مهمان ناخوانده



اخبار,اخبارسیاسی, احمدی‌نژاددر جایگاه ویژه روز تشییع شهدا

مرد حاشیه‌ساز، همچنان حاشیه می‌سازد و در جدیدترین مورد، تبدیل به یکی از حواشی مراسم تشییع شهدا شده است؛ «محمود احمدی‌نژاد». رفتن او به جایگاه سخنرانی روز مراسم، کش‌وقوس‌هایی را ایجاد کرد که سردار «سیدمحمد باقرزاده»، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، ناگزیر شد دراین‌باره توضیحاتی ارائه کند؛ توضیحاتی که در آن نامی از کسی برده نشده است، ولی به حضور «احمدی‌نژاد» در جایگاه سخنرانی اشاره شده است.

البته آن‌طور که «فارس» منتشر کرد، این توضیحات مستقیما از سوی «سردار» ارائه نشده است، بلکه «کمیل باقرزاده»، فرزند او، به نقل از پدر، در صفحه اینستاگرام خود این توضیحات را نوشته است. عکس انتخاب‌شده برای این مطلب هم همان عکس معروفی است که واکنش‌هایی را در سطح جامعه برانگیخت؛ عکسی از جایگاه سخنرانی در روز تشییع شهدا که در آن «محسن رضایی» مشغول سخنرانی است و «محمود احمدی‌نژاد» پشت‌ِسر او درحال دست‌تکان‌دادن.

 

سردار «باقرزاده»، در این توضیحات، گفته است «شخصا از کسی برای حضور در جایگاه دعوت نکرده‌ام و مانع حضور فرد به‌خصوصی هم نشده‌ام». در قسمتی از این متن آمده: «درپی برگزاری مراسم باشکوه و بی‌سابقه تشییع ٢٧٠ نفر از خط‌شکنان و غواصان شهید در یوم‌الله ٢٦ خردادماه و خلق حماسه‌ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دل‌دادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی افراد و جریانات سیاسی با طرح مسائل حاشیه‌ای تلاش کردند از عظمت مراسم که پیام‌های روشنی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشت، بکاهند،

 

البته در‌این‌میان، برخی افراد که از دلسوزان نظام اسلامی هستند و در جبهه خودی قرار دارند نیز با گله‌‌مندی از حضور لحظه‌ای برخی شخصیت‌ها در جایگاه ویژه مراسم شهدا، گمانه‌زنی‌هایی داشتند و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم کردند». آن‌طور که در متن آمده او مقصود از ارائه این توضیحات را «تنویر افکار عمومی» دانسته و نوشته است: «اینجانب درباره حضور یا حضور‌نداشتن شخصیت‌های لشكری و کشوری حاضر در مراسم هیچ‌گونه نظری، چه نفیا و چه اثباتا نداشته‌ام. به عبارت دیگر، شخصا از کسی برای حضور در جایگاه دعوت نکرده‌ام یا مانع حضور فرد به‌خصوصی هم نشده‌ام». 


این اظهارات را می‌توان در پاسخ به اخبار مربوط‌به برخی سایت‌های حامی «محمود احمدی‌نژاد»، نظیر «میدان ٧٢» دانست که مدعی شده بود: «احمدی‌نژاد با دعوت و اصرار برگزار‌کنندگان مراسم (سردار باقرزاده) برای لحظاتی به جایگاه رفت و به‌منظور جلوگیری از سوء‌برداشت‌ها، بعد از دقایقی جایگاه را ترک کرد»، اما ادعای این سایت، در پاسخ به «سعید حدادیان»، مداح معروف تهران، بود که پنجشنبه‌شب با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در جایگاه و بدون بردن نام وی، گفته بود: «بنده هم موافق نیستم یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی‌ که جایش نبوده است. آنجا جای نوحه‌خوان‌ها بوده است». 


در ادامه مطلب «میدان ٧٢»، نوشته شده است «حضور او (احمدی‌نژاد) در این جایگاه با استقبال مردم تشییع‌کننده و سردادن شعار «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» روبه‌رو شده که حتی منجر‌به قطع سخنرانی محسن رضایی شده و گویا همین شعار ملت ایران برای این مداح بسیار سنگین بوده که این‌گونه برآشفته شده است». نویسنده ادامه داده: «با توجه به تجربیات ١٠ سال گذشته، پرواضح است که ملت همیشه‌در‌صحنه و انقلابی ایران همواره گوش به فرمان رهبری بوده و هستند و تابع نظرات قبیله‌گرایانه خواص مدعی نخواهند بود».
نویسنده این سایت که گویا از اظهارات «حدادیان» در مراسم مناجات شب دوم ماه مبارک رمضان دل خوشی نداشته است، در چند قسمت از متن، «حدادیان» را «مداح سابقه‌دار» خطاب کرده است.

