبهه یکتا درباره انتخاب دبیر این جبهه نیز تاکید کرد:‌ جبهه مبتنی بر تصمیم گیری جمعی است و محوریت فرد نداریم ولی قطعا تقسیم کار صورت خواهد گرفت به همین دلیل درحال حاضر آقای حاجی‌بابایی سمت دبیری جبهه را به‌عهده دارند.
 
 اخبار  سیاسی -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------