آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

محسنی‌اژه‌ای: پرونده مهدی هاشمی در مرحله اجرای حکم است



اخبار,اخبارسیاسی,محسنی‌اژه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ اعطای مرخصی به محمدرضا رحیمی و همچنین حکم مهدی هاشمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که چرا قوه قضاییه به مواردی که در فضای مجازی نسبت به عملکرد این دستگاه از جمله راجع به مرخصی رحیمی و حکم مهدی هاشمی مطرح می‌شود پاسخ نمی‌دهد، گفت: اینکه قوه قضاییه در مساله رسانه و اطلاع رسانی باید اهتمام بیشتری داشته باشد را قبول داریم، اما همچنین باید قبول کنیم اگر چنانچه گوش و چشم دستگاهی فقط به این چیزها باشد از کار اصلی خودش باز می‌ماند.

وی گفت: به طور مثال من اصلا اهل وبگردی نیستم و شاید این یک اشکال هم باشد، اما اهل آن نیستم. شاید برخی افراد می‌خواهند ما را درگیر این کارها کنند و یا حداقل چیزی هم اتفاق می‌افتد این است که وقت ما را می‌گیرد.

محسنی اژه‌ای درباره‌ مرخصی محمدرضا رحیمی گفت: از محکومینی که احتمال فرارشان نیست یا این احتمال بسیار پایین است تا زندانیان دیگر اگر پدر، مادر، یا همسرشان فوت کرده به مرخصی آمده‌اند، حتی کسانی که احتمال فرارشان بوده تحت‌الحفظ به مرخصی آمده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان این که کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند بی‌اطلاع هستند یا توقعات بیش از حد دارند گفت: زندانی در داخل زندان و بیرون از آن حقوقی دارد. اگر کسی همسرش فوت کرد برای ختم همسرش نباید به او مرخصی داده شود؟

محسنی‌اژه‌ای در رابطه با حکم مهدی هاشمی نیز گفت: در قانون قبلی این طور پیش بینی شده بود که در صورت تعدد جرم، مرتکب جرم برای هر جرم باید یک مجازات متحمل شود. در قانون فعلی که از اردیبهشت 92 اجرایی شد پیش بینی شده که اگر کسی دارای جرایم متعدد بود، در مقام اجرا، مجازات اشد اجرا می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مهدی هاشمی برای اجرای حکم بازداشت شده است گفت: خیر. پرونده هنوز در مرحله اجرای احکام و دادسرا است.


 اخبار  سیاسی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------