آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

توضیحات عراقچی دربارۀ نحوه اجرای پروتکل الحاقی در توافق وین و زمان دقیق لغو تحریم‌های سوئیفت



اخبار,اخبارسیاسی, سید عباس عراقچی

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در توافق وین پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را تا زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، اجرا کند و در آن زمان اگر مجلس شورای اسلامی تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.

به گزارش خانه ملت، سید عباس عراقچی درباره اجرای پروتکل الحاقی و نگاه توافق وین به اجرای آن از سوی ایران اظهارداشت: پروتکل الحاقی یک استاندارد شناخته شده بین المللی است که بیش از 140 کشور به آن ملحق شده اند ، در توافق وین هم پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه آن را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، مجلس شورای اسلامی اگر تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از نظر ما دسترسی ها و مواردی که در پروتکل الحاقی است استانداردها و عرف های متعارف و شناخته شده بین المللی است و بنابراین با اجرای آنها مشکلی نخواهیم داشت.

عراقچی در زمینه مباحث مطرح شده برای بازدید از پارچین نیز گفت: مسایل مربوط به گذشته که از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی به غلط به عنوان ابعاد احتمالی نظامی شناخته می شود بین ایران و آژانس بحث شده است.

وی یادآور شد: نقشه راه جدیدی بین مدیر کل آژانس و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امضا شده که ان شاءالله بر اساس آن و ترتیباتی که وجود دارد، حل و فصل می شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: مسیر راه در راستای همان توافقات قبلی است با یک نقشه راه جدید و با بعضی از ضمایم مربوط به آن که اسناد بین ایران و آژانس است، برای همین هم منتشر نشده است چنانچه هیچ کشوری اسناد بین خود و آژانس را منتشر نمی کند.


اظهارات عراقچی در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های سوئیفت

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید کرد: کسانی که به‌دلایل تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای در لیست تحریم باقی می‌مانند، سوئیفت فقط علیه آن افراد خواهد بود.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های سوئیفت اظهار داشت: تحریم‌های سوئیفت در اصل علیه افراد و مؤسساتی است که در لیست تحریم‌ها وجود دارند، غیر از آن هرچه بوده تبعات روانی ناشی از تحریم‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: از آنجایی که در مرحله اول تمامی کسانی که به‌دلایل اقتصادی و مالی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، از لیست خارج می‌شوند که بالای 800 نفر هستند، بنابراین تحریم سوئیفت روی آنها هم برداشته خواهد شد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ادامه داد: کسانی که به‌دلایل مربوط به مسائلی مثل تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای در لیست باقی می‌مانند، سوئیفت فقط علیه آن افراد خواهد بود ولی در مجموعه خود بانک‌ها و مؤسسات ایرانی پس از اجرای توافق مشکلی در خصوص سوئیفت نخواهند داشت.

 اخبار  سیاسی  - خانه  ملت  , تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------