آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

«توصیه» به اصلاح‌طلبان و «هشدار» برای انتخابات خبرگان



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات خبرگان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرایند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا  منطقه کویر، محمدرضا باهنر در جمع گروهی از اصولگرایان کرمان گفت: ما چهار انتخابات شامل انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی را در کشور داریم که به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود و معمولا با هر انتخاباتی شش ماه فضای کشور سیاسی شده است.

وی با بیان این‌که «هر انتخاباتی به خاطر تبعات قبل و بعد از برگزاری، تاثیراتی در دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد می‌کند»، خاطرنشان کرد: کشور همواره با پیش و پس لرزه‌های انتخاباتی مواجه بوده است. بر همین اساس بحث شد که انتخابات هر دو سال یکبار و هر بار دو انتخابات با هم انجام شود که اولین تجربه‌ آن انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که با انتخابات شوراها همراه شد.

وی با بیان این‌که « تجمیع انتخابات نکات مثبت و منفی دارد» ادامه داد: از جمله نکات مثبت آن همپوشانی در انتخابات است و هر کس بیاید پای صندوق رای معمولا به هر مورد رای می‌دهد و جنبه منفی آن این است که در این روش یکی از موارد انتخابات تحت تاثیر دیگری قرار می‌گیرد. البته نقاط قوت این قانون هم بیشتر است، خاطرنشان کرد: امسال دو انتخابات مهم و تاثیرگذار داریم که هیچکدام نباید تحت الشعاع دیگری قرار گیرد.

این نماینده مردم تهران هم‌چنین درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: اظهار کرد: در بحث انتخابات آتی مجلس خبرگان ظاهرا برخی خواب‌های آشفته‌ای در این رابطه دیده و بی‌میل نیستند در این مجلس ده پانزده تا رای ناساز داشته باشند که ان‌شاء‌الله تعبیر نخواهد شد ولی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی معتقد است: اصلاح‌طلبان بعد از خرابکاری‌های مجلس ششم خیلی توان و روحیه و امید برای انتخابات هفتم؛ هشتم و نهم نداشتند و عملا قوی در انتخابات وارد نشدند ولی در مجلس دهم بسیار با جدیت کار را شروع کردند لیکن باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرایند انتخابات،قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند و مرز خود را با فتنه و انحراف روشن کنند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس به این خرد رسید‌ه‌اند که اگر بخواهند رای داشته باشند باید در نظام قرار بگیرند تا به قدرت برسند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به وحدت برسیم تا بتوانیم مجلسی اصولگرا داشته باشیم، اجتهادهای شخصی و تکلیف شرعی‌های متعدد ما، اصلاح‌طلبان را پیروز می‌کند.

 اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------