آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

یعنی چه که آقای جنتی می گویند «می خواهند به زور وارد مجلس خبرگان شوند و مشکل ایجاد کنند»



اخبار,اخبارسیاسی,محسن غرویان

آیت الله محسن غرویان معتقد است که سخنان اخیر آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه ابهام افرین بود.

یعنی چه که آقای جنتی می گویند «می خواهند به زور وارد محلس خبرگان شوند و مشکل ایجاد کنند» / این سخنان ذهن جامعه را تشویش می کند / آیت الله هاشمی و جنتی اختلاف دیدگاه دارند، این تفاوت بوده، هست و خواهد بود

آیت الله محسن غرویان معتقد است که سخنان اخیر آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه ابهام افرین بود.

غرویان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: کلمات و واژه هایی که آیت الله جنتی در نماز جمعه به کار بردند، ابهام آفرین بود، از جمله کلمه ی «زور» و «مشکل»، این سخنان باید توضیح داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما کشوری داریم که براساس مردمسالاری دینی، اگر کسانی واجد شرایط برای ورود به خبرگان بودند و اجتهاد انها ثابت شد می توانند با رای مردم وارد مجلس خبرگان شود، خب این چه مشکلی ایجاد می کند؟

وی افزود: کسانی که تاکنون به مجلس خبرگان ورود پیدا کرده اند، همین مسیر را طی کرده و از این پس هم همین راه طی خواهد شد، بنابراین مشکل افرین بودن به چه معناست؟ این باید توضیح داده شود.

غرویان در ادامه گفت: آقای جنتی از کلمه «زور» نیز استفاده کردند و گفتند که برخی می خواهند به زور وارد مجلس خبرگان شوند؛ خب این یعنی چه؟ این سخنان در اینجا اصلا معنایی ندارد. ورود به مجلس خبرگان مسیری قانونی داشته و خواهد داشت و کسانی که در اینده وارد این نهاد می شوند نیز از این مسیر استفاده خواهند کرد، بنابراین این معنای زور نمی دهد.

وی افزود: استفاده از این تعابیر ذهن جامعه را تشویش می کند. قرار نیست کسانی که در خبرگان هستند، حضور همیشگی داشته باشند، بالاخره افراد تازه تری وارد می شوند و آنها کنار می روند. این یک روال عادی است، در واقعا القا این تعابیر بر جامع فضا را ملتهب می کند.

این استاد حوزه دانشگاه خاطرنشان کرد:  واقعیت این است که آیت الله هاشمی و جنتی دارای تفاوت قرائت از نظام جمهوری اسلامی، دین و اسلام هستند و این تفاوت موجود بوده، هست و خواهد بود

وی افزود: روحانیون و مراجع ما قرائت و تفسیرهای متفاوتی دارند، صحنه سیاست جامعه صحنه رقابت بین قرائت ها و دیدگاه هاست، اکنون ممکن است دیدگاه جدیدی وارد مجلس و خبرگان شود، همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اتفاق افتاد، بنابراین در مجلس خبرگان هم این جابجایی دیدگاه ها ممکن است اتفاق بیافتد.

غرویان در پایان خاطرنشان کرد: در یک جامعه ی دموکراتیک و مردم سالار که همه چیز براساس رای مردم شکل می گیرد، نباید خوفی شکل بگیرد و همه چیز باید روندی عادی داشته باشد.


 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------