آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

روحانی در انتخابات مجلس خوش خواهد درخشید



اخبار,اخبارسیاسی, حسن روحانی

روحانی،‌ شصت و شش ساله و رییس جمهور ایران، روز سوم ماه جاری دومین سال پس از نایل شدن به مقام رییس جمهوری را پشت سر گذاشت.

روزنامه ماینچی ژاپن نوشت: روحانی،‌ شصت و شش ساله و رییس جمهور ایران، روز سوم ماه جاری دومین سال پس از نایل شدن به مقام رییس جمهوری را پشت سر گذاشت.

به گزارش «تیک ، روحانی، که از جامعه روحانیت و همچنین از جناح محافظه کار میانه روی ایران به شمار می آید، بلافاصله پس از نایل شدن به مقام رییس جمهوری رویکرد «دیپلماسی گفتگو» را اتخاذ کرد و مذاکرات هسته ای ایران را که برای مدت طولانی نگران کننده شده بود، به توافق نهایی رهنمون ساخت.

چنانچه لغو تحریم ها تحقق یابد، قدرت دولت روحانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اواخر ماه فوریه برگزار خواهد شد، گسترش خواهد یافت و به پیروزی خوبی دست پیدا خواهد کرد، بدین ترتیب، پایه های دولت روحانی مستحکم تر خواهد شد.

مهدی رضا قادری، مالک فرش فروشی در بازار بزرگ شهر تهران که از رونق تدریجی فرش های گرانقمیت ابراز خرسندی می کرد، در همین راستا گفت: «با ظهور دولت روحانی شمار جهانگردان خارجی در ایران افزایش و به دنبال آن، بازار های داخلی هم رونق یافته است.»

بازرگانان ایرانی بر اثر تحریم کشورهای غربی با مشکل روبه رو شدند ولی با این حال فرش فروشی نامبرده که اکثر مشتریان آن را جهانگردان خارجی شکل می دهند، در فروش فرش های ابریشمی که هر تخته آن کمی بزرگتر از پادری های حصیری و به مبلغ ششصد هزار ین بوده، بسیار خوب عمل کرده است.

مهدی قدسی هم که در فروش پوشاک بچه در بازار بزرگ تهران فعال است، در ارزیابی خود در خصوص رییس جمهور ایران گفت: «در دولت روحانی تورم بهبود یافته است.»

همچنین در ارزیابی (تحلیلگران اقتصادی) که در داخل کشور قوت گرفته، آمده است: «پیشرفت مذاکرات به شهروندان آرامش خاطر داده و با سر و سامان گرفتن سردرگمی های اجتماعی و اقتصادی، شمار جهانگردان خارجی هم در ایران افزایش یافته است.»

نرخ تورم که در ماه اوت سال 2013 میلادی (که روحانی به رییس جمهوری ایران رسید) حدود چهل و سه درصد بود، در ماه ژوئن سال جاری به حدود شانزده درصد کاهش یافت و همچنین میزان رشد اقتصادی سال گذشته هم حدود سه درصد بوده است.

حاصل شدن توافق نهایی در پی مذاکره هسته ای ایران و شش کشور از جمله کشورهای غربی فرصت افزایش شمار حمایت کنندگان از دولت روحانی را پدید آورده است. چنانچه لغو تحریم ها تحقق یابد، می توانیم انتظار داشته باشیم نیروهایی که از دولت روحانی حمایت می کنند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در روز بیست و ششم ماه فوریه سال آینده برگزار می شود، پیروز شوند. اما با این حال، با توجه به ضرورت تأیید کنگره آمریکا و همچین اجرای محدودیت برنامه های هسته ای از سوی ایران می توانیم بگوییم که هنوز عناصر بی ثبات کننده لغو تحریم ها باقی مانده است.


 اخبار  سیاسی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------