آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

دبیرکل جبهه پایداری: با موتلفه و ایثارگران به توافق رسیدیم؛ یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌ نظر قطعی در مورد انتخابات می دهند



اخبار,اخبارسیاسی,آقاتهرانی

دبیرکل جبهه پایداری گفت: ما با اصولگرایان اختلافی نداریم در اصول با هیچ گروهی اختلاف نداریم اما گاهی در مصادیق اختلاف است.

به گزارش «انتخاب»، آقاتهرانی اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده است، وقتی فردی را می‌خواهید برای جایگاهی انتخاب کنید این فرد باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا اصلح شود. لذا وقتی می‌خواهیم برای جایگاهی کاندیدا شویم اگر دیدیم فردی از ما بهتر است، خود ما باید کنار رویم در غیر این صورت طبق روایات اسلامی خیانت کرده‌ایم و خائن محسوب می‌شویم.

وی با تأکید براینکه برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری نیز بر این اساس وظیفه اصلی ما این است که به سراغ اصلح رویم و بهترین را انتخاب کنیم، اظهار داشت: ممکن است در این مسیر دچار اشتباهاتی شویم اما قطعاً این روش اشتباهات ما را بسیار کمتر می‌کند و نتایج آن مفیدتر خواهد شد. اگر این گونه حرکت کنیم، وحدت اصولگرایان از قبل اتفاق افتاده و بروز و ظهور خواهد داشت.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از اشتباهات ما حزب‌اللهی ها این است که همیشه بین بد و بدتر دست به انتخاب می‌زنیم، گفت: هیچ وقت نیامده‌ایم که بگوییم بین خوب و خوب‌تر را انتخاب کنیم و همیشه به دلیل ضرورت بین بد و بدتر انتخاب کرده‌ایم لذا باید تلاش کنیم در این بحث به ضرورت نیفتیم.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اشاره به عملکرد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری نیز ما این‌گونه فکر کردیم؛ دو سال قبل از انتخابات حتی در مورد شخص اصلح به نتیجه رسیدیم. جبهه پایداری زیرنظر سه فقیه فعالیت می‌کند و تمام مصوبات آن وقتی قطعیت می‌یابد که امضای سه فقیه را داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط فعلی اصولگرایان در انتخابات مجلس ادامه داد: در حال حاضر به اصولگرایان اعلام کرده‌ایم ممکن است در فروع اختلافاتی داشته باشیم ولی الان وقت اختلاف نیست بلکه وقت وحدت است می‌توانیم اختلافات را بعداً در جای دیگری حل و فصل کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه نشست‌ها و جلسات مختلفی برای وحدت اصولگرایان برگزار شده است، تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که در سلسله نشست‌هایی موارد مهم وحدت و توافقات موجود را بررسی و راهکارهای رسیدن به آنها را تعیین کنیم. این جلسات، جلسات خوب و مبارکی بوده و تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.

حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: 500 ساعت وقت گذاشته‌ایم تا موتلفه، ایثارگران و پایداری روی اصول با یکدیگر به توافق رسیدند. مثلاً روی مواردی چون فصل‌الخطاب و فتنه به توافق رسیده‌ایم و دیگر اینکه مجموعه‌ای با حضور دو نماینده از هر کدام از این طیف یعنی مؤتلفه، ایثارگران و جبهه پایداری انتخاب شده که به شکل حقوقی و نه حقیقی به امر انتخاب اصلح بپردازند.

وی گفت: این مسئله تا حدود زیادی جلو رفته، در این شرایط ممکن است از پایداری فردی در انتخابات نیاید اما افرادی که انتخاب می‌شوند قطعاً اصولگرا خواهند بود لذا این توافقات حاصل شده و بر روی کاغذ هم آمده است اما چون اکنون بحث هسته‌ای مهم است و باید به آن جدی پرداخته شود تا زمان انتخابات نیز مدتی باقی است، منتشر نشده است.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه آنهایی که چوب لای چرخ می‌گذارند همان کسانی هستند که در جلسات هم شرکت نمی‌کنند، بیان کرد: جلسات برگزار شده در اصولگرایان جلسات پرمنفعت و مبارکی بوده است و نتایج خوبی به همراه داشته است، با شرایطی که وجود داشت ما احساس می‌کردیم تا همین حد هم جلو نخواهیم رفت.

آقاتهرانی تصریح کرد: براساس توافقات موجود، سه فرد به عنوان فصل‌الخطاب این سه طیف اصولگرایان انتخاب شدند و نظر قطعی را آنها اعلام می‌کنند که این افراد را آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: اگر به عنوان مثال اگر در لیست تهران درباره حضور 20 نفر به توافق رسیدیم و درباره بقیه لیست موارد اختلافی داشتیم، نظر این سه فقیه بزرگوار فصل الخطاب است و هرچه آنها اعلام کنند از سوی این سه گروه مورد قبول خواهد بود.


 اخبار سیاسی -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------