آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

باید از توافق هسته‌ای در جهت منافع و اقتدار ملی بهره گرفت



اخبار,اخبارسیاسی,محمد هاشمی

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق هسته ای را اقدام بزرگ دستگاه دیپلماسی ایران دانست و خواستار بهره گیری از این توافق نامه در جهت منافع و اقتدار ملی شد.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با  ایسنا  اظهارداشت :علی رغم اینکه در جریان جزئیات مذاکرات هسته ای نبوده‌ام، اما در مجموع ارزیابی مثبتی از رویکرد تعامل سازنده دولت در رسیدن به توافق هسته ای وجود دارد و می توان این امر را برآیندی از گفتمان اعتدالی دولت دانست.

وی با اشاره به فراهم بودن بستر برای تعامل با کشورهای مختلف بخصوص با همسایگان افزود: در استراتژی جمهوری اسلامی ایران اولویت اصلی با همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان است و در کنار آن همکاری و احترام دو طرفه با کشورهای مختلف جهان به غیر از یکی دو کشور علی الخصوص رژیم نا مشروع اسرائیل ، ضروری است.

وی اظهار داشت: امروز در منطقه برادرکشی وجود دارد و گروه‌های تند رو که اغلب ریشه‌هایی در خارج از منطقه دارند امکانات دولت های اسلامی را صرف حذف یکدیگر می‌کنند و هر دولتی بتواند برای خروج از این تشنج بیهوده قدمی بردارد کار بزرگی انجام داده است .

وی در پایان اظهار داشت : در حرکت های تروریستی منطقه نقش کمک های مستقیم یا غیر مستقیم آمریکا و اروپا و برخی از دولت های منطقه دیده می شود و اگر ایران بتواند زمینه حل عادلانه و منصفانه ی این تشنجات که به تعبیر بنده اختلافات درون تمدنی اسلامی است را فراهم کند توانسته دست بالای خود در دیپلماسی منطقه‌ای به رخ قدرت های بزرگ بکشد.
 
اخبار سیاسی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------