آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

بهره برداری سیاسی از غواصان شهید ممنوع



اخبار,اخبار

برای مثال در یک شبکه اجتماعی طرحی منتشر شده با این مضمون :" غواصان با آواکس آمریکایی لو رفتند، این بار می خواهید به آژانس آمریکایی اعتماد کنید!" مشخص است که ارتباط دادن این دو موضوع بی ارتباط به یکدیگر با هدف و انگیزه سیاسی و جناحی است.

  امروز (سه شنبه) 175 غواص شهید در شهر تهران تشییع می شود.

درباره این شهدا و این استقبال اما ذکر نکاتی چند خالی از فایده نیست:

1- این غواصان شهید برای همه مردم ایران هستند و اگر برخی بخواهند از این موضوع استفاده جناحی  و ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود بکنند اول از همه به خون پاک این شهیدان جسارت و خیانت کرده اند.

2- استقبال کم نظیر مردم از این شهدا به خاطر این است که مردم این سربازان ایثارگر جبهه های دیروز و شهدای گلگون کفن امروز را متعلق به خود و عمق ایثار و از جان گذشتگی این شهدا را قابل احترام می دانند.


مردم ایران به خوبی واقف اند که موقعیت و امنیت کنونی حاکم بر کشور را مدیون خون پاک این شهدای گرانقدر میهن و مردم هستند. اگر مردم احساس کنند استقبال آنها از شهدا از سوی برخی جناح ها مصادره به مطلوب می شود ممکن است بر خلاف میل شان و برای جلوگیری از چنین سوء استفاده ای در موارد مشابه دیگر که نیاز به نشان دادن همبستگی و وحدت ملی احساس می شود از حضور خود در صحنه دریغ ورزند و البته نمی توان بر آنها خرده گرفت.

3- تصور کنید شهروندی در این گرمای تابستان و سرمای زمستان در مراسمی اتحاد آفرین و ملی حضور می یابد و وقتی شب هنگام به خانه باز می گردد و گیرنده خانه خود را روشن می کند تفسیرهایی از حضور او توسط مجریان و گویندگان صداوسیما ارایه می شود که نه تنها او را بهت زده بلکه عصبانی می کند و به طور طبیعی چنین شهروندی ترجیح می دهد در موارد مشابه آینده به جای پیوستن به صفوف مردم در خانه بماند.

4- متاسفانه تجربیات گذشته و رفتار های برخی جناح ها و گروه ها در روزهای گذشته  این نگرانی را ایجاد کرده است که اراده ای برای سوء استفاده از موضوع شهدای غواص در میان باشد که از آن جمله می توان به برخی طرح ها و اشعار و مطالب منتشر شده در رسانه های منتسب به برخی جریان های سیاسی اشاره داشت که از ارتباط دادن شهدای غواص به مذاکرات هسته ای امروز گرفته تا سر دادن برخی شعارهای با مضامین تفرقه افکنانه و فرصت طلبانه حکایت دارد. برای مثال در یک شبکه اجتماعی طرحی منتشر شده با این مضمون :" غواصان با آواکس آمریکایی لو رفتند ، این بار می خواهید به آژانس آمریکایی اعتماد کنید!"

مشخص است که ارتباط دادن این دو موضوع بی ارتباط به یکدیگر با هدف و انگیزه سیاسی و جناحی است و نوعی سوء استفاده از رشادت و ایثار 175 شهید بزرگوار است که برای دفاع از مرز و بوم و میهن  جان پاک خود را تقدیم کردند.

احساس خطر امروز و نوشته حاضر نیز هشداری است هم به صداوسیما و هم به برخی گروه های سیاسی فرصت طلب که دستکم در این مورد خاص شهوت سوء استفاده طلبی خود را کنار بگذارند و اجازه دهند این شهدا واقعا برای ملت و مردم باقی بمانند.


 اخبار   سیاسی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------