آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

یونسی: روحانی به وعده‌های خود پایبند است



اخبار,اخبار سیاسی,علی یونسی

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه دکتر روحانی به همه وعده های خود پایبند و در این راستا نیازمند همراهی مردم است، گفت: باید موانع و زنجیرها را برداشت و توهمات و نگرانی های خیالی را کنار زد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت اساتید برجسته کُرد احمد قاضی و احمد شریفی در سنندج با بیان اینکه دولت با کمک مردم می تواند استان را در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به توسعه برساند، گفت: دولت به کمک شما مردم نیاز دارد باید همانگونه که به دکتر روحانی رای دادید دولت را حمایت کنید، انتقاد کنید و پیشنهاد دهید.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه انتقاد باید دلسوزانه باشد نه کارشکنانه اظهار کرد: انتقاد یعنی آسیب شناسی انجام شود، ضعف های واقعی بیان و راه حل اساسی ارائه شود و دولت به این نوع دلسوزی احتیاج دارد.

وی ادامه داد: کسانی هستند که نمی خواهند دولت دکتر روحانی موفق شود و برای منافع شخصی و حزبی خود حاضر می شوند یه کشور آسیب وارد شود به شرطی که آنان به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام یونسی افزود: من خیلی امیدوار هستم که دولت موفق شود، درهای بسته باز شود و بدون شک در استان های قومی و مرزی مخصوصا استان کردستان به وعده های داده شده عمل می کند و در این راستا بیش از هر چیزی به حمایت مردم نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید مسوولان را حمایت کرده و اجازه ندهند که رخنه و تفرقه ایجاد شود اظهار کرد: نباید اجازه دهید که دشمنان در بین شما یارگیری کنند تا دولت بتواند به اهداف مورد نظر و وعده های داده شده دست پیدا کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به نامگذاری کردستان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی افزود: این نامگذاری از سوی معظم له یک نامگذاری ساده نبوده است و مسوولان استان این مهم را پیگیری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تفکر جدا بودن کُرد و زبان کُردی از ایران و زبان های ایرانی خطرناک است نه آموزش زبان کُردی و مواردی از این قبیل و این مهم باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام یونسی افزود: چرا عده ای از تدریس زبان های خارجی همانند عربی و انگلیسی در ایران نگران نیستند اما از آموزش زبان های ایرانی مانند کُردی و آذری نگرانند و باید توجه داشته باشیم که این تفکر خطرناک است.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل و اسلام داعشی و وهابی یک خطر جدی در جامعه محسوب می شود نه آموزش زبان کُردی و این مسائل در کشور و در راستای از بین بردن دسیسه های دشمن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این آیین که با حضور چهره های سرشناس علمی و فرهنگی کُرد و خانواده های احمد قاضی و احمد شریفی برگزار شد نشست تخصصی و علمی بررسی آثار این دو استاد گرانقدر با حضور اساتید برجسته انجام شد.

این آیین توسط مرکز پژوهش های کردستان شناسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

مرحومان احمد قاضی و احمد شریفی از چهره های فعال، صاحب اثر و نامدار عرصه ادب و فرهنگ ایران و به ویژه کردستان هستند که طی سال ها تلاش و کوشش و هنرنمایی خدمات ارزشمند و شایسته ای را به ادب و فرهنگ ایران و به ویژه کردها ارائه داده اند و خدمات و تلاش و آثار آنان ماندگار و فراموش شدنی هم نیست.

نویسنده، مترجم، روزنامه نگار و ادیب برجسته کُرد مرحوم احمد قاضی 17 خرداد ماه جاری به علت بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت و 18 خرداد ماه جاری در محل مقبره الشعرای شهر مهاباد تشییع و به خاک سپرده شد.

نویسنده، ادیب و تاریخ نگار کُرد احمد شریفی نیز 29 خرداد ماه جاری به علت کهولت سن و بیماری در مهاباد درگذشت


  اخبار  سیاسی - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------