آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

روحانی در گفت و گوی تلویزیونی به چه کسانی کنایه زد؟



اخبار,اخبار سیاسی,  حسن روحانی

جستجویی در سخنان نسبتاً طولانی رئیس جمهور حاکی از آن است که وی در این گفت و گوی تلویزیونی در عین حالی که سعی می کرد از عملکرد دولت در زمینه های مختلف حمایت کند، اما در عین حال کنایه به مخالفان و منتقدان دولت را از یاد نمی برد و هر از گاهی با استفاده از جملات و عباراتی منتقدان خود را مورد خطاب قرار داد.

روحانی بعد از 777 روز از مصاحبه جنجالی با تلوزیون در دوران تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری که آغازی بر شعار انتخاباتی مذاکرات هسته ای وی بود بعد از اخبار سراسری شبکه یک با مردم سخن گفت تا بگوید که به آن وعده انتخاباتی در موضوع هسته ای عمل کرده است.

به گزارش «تابناک»، جستجویی در سخنان نسبتاً طولانی رئیس جمهور حاکی از آن است که وی در این گفت و گوی تلویزیونی در عین حالی که سعی می کرد از عملکرد دولت در زمینه های مختلف حمایت کند، اما در عین حال کنایه به مخالفان و منتقدان دولت را از یاد نمی برد و هر از گاهی با استفاده از جملات و عباراتی منتقدان خود را مورد خطاب قرار داد.

در ادامه مجموعی از کنایه های حسن روحانی در مصاحبه با صدا و سیما را مشاهده می نمائید:

*پیروزی در رقابت انتخاباتی با جریان خاص بر سر مذاکرات هسته ای
انتخابات 2 سال پیش به تعبیر بنده یک نوع رفراندوم بود که چگونه ما باید حرکت کنیم و چگونه باید موفق شویم، همچنین بحث تعامل سازنده با دنیا و اینکه چگونه باید با دنیا رفتار کنیم و منطق و ادب ما چگونه باید باشد، در آن برهه از سوی مردم مشخص شد. بنده در همان مصاحبه که با شبکه 2 سیما داشتم، گفتم که درشت‌گویی پیروز نمی‌شود، بلکه درست‌گویی پیروز خواهد شد. ما راه منطق و درست‌گویی را برگزیدیم.

*احتمال مذاکره با امریکا
طرف مقابل ما مخصوصا برخی کشورها، کشورهایی هستند که مردم ایران به آنها اعتمادی ندارند و با ملّت ایران خصومت داشته و هنوز هم ادامه دارد، اما درعین حال معنایش این نیست که اگر ما با یک کشوری مشکل داریم، نتوانیم با آن کشور روی یک هدف مشترک همکاری داشته باشیم.

*انتقاد از رویه صدا و سیما در مورد پوشش مذاکرات
ما بدون جنگ،‌بدون خواهش و تسلیم در برابر سازمان ملل متحد کاری کردیم که با منطق‌، مذاکره و دیپلماسی و در مسیر حقوقی کاری کردیم که همین سازمان ملل خودش آمده و عنوان را عوض کرده و خودش آمده و 6 قطعنامه های قبلی را لغو کرده که این بزرگترین دستاورد حقوقی و سیاسی ماست و من برایش نظیر نمی‌شناسم.معمولا صدا و سیما از صبح تا شب درباره برجام می گوید، اگر هست بگویید کدام کشور است با منطق از فصل هفت خارج شده است؟

*مخالفان توافق چه کسانی هستند؟
وقتی ما کالایی را به کشور وارد می‌کردیم قیمت خرید آن کالا برای ما 20، 25 و یا حتی گاهی 40 درصد گران‌تر تمام می‌شد و این از جیب مردم هزینه می‌شد، البته این وضعیت سود زیادی را برای کاسبان تحریم به همراه داشت. کاسبان تحریم در دوبی، اروپا، چین و تهران بودند که البته آنها از توافق عصبانی هستند. خیلی‌ها در داخل و خارج مشکلاتی را با نظام ممکن است داشته باشند، اما همه از این توافق خوشحالند و تنها کسی که ناراحت است، صهیونیست‌ها هستند و شاید یکی‌، دو کشور دیگر در منطقه وجود داشته باشد که از این توافق ناراحت باشد. همه دنیا از این امر خوشحالند جز یک عده جنگ‌طلب و یک عده صهیونیست که غاصب و اشغالگرند.

*انتقاد از هزینه 700 میلیاردی دولت احمدی نژاد
وضع درآمدهای ارزی ما در سال‌های گذشته خیلی خوب بود.ما 700 میلیارد دلار پول نفتی عمدتاً هزینه کردیم و نتیجه آن این شد که در داخل کشور ما 2 هزار بنگاه اقتصادی در اوج درآمد دلاری ما تعطیل شد. 500 هزار نفر در کشور ما در اوج درآمدهای ارزی بیکار شدند. کالا را وارد و برای دیگران اشتغال ایجاد کردیم.

*پاسخ به منتقدان سفرهای هیات های اروپایی
بعضی ها فکر می‌کنند ما رفت و آمد با خارجی‌ها را خیلی دوست داریم و به قول عامه مردم دلمان برای این کار لک می‌زند. در حالی که این حرف صحیح نیست. آنچه که ما می‌خواهیم اشتغال جوانان و رونق اقتصادی است.

*حمایت از ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی
در اینجا مناسب است که از جوان‌های عزیز تشکر کنم. در شبکه‌های اجتماعی چه کارهایی که نکردند این جوانان و چه حمایت ها و همچنین چه انتقادهای سازنده که صورت نگرفت که بسیار خوب بود. و همچنین عکس‌ها و کارهای گرافیکی بسیار زیبایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می کردند حتی طنزهای بسیار قشنگی را به نمایش می گذاشتند. بنده وقتی در جاهایی که دستگاه‌های اجتماعی ما به برخی دلایل می‌خواستند این شبکه‌های اجتماعی را تعطیل کنند مخالفت می‌کردم و الان هم مخالف هستم و می‌گویم اگر مشکلی است باید به دنبال راه‌حل دیگری باشیم. البته ما به دنبال طرح‌های هوشمند هستیم و برای اینکه هم امنیت اخلاق مردم و دید و بچه‌های مردم حفظ شود. البته این شبکه های اجتماعی کارهای بسیار عظیم و بزرگی را درحین انجام این توافق کردند

*تعداد منتقدان دولت
دست همه منتقدین به خاطر انتقاداتشان درد نکند، حامیان دولت جای خود دارد. آن‌هایی که در هر کجایی نقد کردند انتقاد منصفانه حق مردم است. اما تخریب، دروغ‌، اغراق و مبالغه،‌ اتهام، تشویش اذهان عمومی از ملت ما باید مبرا باشد البته ملت ما مبراست و اقلیت بسیار کمی شاید در این مسیر باشد که ان‌شاءالله خداوند آن‌ها را هدایت می‌کند.

  اخبار سیاسی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------