آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پاسخ روحانی به آنها که می گویند چرا پای میز مذاکره رفتیم/شعارهای مردم و کم لطفی صداوسیما



اخبار,اخبارسیاسی,روحانی

سخنرانی روحانی در جمع مردم اسلامشهر با شعارهای پیاپی مردم همچون «روحانی دیپلمات حمایت حمایت»، «روحانی دوستت داریم» و «روحانی ملاقات ملاقات» روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاين، اگرچه شعارهاي مردم از سر مهر بود اما صدا و سيما يک بار با تيتراژ خبر شبکه خبر، پخش زنده سخنان رئيس جمهور را قطع کرد و هر بار که فريادهاي مردم منجر به قطع سخنان رئيس جمهور مي شد، صداي مردم را از روي تصوير محو کرده و يا کم مي کرد.

حجت الاسلام حسن روحاني در بيست و يکمين سفر استاني خود به اسلامشهر و جنوب غرب پايتخت در ورزشگاه خليج فارس حاضر شد و طي سخناني در جمع مردم به ملت فهيم ايران بخاطر ايستادگي و دلاوري و صبر و مقاومتشان در طول سالهاي گذشته در احقاق حقشان تبريک گفت و افزود: براي توسعه کشور، ملت بزرگ ايران بخشي از قدرت و توان فوق العاده خود را به رخ جهانيان کشيد. اين ملت در روزگاري از لحاظ سياسي و اجتماعي در برابر تمام قدرت هاي جهان انقلاب عظيم و بزرگي را به ثمر نشاند. آزادي و عزت را براي اين مرز و بوم واستقلال را براي کشور به ارمغان آورد و توانست پرچم جمهوري اسلامي ايران را به راهبري امام(ره) در سرزمين ايمان و استقامت به اهتزاز در آورد.

به گفته وي، اين ملت در برابر قدرت هاي بزرگ متجاوز و سلاح ها و تجهيزاتشان با نيروي ايمان و ايثار ايستاد و قدرت خود را به رخ جهانيان کشاند و پيروز شد. امروز ملت ايران قدرت بزرگ سياسي و ديپلماسي خود را در برابر جهانيان نشان داد. در تاريخ دهه هاي گذشته سه بار اسرائيل غاصب به لرزه درآمد. يک بار در 22 بهمن که انقلاب ما پيروز شد. بار ديگر زماني که ملت ايران در دفاع هشت ساله پيروز شد. روز فتح خرمشهر و فتح المبين. امروز روز سوم است. پس از توافق ايران با قدرت هاي بزرگ جهاني، معروف به توافق وين، رژيمي که از صبح تا غروب از ترس فرياد مي زند، رژيم صهيونيستي غاصب است.

رئيس جمهوري با اشاره به خوشحالي همه ملت هاي منطقه از توافق ايران، تاکيد کرد که تنها اسرائيل از اين پيروزي ناراحت است.

اهم سخنان روحاني را در ادامه بخوانيد:
  ما به حقوق دان ها و ديپلمات هاي اين سرزمين افتخار مي کنيم. دلاوران سياسي در برابر قدرتهاي جهاني پشت ميز مذاکره نشستند و بعد ار 23 ماه تلاش در مذاکراتي سخت و نفس گير با دستي پر به سرزمين خود بازگشتند.


    ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ايران برميگردند و ديپلمات هاي ما با برجام به کشور برگشتند.


    ما امروز خوشحاليم . (اين بخش از سخنان رئيس جمهور با شعار روحاني دوستت داريم مردم، قطع شد و سپس روحاني گفت من به عنوان خادم شما ملت بزرگ بايد از شما تشکر کنم. افتخار و غرور از آن شماست. پيروز ملت بزرگ ايران سربلند است.)


    افتخار پيروزي از آن ملت و رهبري معظم انقلاب است. دولت خادمي کوچک در مسسير اراده شما مردم است.


    اگر دولت راهي را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه و کاهش آلام مردم در امر سلامت، اقتصاد از رکود به سمت رونق حرکت مي کند و ملت در برابر شش قدرت جهاني به پيروزي رسيده است، همه از آن تدبير و اميد شما مردم ايران است. دولت هم اميد را از شما دارد و هم تدبير را از فرهيختگان ملت دارد. دروازه اي که دشمنان ايران بر روي ملت بسته بودند تا با دنيا در تعامل نباشيم، امروز به قوه الهي باز شده و مانع از پيش پاي ما برداشته شده است. امروز روز آغاز است و بايد به سمت فضايي که روبروي ما گشاده شده، با همه ظرفيتمان براي توليد و آباداني و صادرات محصولات ايران به سراسر جهان استفاده کنيم.


