آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

بررسی بندبه‌بند برجام با حضور ظریف، جلیلی و لاریجانی در کمیسیون ویژه



اخبار,اخبار سیاسی, منصوری‌آرانی

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: حضور ظریف، جلیلی و لاریجانی به عنوان مسئولان ارشد 3 دوره مذاکرات هسته‌ای در جلسات این هفته کمیسیون ویژه قطعی شده‌است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه آخرین اخبار مربوط کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: براساس شرح وظایفی که برعهده کمیسیون ویژه بررسی برجام قرار گرفته، می‌باید گزارشی در این کمیسیون تهیه و نتیجه آن تقدیم مجلس شود. بنابراین در هفته گذشته درخصوص چارچوب‌های چگونگی بررسی برجام در کمیسیون ویژه به نتیجه‌گیری رسیدیم.

وی با اشاره به بررسی بند به بند برجام در کمیسیون ویژه، خاطرنشان کرد: پس از طرح مباحث گوناگون در این خصوص، احتمالاً متن برجام از ابتدا تا انتها و به‌صورت بند به بند مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چراکه به گمان بنده بررسی موضوعی برجام ما را به نتیجه نخواهد رساند و باید ببینیم که کمیسیون درنهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: در هفته جاری بنا داریم با دعوت از اعضای تیم‌های مذاکره‌کننده پیشین، تاریخچه‌ای از عملکرد، نقاط عطف و فراز و نشیب‌هایی که پیش‌روی مذاکرات قرار داشت، مورد بررسی قرار بدهیم و در این راستا چگونگی صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان و بررسی تفاهم‌نامه‌هایی که در ترکیه و برزیل به‌دست آمد و همچنین تفاوت آن با آنچه توسط تیم مذاکره‌کننده کنونی در وین به‌دست آمد، مورد واکافی و مداقه قرار خواهدگرفت.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به مدعوین هفته‌جاری کمیسیون ویژه یادآور شد: بنابر آن‌چه مقرر گردید، آقای ظریف و تیم مذاکره کننده فعلی و همچنین آقایان جلیلی و لاریجانی به‌عنوان مسئولان ادوار گذشته مذاکرات در جلسات هفته جاری کمیسیون ویژه حضور خواهند یافت که به دلیل سفر لاریجانی به نیویورک جهت حضور در اجلاس روسای مجالس دنیا این جلسه به زمان دیگری موکول شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است کمیسیون ویژه برجام از تاسیسات هسته‌ای بازدیدی داشته باشد؟ خاطرنشان کرد:‌ قرار است از تاسیسات هسته‌ای نطنز، فردو و اراک بازدید به عمل آید که این بازدید در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری خواهد بود.

منصوری آرانی در پایان اعلام کرد: جلسه بعدی کمیسیون ویژه روز دوشنبه ساعت هشت صبح اعضا خواهدشد و امیدواریم با حضور اعضای ارشد سه تیم مذاکره‌کننده پیشین، با اشراف کامل نسبت به آنچه در مقاطع زمانی مختلف انجام گرفته، نظر نهایی کمیسیون ویژه را به مجلس اعلام کنیم.

 

 اخبار سیاسی - ایلنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------