آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مجتهدزاده وکیل دادگستری: شهروندان می توانند از برخوردهای غیرقانونی گشت ارشاد، شکایت کنند/ بازگشت گشت ارشاد دوقطبی کردن جامعه است

مجتهدزاده وکیل دادگستری درباره بازگشت «گشت ارشاد» و برخوردهای صورت گرفته با زنان و دختران در خیابان به دیده بان ایران گفت: مطمئن باشید طرح…

باهنر:بعضی خواب آشفته برای مجلس خبرگان دیده اند



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات مجلس

دانشگاه امام‌صادق(ع) برگزار کرد تا یک بار دیگر اعضا و گروه‌های اصولگرا را در خاستگاه پدر معنوی فقیدشان، آیت‌الله مهدوی‌کنی، در کنار هم جمع کند؛ تلاشي برای نيل به وحدت در آستانه انتخابات مجلس دهم، هرچند حضورنداشتن اعضای جبهه پایداری و خروج محمد‌نبی حبیبی، دیبرکل حزب مؤتلفه، قبل از شروع سخنرانی باهنر، نشان می‌داد راه رسیدن به وحدت چندان هموار نيست.

جامعه اسلامی مهندسین مراسم افطاری امسال خود را هم به سنت چندسال گذشته در  درآغاز این مراسم، محمد رضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، صحبت‌های خود را معطوف به دو انتخابات اسفند سال‌ِجاری کرد و اين دوره از انتخابات مجلس را متفاوت با انتخابات دیگر دوره‌ها دانست.

روي سخن باهنر در گام نخست، با رقيب اصلاح‌طلب بود. او گفت: «ما دو خط قرمز داریم، یکی فتنه و یکی هم انحراف. ما نمی‌خواهیم همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم؛ اما متأسفانه خاستگاه فتنه از درون اصلاح‌طلبان بود و کسانی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند باید مرز خودشان را با فتنه مشخص و شفاف کنند».

 

او با اشاره به اینکه «در انتخابات مجلس یک فرصت و یک تهدید پیش‌ِرو داریم»، افزود: «در این دوره، یک رقیب جدی پا به کار داریم که بخشی از آنها اصلاح‌طلب هستند و بخشی اعتدالیون هستند که ممکن است اینها‌ با همدیگر به تفاهم برسند و یک لیست بدهند. ما هم از آنها دعوت می‌کنیم که حتما بیایند، اما همه باید قواعد و ضوابط را رعایت بکنیم، یعنی قانون اساسی و قوانین انتخاباتی و فرایند انتخابات را قبول داشته و بپذیریم». باهنر همچنین گفت: «جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هم تلاش‌های خوبی را شروع کرده‌اند، اما باید یک مقدار سرعت را بیشتر کنیم تا اصولگرایان بر یک مبنایی شروع به فعالیت کنند».


بعضی دنبال تک‌مضراب در خبرگان اند
باهنر همچنین با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری گفت: «من به‌عنوان کسی که سرم در قرآن و کتاب است باید بگویم درباره انتخابات خبرگان نگرانی‌ای نداریم، اما بعضی‌ها خواب‌های آشفته‌ای برای آن می‌بینند و بدشان نمی‌آید اگر شده، ١٠ نفر را هم به آنجا بفرستند که یک ساز ناکوک و تک‌مضراب بزنند؛ اما ما دل‌مان قرص و محکم است و امید داریم این خواب‌ها تعبیر نشود؛ ولی باید روی آن حساس بود و نیروهای سیاسی نباید از آن غافل شوند و این انتخابات تحت تأثیر انتخابات مجلس قرار گیرد. ما باید در حالت خوف و رجا باشیم تا ان‌شاءلله نتیجه مطلوبی حاصل شود». او در پایان گفت: «البته دو تشکیلات شناسنامه‌دار و قدیمی، یعنی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فعال هستند و ما باید گوش‌به‌زنگ باشیم و زیر سایه آنها حرکت کنیم».


حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، نیز در سخنانی گفت: «ما اصولگرایان که مدعی حفظ ارزش‌های انقلاب و دین هستیم باید پایبندی خود به اصول را در عمل نشان دهیم. حالا رقیب هر رفتار غیراخلاقی که می‌خواهد نشان دهد، ما باید جایگاه خود را با اتکا به اصول اخلاقی، حفظ کنیم».


در این مراسم حجت‌الاسلام تقوی، قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز، امیر محبیان، سیدمحمد حسینی و حاجی‌بابایی، وزرای دولت احمدی‌نژاد و از اعضای حزب تازه‌تأسیس یکتا، حسین فدایی، محمد‌حسن غفوری‌فرد، حمیدرضا ترقی و سردار طلایی نیز حضور داشتند.


 اخبار  سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------