 

در قسمتی از مطلب «میدان ٧٢»، آمده است: «جایگاه مراسم تشییع شهدا، فقط ویژه مداحان نبوده و اساسا این نگاه ناشی از انحصارگرایی و خودبزرگ‌بینی است». این سایت همچنین نوشته است: «سعید حدادیان در گذشته به‌دلیل به‌کاربردن الفاظ و نسبت‌های رکیک برای مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران، در دادگاه محکوم شده و حکم او اعلام رسمی شده است». اما درحالی‌که طرفداران احمدی‌نژاد به سخنان «سعید حدادیان» درباره رئیس دولت دهم، واکنش نشان دادند، برخی دیگر سخنان حدادیان، درباره آنچه اشرافی‌گری «هاشمی رفسنجانی» خوانده بود، را فرصتی یافتند تا بر او بتازند.

 

آن‌طور که «خبرآنلاین» نوشته است، برخی سایت‌های خبری «ارزشی» با مراجعه به صفحه اینستاگرام پسر «حدادیان» نوشته‌اند: «بهتر است شما به مراسم تولد خود در فرخزاد بپردازید، تا ژست‌های ضد‌اشرافی‌گری. ضد‌اشرافیت‌بودن، ارزشی است که فقط به سخن گفتن نیست و باید به زندگی افراد سرایت کند. جناب آقای حدادیان، ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ و در پایان این نکته، متذکر شوم که رطب‌خورده، منع رطب نمی‌کند!»


علاقه شخصی، نه دعوت
سردار باقرزاده در ادامه توضیحات خود افزوده است «به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصیت‌های مورد احترام نظام اسلامی در جایگاه چنین مراسم مردمی‌اي، نشانه وحدت و همبستگی مسئولان آن‌هم در زیر خیمه شهدا تلقی می‌شود، ازهمین‌رو مانع به‌خصوصی وجود ندارد تا در کنار هم قرار گیرند.

 

کمااینکه در روز برگزاری مراسم نیز برای هیچ‌یک از مسئولان عزیز، اعم از لشکری و کشوری حاضر در میدان یا نزدیک و پشت جایگاه، منعی برای حضور در جایگاه وجود نداشت و معدود افرادی هم که در جایگاه حضور یافتند با میل و علاقه شخصی خودشان بوده است». او ادامه داد: «در خاتمه توصیه می‌شود به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و خدای نکرده تفرقه‌انگیز، بهتر است پیرامون آثار بابرکت این حماسه عظیم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر‌در‌صحنه به وجود آمده است، اندیشه شود و در چنین ایام مبارکی با بهره‌گیری از درس‌های شهیدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالت‌های بزرگ‌تر آماده کنیم». 


 محمود کریمی تکذیب می‌کند
محمود کریمی، مداح اهل بیت، در گفت‌وگو با «خانه ملت» انتساب برخی سخنان توهین‌آمیز و شعارهایی علیه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص به خود را تکذیب کرد.

 

محمود کریمی طرح این شایعات از سوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی را نمونه بی‌اخلاقی و خارج شدن برخی افراد از مدار دین و ارزش‌های اسلامی دانست و تأکید کرد: حفظ حرمت و حراست از ساحت مقدس شهیدان بزرگوار، به‌عنوان صاحبان اصلی نظام و کشور، امری واجب و برعهده آحاد جامعه، از هر قشر و گروهی، است. او همچنین طرح این موضوعات را درراستای ایجاد خدشه بین خادمان و یاران انقلاب برشمرد و بر ضرورت هوشیاری در مواجهه با این شیطنت‌ها تأکید کرد. درهمین‌حال، یک مقام آگاه در وزارت کشور درباره توهین‌های یک سخنران به رؤسای‌جمهوری و مجلس، در روز تشییع پیکر شهدا، به «جماران» گفت: «پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد. اقدامات لازم دراین‌باره پس از انجام بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد». 


او درعین‌حال افزود: «درحال‌حاضر، پرونده توهین به رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور در مراسم تشییع پیکر شهدا، ارتباطی به وزارت کشور ندارد و برای انجام بررسی‌ها و اقدامات لازم به استانداری تهران واگذار شده است». 


پیش‌از‎این «علی‌اصغر ناصربخت»، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران، درباره توهین برخی از سخنرانان این مراسم به رؤسای‌جمهور و مجلس گفته بود: «سخنران رسمی مراسم، آقای محسن رضایی بود و بقیه سخنرانان غیررسمی بوده‌اند و در برنامه ما نبوده‌ است».

 

 اخبار  سیاسی  -  شرق 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------