آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

اخلالگران مراسم‌رحلت امام با اخذتعهد آزاد شدند



اخبار,اخبارسیاسی, اخلالگران مراسم ارتحال امام

با بررسی‌های انجام شده این افراد از قشر عامه جامعه بودند و از سوی هیچ گروه و سازمان سیاسی هدایت نشده بودند. همچنین همه این افراد مرد بودند و زنی بین آنها نبود

روز گذشته «جواد زرین‌کلاه»، مدیرکل امنیتی وزارت کشور، تازه‌ترین خبر درباره اخلالگران مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را در جمع رسانه‌ها اعلام کرد. او تعداد بازداشتی‌ها را ١١ نفر اعلام کرد و گفت: «همه این افراد با اخذ تعهد آزاد شده‌اند».

به گزارش «ایرنا»، او درباره این افراد گفت: «با بررسی‌های انجام شده این افراد از قشر عامه جامعه بودند و از سوی هیچ گروه و سازمان سیاسی هدایت نشده بودند. همچنین همه این افراد مرد بودند و زنی بین آنها نبود».

او با بیان اینکه مسئولیت اصلی برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) بر عهده سپاه است، گفت: «افراد بازداشت‌شده توسط دوربین‌های فعال سپاه در محوطه حرم امام(ره) شناسایی شدند و گزارش این افراد را سپاه به وزارت کشور اعلام کرده است».

در طول مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام(ره) در شب چهاردهم خرداد، هنگام سخنرانی رئیس‌جمهوری عده‌ای شعارهایی سردادند و دقایقی این مراسم با اخلال مواجه شد.

«زرین‌کلاه» همچنین تأکید کرد: «از سال ٨٨ تاکنون در برخی سال‌ها شاهد برخی حواشی در سالروز رحلت امام خمینی(ره) نیز بوده‌ایم و افرادی در این مراسم شعارهایی را که متناسب با شأن حضرت امام(ره) و اندیشه‌های ایشان نیست، سر می‌دهند». اشاره او می‌تواند به اخلال در سخنرانی «سیدحسن خمینی» در مراسم سال ١٣٨٩ باشد که شعارهایی علیه او سرداده می‌شد. همچنین در سال ١٣٩٠ هنگام سخنرانی «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس دولت وقت، برخی حاضران اقدام به سردادن شعارهایی کردند. مدیرکل امنیتی وزارت کشور همچنین گفت: «حواشی مراسم سالروز امام خمینی(ره) با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاهش یافته است؛ به‌طوری‌که امسال شاهد حواشی بسیار کمی بودیم و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده نیز این حواشی اصلا تکرار نشود».

حواشی تشییع پیکر شهدا در دست بررسی است
زرین‌کلاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اخلالگران در مراسم تشییع پیکر شهدا نیز شناسایی شده‌اند؟ گفت: «در این موضوع نیز وزارت کشور و شخص وزیر وارد شده‌اند و موضوع در دست بررسی است». مدیرکل امنیتی وزارت کشور همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا با اقدام برخی افراد در توهین به مقامات در بعضی مراسم‌ها برخورد خواهد شد؟ گفت: «اگر به شخص خاصی توهین شود، خود فرد باید شکایت کند، اما اگر در جایی این توهین‌ها باعث تنش شود، با آن برخورد می‌شود و این موضوع همچنان در حال بررسی است».

 اشاره این سؤال به ماجراهای چند روز گذشته است که در یک مورد آن، یکی از سخنرانان روز تشییع شهدا، در صحبت‌هایی به رئیس جمهوری و رئیس مجلس توهین کرده بود. همچنین مورد دیگر مربوط است به سخنان «سعید حدادیان» در شب دوم ماه مبارک رمضان که توهین‌هایی به «روحانی» و «هاشمی رفسنجانی» کرده بود.

«زرین‌کلاه» با بیان اینکه وزارت کشور بر اجرای دقیق قانون تأکید دارد، گفت: «درباره حادثه حمله به علی مطهری در شیراز گزارش مفصلی تهیه شد و هم‌اینک در دبیرخانه این وزارتخانه دستورالعملی برای رفع برخی خلأها در حال تدوین است که تلاش می‌کنیم هرچه‌زودتر گزارش نهایی آن ارائه شود».

 اخبار  سیاسی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------