آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مراسم افطار رئیس‌جمهور با احزاب حاشیه‌ساز شد,ضيافت به كام سياست



اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور با احزاب

احزاب و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا، شب گذشته میهمان رئیس‌جمهوری بودند تا در سال همدلی و هم‌زبانی، دو طیف سیاسی رقیب، با یکدیگر بر سر یک میز افطاری بنشینند و در صدر مجلس هم میزبان، یعنی «حسن روحانی». این مراسم امسال با یک تفاوت برگزار شد؛ هر دو طیف عمده سیاسی کشور در یک شب دعوت شدند تا با هم،‌ روزه‌شان را «باز» کنند؛ برخلاف سال گذشته که هر طیف تک‌به‌تک دعوت شده بودند.

رئیس‌جمهوری در قسمتی از سخنانش در این ضیافت گفت: «انتظار ما از همه احزاب، کمک به دولت است».

 

حجت‌الاسلام «حسن روحانی» افزود: «اینکه ما با دنیا تعامل کنیم جزء قدرت ملی ماست؛ ما دنبال مذاکره هستیم و در مذاکرات می‌خواهیم به نقطه طلایی برسیم». رئیس‌جمهوری گفت: «عده‌ای دراین‌زمینه عجله دارند که ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد ازاین‌رو باید صبر و حوصله داشت». روحانی گفت: «باید در رقابت‌های سیاسی به مشارکت حداکثری مردم و نشاط سیاسی آنها توجه کنیم» اما ابتکار دور هم جمع‌کردن اصولگریان و اصلاح‌طلبان در یک سالن و سخنرانی افراد شاخص آنها، چندان هم بی‌حاشیه‌نبود.

یکی از سخنرانان این مراسم، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران بود؛ اما سخنان او چندان به مذاق برخی میهمانان اصولگرا خوش نیامد و برخی از آنها ضیافت را ترک کردند.

 

«محسن کوهکن» نایب‌رئیس جبهه پیروان درباره ترک جلسه از سوی اصولگرایان به «فارس» گفته است: «آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت». «محمد پهلوان» یکی از فعالان اصولگرا که در این نشست شرکت کرده بود، به «فارس» می‌گوید: «پس از سخنان کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در حمایت از سران فتنه و نام‌بردن از آنان و تقاضا برای رفع حصر، ضیافت افطاری روحانی با شخصیت‌های سیاسی را ترک کردند».


حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، نیز با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری رئیس‌جمهور، از سوی برخی اصولگرایان، گفت: «بنده ضیافت افطاری رئیس‌جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد، ترک کردم». او ادامه داد: «آقای کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد درحالی‌که اگر بناست او سید مظلوم باشد، لابد ظلم‌کننده به او نیز، نظام است».سخنگوی جامعه روحانیت تأکید کرد: «این در حالی است که او ظلم بزرگی نسبت به نظام مرتکب شده و ازاین‌رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد».


در این مراسم «غلامعلی حدادعادل»، رئیس فراکسیون اصولگرایان، «قدرت‌الله علیخانی» مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، «اسدالله بادامچیان» عضو حزب مؤتلفه و «الهه کولایی» عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

 

در ا ين ضيافت چهره‌هاي اصلاح‌طلبي مانند «محسن امين‌زاده» و «محسن آرمين» نيز حضور داشتند. «غلامعلی حدادعادل» رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این مراسم با بیان اینکه با مبنا قراردادن قانون اساسی، رهبری و اصل نظام، اختلافات از بین می‌رود، گفت: «نباید نگاه قبیله‌ای داشت و اینکه حتماً باید مملکت دست قبیله ما باشد و بقیه کنار روند».او افزود: «اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و هم‌زبانی در چارچوب قانون اساسی قطعا می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم».


  اخبار  سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------