توهین ازتریبون عمومی به روحانی و لاریجانی



اخبار,اخبارسیاسی,روحانی ,علی لاریجانی

اینجا تهران است در یک روز گرم تابستانی، آفتاب تموز بر کف آسفالت می‌تازد و از زمین و آسمان آتش می‌بارد، ملت اما از پیر و جوان، زن و مرد با ظاهرها و البسه متفاوت آمده‌اند همه با یک نام و نشان فارغ از تفاوت رنگ و زبان، شأن و جایگاه اجتماعی، آمده‌اند به نام ایران به احترام لاله‌های سرخ پرچم میهن، به یاد دریادلان دست‌بسته غواص به قصد احترام و ارادت به آنانی که نشانه عزت‌اند، تندیس افتخار، شاخص صراط، نشانه‌ غرور یک ملت، جاودانه‌های همیشه زنده شرافت، فرزندان خط شکن روح‌ا....

سه‌شنبه ۲۶خرداد هوای تهران در منطقه بهارستان نه‌گرم بود نه آتشین، نسیمی از بهشت حال و هوای شهر را پس از سال‌ها دیگرگونه کرده بود، ملت بازهم کاری کرد کارستان. به احترام عزیزترین فرزندان مظلومش خیابان‌ها را با اشک دیدگان شست و آذین بست تا میزبان آن قهرمانان باشد، همه آمده بودند تا بگویند ایرانی قدرشناس است و فهیم، قدردان است و نمک‌شناس و قهرمانانش را ارج می‌نهد و بر سر می‌گذارد،

 

در این غوغای شور و شعور البته عده‌ای باز بی‌توجه به وحدت ملی، شرایط خطیر کشور و جایگاه و پایگاه فرا سیاسی و جناحی شهدا، ساز ناکوک خود را نواخته و سمفونی هماهنگ عزت و غرور ملی را پاس نداشته و با نگرش‌های تنگ و ترش جناحی و سیاسی حاشیه‌های تلخ بر آن تحمیل کردند، بازهم سودگران سیاسی و دلواپسان فرصت‌طلب با سوءاستفاده از موقعیت و این‌بار به بدترین وجه، یک مراسم ملی آن هم در پاسداشت شهدا را دستمایه بهره‌برداری سیاسی خود کرده و به دولت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تاختند و حتی تا بدآنجا پیش رفتند که در روز روشن و در برابر انظار عمومی به روسای دو قوه (روحانی - علی‌لاریجانی) به طور توهین‌آمیز هجمه کردند. اقداماتی که علاوه بر جرم مشخص و تخلف صریح از قانون بواسطه بهره‌برداری مغرضانه و نامنصفانه از جایگاه والای شهدا هیچ توجیه شرعی و اخلاقی نداشته و سخت مایه نکوهش و تقبیح است. 


  میتینگ سیاسی در برابر چشمان بهت‌زده
مردم از اقصی‌نقاط تهران و حتی از گوشه و کنار کشور فرصت را غنیمت شمرده و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی خود را به مرکز پایتخت رسانده بودند تا میزبان فرزندان غریب و مجاهدان غواص و سرافراز خود باشند و از این ضیافت معنوی بهره‌ای ببرند اما در کمال تعجب و در میان دریای خروشان ملت جمعی سازمان‌یافته که گویی به میتینگ سیاسی آمده بودند با پخش نشریه‌های خاص دانشجویی در ملأعمومی (بر خلاف نص صریح قانون)، پلاکارد و دست‌نوشته‌های از پیش آماده‌شده، تندترین واژگان و نقدها را متوجه مذاکره کنندگان و دستگاه دیپلماسی کشور کردند گویی همایش دلواپسان برقرار است و مردم برای یک گردهمایی سیاسی و به دعوت آنان آمده‌اند.

 

این اقدامات فاقد توجیه درحالی جامه عمل پوشید که بارها و بارها با صراحت از مذاکره‌کنندگان و اصل مذاکرات حمایت شده است. حال باید پرسید چگونه عده‌ای که ادعای دلواپسی دارند در روز روشن و در خیابان‌های پایتخت آن هم در یک مراسم ملی و ارزشی، همه حد و مرزها را در نوردیده و آن را دستمایه سوءاستفاده‌های سیاسی خود می‌کنند و برخلاف ادعاها و سیاست‌های کلی اقدام به تنش‌آفرینی و هجمه به فرزندان انقلاب می‌کنند. 