    اگر تا امروز دستاوردی داشتیم، از راه امید و استقامت شما مردم بوده است، انرژی اصلی، انرژی ملت بزرگ ایران است، انرژی هسته ای کجا و انرژی ملت سرزمین ایران کجا؟


    اگر تا امروز دستاوردی داشتیم، از راه امید و استقامت شما مردم بوده است، و اگر فردا دستاوردی داشته باشیم که من به آن تردید ندارم، باز هم از استقامت شماست. از آغاز کارم لحظه ای امیدم را از دست ندادم. هیچگاه تردیدی به استقامت و حضور شما پیدا نکردم، انرژی شما مردان، بانوان و همه مردم این مرز بوم بوده است که با آن می توانیم به قله های بزرگ فتح وپیروزی به امید حق دست پیدا کنیم، انرژی اصلی، انرژی ملت بزرگ ایران است، انرژی هسته ای کجا و انرژی ملت سرزمین ایران کجا؟


    من در اینجا در حضور شما مردم خونگرم و عزیز اسلامشهر و رباط کریم و بهارستان که در این روز گرم تابستان اجتماع کرده اید تا به خادم خودتان لطف و محببتان را نشان دهید و از جمهوری اسلامی تشکر کنید، به عرض شما و همه ملت ایران می رسانم که از طرف شما ملت، اول از همه دانشمندان هسته ای که از زمستان 76 که این حرکت را آغاز کرده و تا امروز ادامه دادند و تا فردا ادامه خواهند داد، به خاطر ایثار، تلاش و ایستادگی شان و همچنین از شهدای عزیزشان تقدیر و تشکر مي کنم.


    {در واکنش به شعار حضار در حمايت از ظريف} تشکر دوم از همان کسی که شما برايش شعار می دهید ، تشکر از دیپلملات های ورزیده و هنرمندمان. کار آسانی نبود که در برابر آن همه قدرت جهانی با منطق و استدلال به پیروزی رسیدند. چون دکتر ظریف نیست، اگر همین جا شما تشکر کنید، جا دارد.


    همان قطع نامه سازمان مللی که به دروغ می گفت ایران حق ندارد فناوری هسته ای داشته باشد، امروز می گوید فناوری هسته ای حق ملت ایران است. همان سازمان مللی که در قطعنامه 1929 می گفت در فناوری موشکی هر فعالیتی باشد، دنیا باید با آن مقابله کند، امروز در قطعنامه 2231 در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین می گوید که فناوری هسته ای بومی ایران را به رسمیت می شناسیم.


    شما مردم بزرگ، کار بزرگی انجام دادید، با قدرت خودتان سایه شوم جنگ را از سر این ملت برداشتید.


    از امروز به بعد در شرایط پس از توافق در فضایی که ایجاد شده همه باید دست به دست هم دهیم. خداوند به کشور ما نعمت های فراوان داده است که مهمترین نعمتش مردم فهیم و اخلاق مدارمان است. ما به پیامبرمان، امامان مان به ایران مان افتخار می کنیم.


    برخی می پرسند که ما چرا پای میز مذاکره نشستیم، غم ما بیکاری جوانان ایرانی بود. ما برای تولید و اشتغال پای میز مذاکره نشستیم، من به عنوان رئیس جمهور منتخب شما نمی توانم بپذیرم که جوان ما که مدرک مهندسی گرفته، بعد از سه سال هنوز بیکار باشد. برخی می گویند که برای پسران کار تولید کنیم، دختران نیازی ندارد، این چه حرف باطلی است؟ فرزندان ایرانی زن و مرد ندارد. شما فکر می کنید دختران مهندس ما از پسران مهندس ما کمترند، همه در صف واحدند، همه پای درس یک استاد بوده اند، همه استعداد و هنر ایران را دارند.

گفتني است رئيس جمهور در پايان سخنانش از 15 طرح و پروژه براي اسلامشهر و جنوب غربي استان تهران با 877 ميليادر تومان اعتبار خبر داد. به گفته وي، قطار سريع السير چهار خطه از پرند و اسلام شهر به تهران با اعتبار 400 ميليارد تومان، بخشي از اين پروژه است که انشالله تا اوايل سال 96 اجرايي خواهد شد.

 

رئيس جمهور تاکيد کرد که تمام وعده هايش را تا پايان عمر چهار ساله دولتش اجرايي خواهد کرد. تسهيل پروژه مخابراتي و نسل هاي سه و چهار شبکه تلفن همراه با 45 ميليارد تومان اعتبار نيز ديگر طرح دولت براي اين منطقه بود. روحاني از ايجاد يک جاده کمربندي با اعتبار 100 ميليارد توماني نيز خبر داد اما با توجه به تشويق حضار براي طرح قطار شهري با خنده گفت: مثل اينکه از کمربندي به اندازه قطار خوشحال نشديد!


  اخبار سیاسی  -  خبر  انلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------