آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

پورمحمدی: ملت ایران برخی ظرفیت‌های خود را در این مذاکرات نشان داد



اخبار,اخبارسیاسی ,مصطفی پورمحمدی

وزیر دادگستری گفت: ملت ایران برخی ظرفیت‌های خود را در این مذاکرات نشان داد و این مذاکرات صرفاً یک توافق نیست بلکه کشمکش گفتمانی و جدال حق بر باطل است.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، حقوق مالکیت معنوی، امور بین‌الملل و حقوق بشر، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم حق و مبارزه با ظالم و دفاع از ارزش‌های اسلامی را بر دوش می کشد و با ظلم و استکبار مبارزه می‌کند. همچنین رسالت بزرگ خود را دفاع از حقوق انسان‌ها می‌داند.

وی با اشاره به توفیقات تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: دستاوردهای هسته‌ای یکی از دستاوردهای ارزشمند، والا و حق‌طلبی مردم است. آنچه که در این گفت‌وگوهای خسته کننده و طولانی صورت گرفته دستاورد بسیار بزرگی برای ملت ایران است و هرچه زمان بگذرد بر ارزش آن افزوده خواهد شد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ملت ایران برخی از ظرفیت خود را در این مذاکرات نشان داد و صرفاً این توافق یک توافق نیست، بلکه یک کشمکش گفتمانی و جدال حق بر باطل است.

پورمحمدی تصریح کرد: با جدال احسن خداوند این توفیقات و دستاوردها را نصیب ملت ما کرد. گفت‌وگو با پشتیبانی استقامت، رفت‌ و آمدهای سیاسی با پایداری‌ها و ایثارها و بده بستان و متن نویسی‌های سیاسی به یمن مقاومت در برابر تحریم‌های فلج کننده بود که اتفاقات زیادی رخ داد و چنین محصولی در این بعد بدست آمده است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: وقتی دشمن اعتراف می‌کند ما به راحتی نمی‌توانیم به این کشور حمله نظامی کنیم یا اعتراف می‌کند که ما دارای دستاوردهای بزرگ علمی هستیم و آنها نمی‌توانند این دستاوردها را از ما بگیرند و یا این‌که می‌گویند نمی‌توانیم تحریم‌ها را آنگونه که می‌خواهیم ادامه دهیم، اعترافات بسیار بزرگی است.

وی افزود: اینکه آمریکا می‌گوید گزینه‌ها روی میز است، حرف‌های تکراری است و 30 سال است که این حرف‌ها را می‌زنند و غلط زیادی می‌کنند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند ما نمی‌توانیم ملت ایران را تسلیم کنیم حرف نو و جدیدی است، به طور قطع رسیدن به این مقصود سختی‌هایی داشته و هر گلی در اطراف خود خاری دارد. آنچه مسلم است دشمن به راحتی به این توافق تمکین نکرده و در اجرا نیز به راحتی تمکین نخواهد کرد.

پورمحمدی اظهار کرد: اینها با ما جنگ و بزرگان ما را ترور کردند و ملت ما را به خاک و خون کشیدند و اینکه بگوییم بعد از این نیز خیانت نخواهند کرد روشن است که امکانپذیر نیست، اما همین‌ها در قبال ملت ایران تسلیم شدند و این نکته مهمی است. چرا برخی‌ها آیات روشن الهی و نعمت‌های بزرگ خدا را که در این مملکت ارزانی شده نمی‌بینند.

پورمحمدی با بیان این‌که مگر قرار است از دشمنی آمریکا کاسته شود تاکید کرد: مگر دشمنان کینه توز اسلام و انقلاب اسلامی به راحتی دست از دشمنی برمی‌دارند؟ خود آمریکایی‌ها عنوان کردند که قدرت نظامی آن‌ها علیه ایران 110 برابر است اما همین قدرت بیش از 110 برابری امروز می‌گوید ما نمی‌توانیم این ملت را تسلیم کنیم.

وی گفت: همه ما باید آنچه به دست آمده را جدی و بزرگ ببینیم، دشمن جسارت نمی‌کند شرط‌های نامعقول برای ما بگذارد، اما برخی دوست دارند به زبان دشمن شرط‌های آنچنانی را القا کنند و می‌گویند فلان مقام گفته است شرط آن‌ها برای توافق هسته‌ای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است. مقاماتی که از زبان آن‌ها چنین شرط‌هایی عنوان شده در ملاقات با رئیس‌جمهور می‌گویند ما کجا این حرف‌ها را زدیم که روزنامه‌های شما این حرف‌ها را می‌نویسند. این مساله در دستور کار شورای امنیت ملی قرار گرفته تا مشخص شود این خبر از کجا آمده و چه کسی داده است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: 35 سال است شیشه عمر رژیم صهیونیستی در دستان ما است و سیر صعودی آن را نزولی کردیم، اما حالا اینکه بگویند فلان شرط گذاشته شده، حرف غلط و نادرستی است. در حال حاضر ما می‌خواهیم تحریم‌ها را بشکنیم و باید به آنها بگوییم که شما فکر کردید می‌توانید با یک ملت مصمم اینگونه برخورد کنید؟ در حال حاضر آنها دارند از یکدیگر پیشی می‌گیرند که به ایران بیایند و با ما همکاری کنند و این یعنی به دستبوسی آمده‌اند. حال برخی می‌گویند چرا برای این مقامات فرش قرمز پهن می‌کنید؟

