آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: به آمریکایی ها می گویم؛ در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید؛ آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته



اخبار,اخبارسیاسی,حسن روحانی

رئیس‌جمهور در جمع مردم کردستان اظهار داشت: من به مسئولین و سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم در اطاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید؛ آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته است.

رئیس‌جمهور در جمع مردم کردستان اظهار داشت: من به مسئولین و سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم در اطاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید؛ آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته است.

به گزارش «انتخاب»، محورهای مهم سخنان حسن روحانی در ورزشگاه استقلال سنندج و در جمع مردم کردستان به این شرح است:

- سرزمین دلاورخیز کردستان سرزمین زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی ایران سربلند، سرزمین پیروان رسول خدا و قرآن مجید، سرزمین پیروان امام امام صادق و سرزمین پیروان امام شافعی، سرزمین مقاومت و ایستادگی و نمونه‌ای ماندگار از میهن دوستی ایران عزیز  است.

- پیشمردگان کرد مسلمان و همه دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی همواره از سرزمین ایران دفاع کردند و شما دیده‌بان دقیق ایران زمین بودید پس درود و سپاس بر همه دیده‌بانان ایران؛زنده باد کردستان با افتخار و دلاور.

- کردستان سرزمینی است که همواره رأی به مردم‌سالاری و اعتدال داده و کردستان سرزمینی است که در 24 خرداد 92 حماسه آفرید و با 72 درصد رأی مردم کردستان به مسیر اعتدال و تعامل حماسه آفرید. کردستان عزیزی که رأی داد به امید در مسیر تدبیر.

- این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم کردستان سر تواضع فرود می‌آورد و همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت. رئیس جمهور ایران خود با تمام جدیت مسائل کردستان عزیز را دنبال خواهد کرد.

- به تمام مردان و زنان و جوانان کردستان قهرمان درود می‌فرستیم.

- من دو نکته ابتدا به عرض شما می‌رسانم و بعد طرح‌های مهم دولت را نسبت به آبادانی کردستان به عرض شما خواهم رساند.

- مردم بزرگ کردستان امروز روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است مردم ما بعد از 12 سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق در میدان مذاکره توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند

- دیپلمات‌های فرزندان رشید و قهرمان شما در برابر شش کشور بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند.

- چه کسی فکر می‌کرد که همه قدرت‌ها بگویند ایران باید انرژی هسته‌ای داشته باشد اما شما ملت با مقاومت و ایستادگی‌تان جهان را در برابر ایران تسلیم بسازید.

- از انرژی هسته‌ای مهمتر انرژی ملت بزرگ ایران است.

- شما ملت با قهرمانی‌تان با انرژی بی پایانتان و با ایستادگی‌تان توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم ناپذیر خواهد بود.

- اینکه وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای آمریکا به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنیداین به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز همواره با اتکاء خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

- آن چه ما به دست آوردیم نصرت خداوند بود ایستادگی مردم با ایمان بود انسجام و وحدت در میان تمام ملت ایران بود.

- ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد؛ شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند ما پیرو قرآنی هستیم که به ما گفته است انما المؤمنین اخوه ما برادریم و ما برابریم.

- اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد خطا کرده است، اگر کسی می‌خواهد بین کرد و فارس و ترک و بلوچ و عرب فرقی بگذارد اشتباه کرده است، ما همه یک ملتیم ما همه دست واحدیم در برابر همه دشمنانمان ایران سرزمین همه ما است و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران است.

- کردستان دیده‌بان ایران بوده است و هست پس چشم بصیر و بینای ملت ایران است، شما امروز می‌بینید با همت شما با ایستادگی شما با مقاومت شما به حول و قوه الهی ایران ما امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور در تمام منطقه است شما می‌بینید ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند از بغداد و اربیل هم حفاظت می‌کند.

- اگر دولت ایران اگر نظام جمهوری اسلامی نبود امروز اربیل و بغداد به دست تروریست ها سقوط کرده بود. اما ایران پشتیبان همه ملت‌های مظلوم هست

-  همانطور که از سنندج دفاع می کنیم از دهوک و اربیل و سلیمانیه و حتی در تمام منطقه از هر سرزمینی که بخواهد مورد تجاوز قرار گیرد ملت ما از مظلوم دفاع خواهد کرد.

- ما به حول و قوه الهی منطقه‌مان را عراق را و تمام این منطقه را از تروریست‌ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد.

- ما ملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کردیم بنابراین ما قادریم سایر مسائل را هم در این منطقه و جهان پای میز مذاکره و منطق حل و فصل کنیم.

- ما امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به همه دنیا گفتیم با فشار و تهدید و تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تسلیم کنید بنابراین جهان در برابر خواست ملت ایران و عظمت ملت ایران و ایستادگی ملت ایران یک بار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

- ما در ادامه راه به خاطر وحدت ملت‌مان به خاطر هدایت رهبر معظم انقلاب‌مان به خوبی راه را ادامه خواهیم داد البته طرف مقابل متأسفانه در سرزمین خود مشکلات فراوان دارد و به خاطر مشکلات فراوان خود هست که گاهی در بیان حرف‌ها دچار لغزش‌ها و خطاهای نابجا می‌شود من به مسئولین دولت آمریکا و به سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم تصمیم بگیریم در اطاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته است.

- برای ملت ایران همه جهانیان بدانند یک راه وجود ندارد و آن راه احترام، تکریم، تواضع و فروتنی در برابر ملت بزرگ ایران و حرف حق است.

- و ما انشاء الله به راه خود ادامه می‌دهیم تا از همه زنجیرهای تحریم را بگذریم تا همه ظلم‌ها را از سر ملت برداریم تا شرائطی را فراهم کنیم که مردم ما از تمام حقوق حقه خود در سطح منطقه و جهان به بهترین وجه استفاده کند ما شرائطی را به وجود خواهیم آورد که مسیر توسعه آبادانی و پیشرفت برای سراسر ایران و کردستان عزیز فراهم شود.

- ما به حول و قوه الهی بعد از این دوران باز هم اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد ما شرایطی را فراهم نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه باشد ما کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و انشاء الله سرزمین صادرات انواع کالاها برای منطقه و جهان با همت شما مردم با ایستادگی شما مردم و با انسجام شما مردم باشیم به حول و قوه الهی.

- اکنون چند نکته در خصوص استان عزیز کردستان

در آغاز این بخش سخن می‌خواهم در حوادثی که در روزهای اخیر پیش آمد و با سیلاب خسارات مالی که الحمد الله خسارات جانی نبود به هموطنان عزیز ما در کردستان به ویژه در شهرهای سقز و دیوان دره اظهار تاسف و تاثر کنم و همانطور که چهارشنبه در هیئت دولت اعلام کردم باید ما خودمان را برای پیش بینی‌های حوادث غیر مترقبه بهتر آماده کنیم تا بهتر بتوانیم به مردم خبر دهیم قبل از آنکه حوادثی آنها را غافلگیر کند و بعد از حوادث باید همه توان ما را برای جبران خسارت‌ها ان شاء الله به کار بگیریم که این کار را خواهیم کرد.

- اما در زمینه طرح‌های دولت یازدهم برای استان کردستان مخصوصاً طرح هایی که امسال و سال آینده یعنی 95 اجرایی خواهد شد.

- دولت در بخش حمل و نقل دولت 343 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های اصلی این استان و راه‌های فرعی و روستایی این استان اختصاص داده است.

 

 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------