آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: دولت کوچک‌تر به نفع کشور است



اخبار,اخبارسیاسی , حسن روحانی

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت باید در مسیری حرکت کند که تسهیلات لازم برای ورود فعال بخش خصوصی و غیردولتی در عرصه کار و تلاش مهیا شود، گفت: دولت یازدهم برای احیای اقتصاد کشور، به بخش خصوصی و غیردولتی اعتماد دارد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دوشنبه شب در ضیافت افطار اصناف، کارآفرینان و خیرین با اشاره به اینکه دولت نسبت به فعالیت بخش خصوصی و کارآفرینان توجه جدی دارد، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در تمام سفرهای استانی با کارآفرینان و فعالان اقتصادی دیدار داشته که هر کدام از این جلسات موجب خیر و برکت،‌ فراوانی برای آن استان بوده است، ضمن اینکه در سفرهای خارجی و منطقه‌ای نیز با کارآفرینان ایرانی و سرمایه‌گذاران کشور میزبان جلساتی گذاشته و از همان جلسات، سرمایه‌گذارانی به کشورمان آمده و برای فعالیت اقتصادی اعلام آمادگی کردند. روحانی گفت: تمام موفقیت‌های دولت طی دو سال اخیر بخاطر حضور و حمایت مردم و خانواده بزرگ اصناف و کارآفرینان بوده و این حضور باعث آرامش و امید در بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت شما فعالان اقتصادی، اصناف و کارآفرینان نه تنها به اقتصاد کمک می‌کند، بلکه همواره در طول تاریخ بخشی از بار سیاست، خدمات اجتماعی و حتی فرهنگی را نیز بر دوش داشته اید.

رئیس شورای اقتصاد با اشاره به اینکه بازرگانان مشهور و بزرگی در ایران حضور داشته و دارند، اظهارداشت: از دوران انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی، اصناف و بازرگانان همواره فعال بودند و بخشی از بار سیاست را بر دوش داشتند و در دوران انقلاب اسلامی اگر چه همه اقشار مردم در صحنه حضور داشتند، اما اصناف از نقش بارز و آشکاری برخوردار بودند.  روحانی تصریح کرد: دولت تردیدی ندارد رونق اقتصادی فقط در سایه تلاش و فعالیت بخش غیر دولتی می‌تواند به طور کامل حاصل شود و دولت به تنهایی نمی‌تواند بار مسوولیت اقتصاد را بر دوش بگیرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه موضوع خروج از رکود از آغاز فعالیت دولت به عنوان یک اصل مورد توجه بوده است، اظهارداشت: برخی تصور می‌کردند که دولت صرفاً به دنبال کاهش نرخ تورم است، چرا که در شرایطی وارد عرصه شدیم که کشورمان با تورم بالای ۴۰ درصد مواجه بود و ضرورت داشت که قبل از هر چیز این تورم که نوعی بیماری بود، درمان شود، اما بلافاصله پس از اقدامات انجام شده در خصوص کاهش تورم سراغ برنامه خروج از رکود غیرتورمی رفتیم که کار بسیار پیچیده و دشواری است.

رئیس شورای اقتصاد افزود: به فضل الهی اجرای برنامه خروج از رکود غیرتورمی آغاز و نشانه‌های آن از اواخر سال ۹۲ و به طور آشکار در سال ۹۳ نمایان شد و این برای دولتی که در آغاز فعالیت خود با رشد منفی ۶.۸ مواجه بود، یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود. روحانی تصریح کرد: دولت بر این باور است که خروج از رکود به تنهایی کافی نیست و برنامه‌ریزی برای ایجاد رونق اقتصادی یک ضرورت است و در این راستا یکسری اقدامات را باید دولت و کارآفرینان در کنار یکدیگر انجام دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز دولت تردیدی ندارد که باید تسهیلات لازم را برای بخش خصوصی بوجود آورد و گام به گام بار اقتصاد و حتی فرهنگ و خدمات اجتماعی را به اهل آن واگذار کند. روحانی تصریح کرد: دولت کوچک‌تر و چابک‌تر به نفع کشور است، لذا دولت مصمم است قدم به قدم با واگذاری امور، در مسیر چابک‌سازی حرکت کند و اقداماتی را در این راستا از جمله قانون کسب و کار که وجود داشت اما اجرا نمی‌شد امروز به مرحله اجرا درآورده و نیز لایحه خروج از رکود را با قید فوریت به مجلس ارایه کرد و امروز در حال تثبیت و احیای آیین‌نامه‌های این لایحه هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به حمایت از کارآفرینانی که به خاطر مشکلات اقتصادی موجود در سال‌های گذشته نتوانستند بدهی‌های خود را بپردازند، گفت: به همه استان‌ها ابلاغ شده است که کارگروهی تشکیل دهند و معوقات را مورد بررسی قرار دهند و آنهایی که بخاطر مشکلات اقتصادی موجود در سال‌های گذشته نتوانستند بدهی‌های خود را بپردازند، مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی در ادامه لزوم توجه به صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط را به منظور اشتغال‌زایی مورد تأکید قرار داد و گفت: صنایع کوچک ظرفیت اشتغال‌زایی فراوانی دارند و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. ریئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همگان را به استفاده از برکات این ماه بزرگ توصیه کرد و گفت: ماه رمضان، ماه میهمانی است و همه ما میهمان خدای متعال هستیم و بالاترین افتخار در این ماه آن است که سفره رحمت و برکت خداوند به روی همه ما باز شده است و این ما هستیم که باید به کنار این سفره بشتابیم.

روحانی با بیان اینکه اسلام دین مادیت و معنویت است، گفت: ماه رمضان ماه مادیت و معنویت است و ماه مبارک رمضان ماه امنیت، ایمان و سلامت می‌باشد البته فلسفه اصلی روزه همان تقواست اما سلامت جسم هم در کنار سلامت جان مورد توجه اسلام، قرار دارد. در ابتدای این دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق اصناف و نماینده خیرین در سخنانی با قدردانی از اقدامات دولت در دو سال گذشته بویژه در عرصه اقتصادی، کابینه دولت را کابینه اقتصادی توصیف کردند و برخی از پیشنهادات و مشکلات خود را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند. همچنین وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی ارایه کرد.
 
 اخبار  سیاسی -  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جهوری
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------