آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

صالحی: خبرنگاران پادشاهان بی‌تاج و تخت دنیای جدید هستند



اخبار,اخباراجتماعی ,سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران پادشاهان بی‌تاج و تخت دنیای جدید و پیش قراولان حرکت در مسیر آزادی مشروع هستید. شمایید که می‌توانید جلوی نشر فساد را بگیرید.

به گزارش ایسنا  علی اکبر صالحی در نخستین نشست روزنامه نگاران نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی که شب گذشته برگزار شد ضمن ارج نهادن مقام شهدای رسانه اظهار کرد: ما در سرزمین شهدا زندگی می‌کنیم و اگر ایثار شهدا نبود نمی‌توانستیم اینچنین در عرصه بین الملل عرض اندام کنیم.

وی افزود: به این موضوع که خبرنگاری از کجا شروع شده فکر می‌کردم و به آیه شریفه «نون و القلم» رسیدم. خداوند به قلم و آنچه نوشته می‌شود قسم یاد می‌کند. می‌گویند معلمی شغل انبیاست و شاید بتوان گفت پیام‌رسانی هم شغل انبیاست و رسول به معنی پیام‌رسان است. اولین پیام‌رسانی از آسمان به زمین بود و گویی خبررسانی همزاد انسان است و انسان بدون تبادل پیام گویی معنا و مفهوم ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اولین پیامی که بشر از آسمان دریافت کرد مفهوم زندگی را برای او تبیین کرد گفت: پس از آن پیام‌رسانی میان آحاد جامعه شروع شد و ما پیام‌رسانی را نیز شغل انبیا می‌دانیم. در طول تاریخ پادشاهان، فاتحان و حاکمان برای تبلیغ جایگاه خود کتیبه‌ها و فتح نامه‌ها نوشتند.

صالحی با تاکید بر اینکه یک خبرنگار و یک متولی رسانه باید دارای ابعاد گوناگون باشد گفت: یک خبرنگار باید یک روانشناس، یک جامعه شناس، یک تاریخدان و یک ادیب باشد تا بتوان به او عنوان یک خبرنگار و متولی موفق رسانه را اطلاق کرد.

وی افزود: خبرنگاری یک امر حرفه‌ای جدی است. ما باید به این جنبه حرفه‌ای بودن خبرنگاری توجه کنیم علاوه بر این باید گفت که خبرنگاری پیش از آنکه یک حرفه اکتسابی باشد باید یک حرفه ذاتی باشد؛ همانند مشاغلی چون نقاشی، سیاست مداری و جراحی.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه امروز با پیشرفت محیر العقول وسایل ارتباط جمعی که انفجار اطلاعات را رقم زده است روبرو هستیم گفت: جمع کردن این اطلاعات هم خود یک امر مشکل است. قدرت رسانه همانند قدرت نظامی است. کشوری که قدرت نظامی قابل قبولی داشته باشد قطعا کشورهای دیگر حواسشان را جمع می‌کنند. رسانه هم اینگونه است و آنچنان قدرتی دارد که می‌تواند انسجام داخلی و مصون سازی خارجی را تضمین کند.

صالحی ادامه داد: شما خبرنگاران پادشاهان بی تاج و تخت دنیای جدید و پیش قراولان حرکت در مسیر آزادی مشروع هستید. شمایید که می‌توانید جلوی نشر فساد را بگیرید. همواره کسانی هستند که نمی‌خواهند یک کشور انسجام لازم را داشته باشد و شایعاتی را جاری و ساری می‌کنند. شما می‌توانید جلوی این شایعات مخرب را بگیرید. اساس شایسته سالاری را جاری و از فعالیت شیادان، چاپلوسان و دغلکاران جلوگیری کرده و با مراجعه به سوابقشان آنها را به جامعه معرفی کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری هستند که با شیادی و دغلکاری بالا می‌آیند گفت: معمولا درخت پربار افتاده است اما آن کس که می‌گوید بنده چنین و چنانم و خودستایی می‌کند را باید مراقبت کرد. شما باید سریع به دنبال سوابق این فرد بروید و در نهایت متوجه خواهید شد که ریگی به کفش دارد. شما هستید که می‌توانید اخلاق جامعه را در بستر صحیح هدایت کنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود:‌ اگر فساد و تباهی را مانند برف در نظر بگیریم گردش آزاد اطلاعات به مثابه تابش آفتاب تابستانی خواهد بود. باید به دنبال گردش آزاد اطلاعات در چارچوب قوانین باشیم. یقینا شما یکی از عناصر شایسته، مقتدر و توانمند در حراست از منافع ملی و حاکمیتی هستید.

 اخبار سیاسی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------