آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

لاریجانی: موجودات موذی هر روز جنجال می‌کنند



اخبار,اخبارسیاسی, علی  لاریجانی

رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار افزود: اکنون مسئله پارچین را برای تأثیرگذاری در مسائل بین‌المللی و داخلی مطرح می‌کنند. آنها می‌خواهند رفت و آمدها در زمینه مذاکرات را به الم‌شنگه‌ای بدل کنند.

 علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار به موضوع هسته ای کشورمان اشاره کرد و افزود: آنچه در این مسیر مهم است صحت پیمودن این راه است.

به گزارش «نسیم»، رئیس مجلس مسیر هسته ای کشورمان را نو و با چالش های جدید دانست و گفت: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که شروعی برای مسائل دیگر است که باید به طور کامل به آن وقوف داشت.

وی گفت: در 12 سال گذشته همه حرکت ها در زمینه هسته ای با دقت زیر ذره بین بوده است.
لاریجانی با اشاره به اینکه در این مدت تعامل با غرب و ایستادگی ها به صورت سرسری نبوده و پشت همه اقدامات فکر شده است ، افزود: در این مقطع که ایران مذاکرات را جدی تر دنبال می کند اقدامی تاکتیکی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه چارچوب ها ، علل و هدایت این مسیر مذاکرات بحث های طولانی شده و اینگونه نبوده است که یک نفر تصمیم بگیرد بلکه همه ابعاد هسته ای در نظر گرفته شده است.

لاریجانی با بیان این که در مسائل هسته ای و مذاکرات ،‌ فراز و فرودهای زیادی داشته ایم و پیشنهادها و گفت و شنودها راحت نبوده است ، افزود: در طول سال های پس از انقلاب مذاکرات هسته ای سخت ترین و پرتنش ترین مذاکرات بوده است.

وی گفت: نتیجه بدست آمده در مذاکرات، جاده یک طرفه نبوده بلکه گفتگوها پرچالش بوده است و آنچه روی کاغذ می بینیم تنها یک وجه آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این خاتمه کار نیست بلکه خاتمه یک دوره و آغاز دوره جدیدی است.

لاریجانی گفت: اکنون در برابر این مذاکرات راه شوسه نیست چرا که با این موجودات موذی که در برابر ما قرار دارند هر روز جنجالی جدید بوجود می آورند و در مقابل این سند اکنون مسئله پارچین را برای تأثیرگذاری در مسائل بین المللی و داخلی مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه آنان می خواهند رفت و آمدها در زمینه مذاکرات را به الم شنگه ای بدل کنند ، افزود: مسائل هسته ای سطحی نیست و تردیدی نداریم که رژیم صهیونیستی از مذاکرات ناراحت است و بنا دارد پول هایی خرج کند تا در مسیر مذاکرات مشکل ایجاد کند.

لاریجانی گفت: این سند باید به خوبی فهم شود و در تبیین آن صادقانه عمل کرد.

وی افزود: در این سند البته داد و ستدهایی رخ داده است و حداکثر درخواست های ما را شامل نمی شود اما باید توجه داشت که تیزهوشی در این زمینه وجود داشته است و نکات اصلی ما که وجود غنی سازی و برداشته شدن تحریم ها بوده رعایت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر ما این نخستین بار است که کشورهای گردن کلفت غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را قبول کردند و این مسئله در ایران تثبیت شده است.
لاریجانی افزود: همان کشورهایی که می گفتند پیچ و مهره های صنعت هسته ای کشورمان باید باز شود نه تنها نتوانستند این کار را انجام دهند بلکه بر غنی سازی هسته ای در ایران در سند وین تاکید کردند و این گام بسیار مهمی است.

وی با بیان این که در طول سال های گذشته از نزدیک با جریان مذاکرات و مسائل هسته ای مواجه بودم گفت: این دستاوردی بزرگ و پایه ای برای ایران است چرا که همواره در این شرایط نمی مانیم و به سمت صنعتی شدن گام برمی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این بخش برد قوی داشته است.

  اخبار  سیاسی  -  نسیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------