پورمحمدی گفت: در جلسه سه روز پیش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با سه وزیر ایالت متحده از جمله جان کری، یکی از سناتورهای باسابقه و موثر کنگره خطاب به آنها گفت که شما ما را ذلیل کردید و هنوز توافق نهایی نشده هیات‌های مختلف خارجی راهی ایران می‌شوند. دشمن می‌گوید اشتباه کردم و نمی‌خواهم وضعیت قبلی را ادامه بدهم و امروز نیز کسی برای آنها هورا نمی‌کشد. جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط اقتصادی با کشورهای دیگر هیچ محدودیتی نداشت و به آنها می‌گوییم شما خودتان را محدود کردید.

وزیر دادگستری با بیان این‌که باید تلاش کنیم تا دشمن از این توافق سوءاستفاده نکند افزود: باید تلاش کنیم امتیازاتی که در این توافق کسب کردیم به عمل برسند و در مقابل نیز تلاش کنیم امتیازاتی که دشمن گرفته محقق نشود یا بیش از آنچه که توافق کرده نگیرد.

وی تصریح کرد: همان طور که دولت اعلام کرده تمام توافقات، امسال اثر اقتصادی نخواهد داشت و سال آینده نیز بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تلاش درونی فعالیت خواهیم کرد. دشمن در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران سنگ انداخته بود و ما سعی کردیم سنگ‌هایش را برداریم و جاده را برای تسریع پیشرفت خودمان هموار کنیم؛ بنابراین باید از این فرصت به خوبی استفاده شود زیرا این به نفع همه ما است.

پورمحمدی ادامه داد: این جلسه به پاس تقدیر از دوستان و همکارانمان در وزارت دادگستری تشکیل شده است. وزارت دادگستری تنها وزارتخانه‌ای است که در قانون اساسی دارای اصل 160 است که تکلیفش خیلی روشن نیست. وزارت دادگستری در واقع وزارتی بین قوا و بین دستگاهی است که هم همه کاره و هم هیچ کاره است.

وی ادامه داد: البته این موضوع به این بستگی دارد که همکاران ما با چه توان و پشتکاری عمل می‌کنند. بعد از گذشت 35 سال 7 ماده برای تعیین و تکلیف وزارت دادگستری توسط مجلس شورای اسلامی نوشته شده که ما از این موضوع بسیار استقبال می‌کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما قوا را زیادی از یکدیگر تفکیک کرده‌ایم و دیوارهای این تفکیک‌ها بلند است. یکی از حلقه‌های ارتباطی بین قوا وزارت دادگستری است. امروز دنیا، دنیای هم‌افزایی است و هر کس بتواند به هم‌افزایی کمک کند پیشرفت خواهد داشت.

پورمحمدی با اشاره به تغییرات در وزارت دادگستری گفت: در تشکیلات جدید وزارت دادگستری معاونتی تحت عنوان معاونت مالکیت فکری به وجود آمده است که می‌توان گفت مالکیت فکری یکی از مهمترین موضوعاتش شناختن حق تولید است که بتواند از حقوق متفکرین و مبتکرین دفاع کند.

وی ادامه داد: وزارت دادگستری سال‌هاست که به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری مالکیت فکری تعیین شده است که ما در این راستا رایزنی‌هایی را کرده‌ایم و آقای کاظمی به عنوان مالکیت فکری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پورمحمدی در رابطه با حقوق بشر، اظهار کرد: ما کشوری هستیم که به حقوق بشر پایبند و مدعی آن هستیم و یکی از منازعات جدی ما بحث حقوق بشر است. وقتی ما در رابطه با حقوق بشر بحث می‌کنیم دفاع مبنایی داریم، اما در دنیا مدعیان دروغینی که وجود دارند غصه حقوق بشر را نمی‌خورند زیرا صبح تا شب به یمن حمله می‌کنند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: پس می‌توان گفت که ما در رابطه با حقوق بشر بحث جدی و اساسی داریم، اما مدعیان آنها هستند که دم از حقوق بشر می‌زنند؛ بنابراین ما پیگیر حقوق بشر هستیم و همین موضوع حقانیت ما را برجسته خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌ که در بحث حقوق کودک نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم گفت: علاوه بر توجه و دستاوردهای کسب شده در بحث حقوق کودک به مرجع ملی کنوانسیون ضدفساد نیز توجه زیادی داریم.

پورمحمدی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت یازدهم مبارزه با فساد است که در این راستا جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با فساد با نظم زیادی تشکیل می‌شود و می‌توان گفت که در زیرساخت‌ها کارهای زیادی انجام داده‌ایم و گام‌هایی که برداشته می شود گام‌های خوبی است که در واقع تلاش داریم دیگر فسادهای بزرگ رخ ندهد.
 
 اخبار  سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------