 توهین به مقامات رسمی؛ فاز تازه دلواپسان
پخش نشریات خاص و پلاکاردهای آنچنانی تنها برون‌نمایی دلواپسان در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص نبود. در کمال تعجب یکی از حاضران در این مراسم پشت تریبون رفته و در سخنانی که با تعجب و اعتراض مردم روبه‌رو شد به روسای قوای مجریه و مقننه کشور توهین مستقیم از تریبون عمومی کرد. جالب آنکه این فرد در ابتدا اعلام کرد که بی‌هیچ ابا و ناراحتی این جملات را بیان می‌کند و مخاطبین خوب حرف‌های او را بشنوند.

 

وی خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: مردمی که در وسط جنجال هسته‌ای در این مراسم حاضر شده‌اند، آمده‌اند به کسی که  می‌رود و می‌نشیند و می‌گوید توافق هسته‌ای کمتر از شهادت نیست، بگویند که اگر مردی یک ساعت بیا در شلمچه، اگر مردی یک ساعت بیا در هور،‌ اگر مردی یک ساعت بیا در بید مجنون. اینجا می‌نشینی و توافق هسته‌ای و آب این مملکت را به تحریم ربط می‌دهی. اگر عرضه نداری برو کنار!.

 

وی البته به این بسنده نکرده و در ادامه در توهینی علنی به رئیس مجلس، اظهار کرد: مسئولی که در جمهوری اسلامی به خاطر پز دادن مقابل یک دیپلمات با هزار قلم آرایش و سر باز و فقط یک کلاه نمادین بر روی سر می‌روی و با او حال و احوال  و مذاکره می‌کنی [...]. نکته آنکه در سال همدلی و همزبانی که بر حفظ وحدت تاکید بسیار می‌شود، توهین به سران سه قوه که در نص صریح قانون جرم انگاشته شده و برای آن تعزیر قانونی مقرر شده است؛ چه جایگاهی دارد. این رفتار بی‌سابقه نشان می‌دهد که عده‌ای در لوای پاک‌ترین عناوین و مناسبت‌ها به دنبال چه اهدافی هستند. 


 واکنش‌ها به اقدامات نامتعارف دلواپسان
پس از اقدامات نامتعارف در مراسم تشییع شهدای غواص، بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. وزیر کشور درخصوص توهین به روحانی و لاریجانی در مراسم تشییع شهدا گفت: در این مورد نهادی که سخنران مربوطه را دعوت می‌کند مسئولیت دارد و حتما از این افراد خواسته می‌شود که بگویند چه اتفاقی افتاده است.

 

محمدرضا نوبخت، سخنگوی دولت نیز در واکنش به اقدامات سیاسی و توهین به مذاکره‌کنندگان و دولت در مراسم تشییع گفت: تردیدی نداشته باشید کسانی که با هرانگیزه‌ای این کار را می‌کنند خلاف مصالح ملی عمل کرده‌اند و این مساله با توصیه‌های رهبری تعارض دارد. مولاوردی، معاون امور زنان رئیس‌جمهوری نیز با ابراز ناراحتی نسبت به اقدامات انجام‌شده در مراسم تشییع شهدا در فیس‌بوک خود نوشت؛ ای کاش شهدا توسط عده‌ای مصادره به مطلوب نمی‌شدند.

 

در هیچ جای دنیا با این سرمایه‌ها چنین نمی‌کنند. معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهوری نیز در متنی احساسی نسبت به مصادره شهدا با رویکردهای سیاسی اعتراض کرده و کنعانی‌مقدم از فعالان سیاسی جریان اصولگرا با اعتراض نسبت به رفتارهای نامتعارف و سوءاستفاده سیاسی در مراسم تشییع شهدا و توهین به روسای قوا خواستار ورود مدعی‌العموم به این موضوع شد. هر چه هست دلواپسان با این اقدامات خود نشان داده‌اند که حد یقفی برای اقدامات خود قائل نیستند و از هیچ فرصتی دریغ نمی‌ورزند.

 

 اخبار  سیاسی   -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------