آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

غرویان: اگر حاج حسن آقا مصداق ابوجهل است تجلیل‌های رهبری از وی چه معنی دارد؟/ سخنان مصباح باعث تحیر مردم می شود



اخبار,اخبارسیاسی,محسن غرویان

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی گفت که نسبت‌ ابوجهل دادن به یادگار امام(ره) در شأن و تراز شخصیت آیت‌الله مصباح نیست.

  حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره اظهارات اخیر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در گفت‌وگو با نشریه عصر اندیشه و نسبت ابوجهل دادن به برخی از اعضای خاندان امام خمینی(ره) اظهار کرد: به نظر من اینگونه سخنان از شخصیت آیت‌الله مصباح جالب نیست. ایشان حکیم و فیلسوف هستند و باید با استدلال و برهانمسائل را تبیین کنند. نسبت‌ ابوجهل دادن در شأن و تراز شخصیت ایشان نیست و من به عنوان شاگرد ایشان، این انتقاد را دارم.

عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آ‌زاد اسلامی افزود: البته همه افراد می‌فهمند که مراد، یادگار امام(ره) و نوه ایشان یعنی سیدحسن آقاست. سید حسن آقا استاد حوزه هستند و درس خارج فقه و اصول دارند. ایشان مجتهد و صاحب نظر است. بحث‌های علمی هم باید بر اساس استدلال و برهان علمی باشد، این نسبت، نسبت جالبی نیست.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی تصریح کرد: نکته دیگر این است که خاندان امام(ره) با این نسبت‌هامورد توهین قرار گرفتند. من کاری ندارم که اینها می‌توانند از حق خودشان و شخصیت‌شان دفاع کنند یا نه، اما به هر حال تطبیق صدر اسلام با امام خمینی(ره) و خاندان‌شان آثار اجتماعی خوبی ندارد. عده‌ای دلشان نسبت به خاندان و بیت و یادرگار امام متزلزل می‌شود.

غرویان ادامه داد: بزرگانی مانند آیت‌الله جوادی آملی احترام یادگار امام(ره) سیدحسن آقا را بسیار نگه می‌دارند و دائما هم سفارش می‌دهند که بیت امام باید محترم نگه‌ داشته شود؛ ولی سخنان آیت‌الله مصباح درست ضد این موضع و سخنان شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله جوادی آملی است که این هم باعث تحیر مردم می‌شود.

وی گفت: از همه اینها مهمتر این است که مقام معظم رهبری دیدگاهشان نسبت به بیت امام و حاج حسن آقا، نگاه بسیار مثبتی است. همه دیدند که رهبری ایشان را در مراسم سالگرد ارتحال امام بسیار محترم شمردند، حتی چند سال پیش که عده‌ای سخنرانی حاج حسن آقا را برهم زدند مقام معظم رهبری شخصا موضع گرفتند و گفتند که این کارها کارهای بدی است که انجام می‌شود و تأکید کردند که به این کارها راضی نیستم. در این میان برای خیلی‌ها سؤال می‌شود که اگر حاج حسن آقا مصداق ابوجهل است آن‌وقت تجلیل‌های مقام معظم رهبری از وی چه معنی دارد؟ و این تجلیل‌ها نسبت به چنین فردی است؟ این‌گونه، تجلیل و تقدیر مقام معظم رهبری زیر سؤال می‌رود. این موضع آیت‌الله مصباح با بیانات رهبری در تضاد است. از همه جهات که نگاه شود سخنان، سخنان خوبی نیست.

این شاگرد سابق آیت‌الله مصباح‌یزدی تأکید کرد:‌ ما اکنون در فضای داخلی کشورمان باید بر اساس تأکیدات رهبری فضای همدلی و همزبانی را حاکم کنیم اما بیان چنین نظراتی از آیت‌الله مصباح با فضای همدلی و همزبانی سازگاری ندارد، فضای آرامش کشور را به هم می‌ریزد.

غرویان اضافه کرد: بنده به عنوان شاگرد آیت‌الله مصباح می‌خواهم که ایشان توضیح دهند آیا این نتایج ناگواری که بعد از فرمایش ایشان مطرح می‌شود، مورد قبول ایشان هست یا نه؟ ما باید احترام بزرگان را داشته باشیم ولی این سؤالات مطرح است.

وی با اشاره به تفاوت دیدگاه سید حسن خمینی با آیت‌الله مصباح اظهار کرد: هرقدر نگرش‌ها متفاوت است، این تفاوت نگرش باید با یک بیان علمی بیان شود یعنی یک بحث فکری و علمی است، این‌طور ادبیات و به ابوجهل تشبیه کردن، بیان عالمانه، علمی و منطقی نیست، من به این ادبیات اشکال دارم.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: تفاوت در نگرش‌ها باید در یک میزگرد علمی بیان شود و مورد بحث قرار گیرد. بنده آمادگی دارم که در یک میزگرد علمی شرکت کنم که آیت‌الله مصباح حضور داشته باشند و بنده به عنوان سائل سؤالات را بپرسم. تفاوت نگرش‌ها باید با ادبیات علمی و مصاحبه و گفت‌وگوی عالمانه مطرح بشود، این ادبیات آیت‌الله مصباح با مقام علمی ایشان تعارض و تناقض دارد.


 اخبار  سیاسی -  آنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------