آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

وزیر کشور: هویت رأی‌دهندگان به طور آنلاین در ثبت احوال و وزارت کشور دیده می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی  ,انتخابات  مجلس

وزیر کشور گفت: در صورت تأیید شورای نگهبان از دستگاه‌های الکترونیکی برای رأی‌گیری در انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز ضمن بازدید از سازمان ثبت احوال کشور و تشکیل ستاد انتخابات در این سازمان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در بازدیدی که امروز از سازمان ثبت احوال کشور انجام شد تلاش کردیم تا به شناسایی مشخصات و داده‌های آماری مربوط به هویت، جمعیت، آمار فوت، طلاق، ازدواج و سایر اطلاعاتی که به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما کمک می‌کند،بپردازیم.

امروز از نخستین نمونه‌های کارت هوشمند ملی رونمایی شد
وزیر کشور با بیان این‌که از کارت هوشمند ملی رونمایی شده است،‌ گفت: همچنین امروز از نخستین نمونه‌های کارت هوشمند ملی رونمایی شد و این کارت‌ها در حال تولید است و اقدامات مربوط به توزیع آنها تا پایان سال انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم تا اسفندماه 10 میلیون کارت هوشمند ملی را توزیع کنیم.

وی با تأکید بر این‌که اولویت برخورداری از کارت‌های هوشمند ملی با کسانی است که سن 18 سال به بالا دارند و نیز کسانی که تاکنون کارت ملی نگرفته‌اند، افزود: تا به حال حدود 2 تا 2.5 میلیون نفر در کشور کارت ملی نداشته‌اند که این تعداد باید ظرف 2 ماه آینده به مراکز مربوطه مراجعه کنند و تقاضای کارت بدهند و مابقی نیز به تناسب درخواست خود را اعلام نمایند.

وزیر کشور با اشاره به این‌که شناسایی هویت افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند حتماً بایستی به دقت انجام شود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در انتخابات گذشته تاکنون سن رأی دهندگان و نیز افرادی بوده است که چند بار رأی می‌دادند و یا از شناسنامه‌های فوت شدگان و یا مدارک جعلی و تقلبی استفاده می‌کردند که با تلاش صورت گرفته توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان ثبت احوال قرار بر این شد که همه صندوق‌های رأی در سراسر کشور به صورت آنلاین به سازمان ثبت احوال و نیز وزارت کشور متصل شوند و اطلاعات هر رأی دهنده‌ای در سراسر کشور در هر دو سازمان به صورت آنلاین نمایش داده شود اما رأی او خوانده نشود بلکه تنها هویت او دیده شود.

رحمانی فضلی همچنین به بازدید خود از دستگاه‌های الکترونیکی رأی گیری اشاره کرد و گفت: امروز از نمونه‌های دستگاه‌های الکترونیکی بازدید به عمل آمد و امیدوارم بتوانیم با جلب اعتماد شورای نگهبان و تأیید این نهاد از آنها در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

وی در پایان نیز در خصوص امنیت برگزاری انتخابات افزود: تأمین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور، شورای امنیت کشور و نیز شورای تأمین استان‌ها خواهد بود و در کنار آنها نیروی انتظامی نیز به برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت کمک خواهد کرد و امیدواریم که در خصوص امنیت برگزاری انتخابات هیچ مشکلی پیش نیاید.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------