آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

یار غار احمدی‌نژاد آفتابی شد



اخبار,اخبارسیاسی,اسفندیار رحیم مشایی

کمی چاق شده و این موضوع از چهره‌اش هویدا بود اما موهای سپیدش خبر از گذر عمر و سالهایی می‌داد که نباید دیده می‌شد و شاید هم نمی خواست هر چند دلیل اول به واقعیت نزدیکتر می‌نماید.

 

اسفندیار رحیم مشایی مرد همیشه در صحنه دولت نهم و اوایل دولت دهم بود اما کمی که گذشت نام او را مرد پنهان دولت گذاشتند که به هیچ وجه قرار نبود کسی او را ببیند. او اما در قبل از دوره‌ای که قرار نبود دیده شود بسیار علاقه به دیده شدن داشت و هر اظهارنظری از سوی او یک سوژه خبری می‌شد. مدتی یعنی در حدود یک سال بود که خبری از او شنیده و خوانده نمی‌شد و برخی اعضای نزدیک به دولت در پاسخ به این سوال که «چه خبر از آقای مشایی؟» لبخندی به همراه این جمله که «اگر خبر داشتید به ما هم بگویید!» تحویل می‌دادند و این، یعنی مرد پنهان باز هم می‌خواهد پنهان باشد.
 
 سه دوره مشایی در یک قاب
دوره حضور و پنهان بودن مشایی را به چند بخش می‌توان تقسیم کرد. بخش اول دوره حضور و فعال بودن او که از سال84 آغاز شد و تا اوایل سال89 ادامه داشت. از این دوره بیشترین خاطره از مشایی وجود دارد. عملکرد غیرقابل پیش‌بینی او و شایعاتی درباره ارتباط با افراد خاص سبب شد نام او بیش از همیشه بر سر زبان‌ها بیفتد بویژه آن زمان که از سوی احمدی‌نژاد به سمتی منصوب و در پی مخالفت بزرگان این پیام به او منتقل شد که دوران عملکردهای خاصش به پایان رسیده و باید رویه‌ای معمولی را آغاز کند.

 

اگرچه او معاون اول نشد اما همپای احمدی‌نژاد به هر مراسمی می‌رفت و پاسخ او به سوالات رسانه‌ها یک لبخند و وعده آینده بود. با هنرمندان رابطه خوبی داشت و بیشتر عکس‌های یادگاری با او، سبب گشوده شدن فصلی جدید در انتقادات از مشایی شد. دوره عدم حضور فیزیکی در عرصه عمومی او که از سال 89 آغاز شد و تا به امروز هم کمابیش ادامه دارد. هر چند برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 به عرصه آمد اما خودش می‌دانست که این حضور تنها یک پیام برای بازگشت احمدی‌نژاد بود.

 

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدي‌نژاد درباره این اقدام مشایی و احمدی‌نژاد اعتقاد دارد: «روابط برادرانه و دوستانه ميان آقايان احمدي‌نژاد و مشايي بسيار مستحکم است و هيچگاه تحت‌تاثير مسائل سياسي قرار نداشته است. سوابق کاري آقاي مشايي نشان مي‌دهد که ايشان همواره يک شخصيت فرهنگي و پژوهشي بوده است. حضور ايشان در انتخابات رياست جمهوري نيز بنا به خواست دکتر احمدي‌نژاد بود والا خود ايشان تمايلي به شرکت در انتخابات نداشت. فکر مي‌کنم آقاي مشايي براي هميشه از سياست کنار کشيده باشد و بعيد مي‌دانم که بار ديگر در اين عرصه حضور پيدا کند.»


 دوره شاکی شدن و متهم بودن!
دوره‌ای که از سال94 شروع شد و مشایی نقش فراموش نشدن خود و تطهیر کابینه احمدی‌نژاد را بر عهده گرفت که این دوران با شکایت او از وزیر دادگستری به نمایش درآمد. ماجرا از آن زمان شروع شد که وزير دادگستري گفت: «رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد در پرونده سه هزار میلیاردی نقش داشته‌اند.

 

واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دوطبقه کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌ای در هتل استقلال به دستور مستقیم وی بود. نامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.» حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی اما پاسخی به این شکایت که ظاهرا تنها برای رسانه‌ای شدن مطرح شده بود ارائه کرد که به نظر می‌رسد مشایی را از ادامه مسیر منصرف کرده باشد. وی گفت: «در گذشته برای پاسخگویی به طور کامل آمادگی داشتم و الان نیز استقبال می‌کنم از هر نوع سوال، اعتراض و شکایتی و این را یک اصل مفید و ارزشمند در مناسبات اجتماعی می‌دانیم که کسی برای خود خط قرمز و حریم درست نکند و همه در برابر قانون باید پاسخگو باشند و نسبت به حقوق همدیگر احترام بگذارند.»

 

پورمحمدی با بیان اینکه نسبت به این موضوع مطلب جدیدی نگفتم، ادامه داد: «این بخش کوچکی از حرف‌های فراوانی بود که در گذشته مطرح شده و در شهریور90 در صحن غیرعلنی مجلس نیز مستنداتی در این خصوص ارائه کردم.» اما فقط خبر شکایت مشایی از وزیر دادگستری نبود چنانکه در اوایل مرداد خبر بازداشت همراه همیشگی احمدی‌نژاد هم در فضای رسانه‌ای منتشر شد؛ خبری که با بازداشت بقایی پیش از آن کمی واقعی به نظر می‌رسید و در نهایت تکذیب شد اما به هر حال او خبرساز بود و هنوز دوست دارد که دیده شود.

 

در اردیبهشت هم کمتر کسی از حضور مشایی در انتخابات مجلس و تهیه لیست از سوی او سخن می‌گفت اما دفترش با صدور اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی منتشر کرد، ورود وی به فعالیت‌های سیاسی را رد کرد. در این اطلاعیه آمده بود: «پیرو مطلب منتشره در برخی رسانه‌ها در خصوص حضور آقای مهندس مشایی در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، به اطلاع می‌رساند اساسا طبق روال دو سال اخیر جناب آقای مشایی هیچ‌گونه مصاحبه و اظهارنظری پیرامون مسائل سیاسی نداشته و ضمن تکذیب مصاحبه ادعایی اعلام می‌دارد ایشان همچنان با پرهیز از ورود به مسائل سیاسی، هیچگونه برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ندارد.» به هر حال نزدیکانش به بقای نام او در رسانه‌ها کمک زیادی می‌کنند و جالب اینکه منبع برخی اخبار «یکی از نزدیکان مشایی»، «یکی از همراهان مشایی»، «یکی از همطیفان مشایی» ذکر می‌شود که پیام بودن او را به مخاطب القا کند. 


 حضور مجدد در انظار عمومی
دوره جدید مشایی با حضورش در محافل عمومی رقم خورده است. به طوری که خبرآنلاین دیروز نوشت: «اگرچه این روزها در خلال تحلیل‌های سیاسی و رسانه‌ای اشاره‌ای به نام اسفندیار رحیم مشایی و همراهی او با محمود احمدی‌نژاد می‌شود، اما چندی است که هیچ خبری از وی نقل نشده و هر از گاهی تصاویری از وی در فضای مجازی منتشر می‌شود. حدود يک ماه پيش بود که تصويري از وي بر سر مزار فردي در رامسر منتشر شد. روز پنجشنبه نيز او در مراسم ختمي در رامسر حضور يافته که تصاويري از او در اين مراسم و گفت‌وگويش با امام جمعه اين شهر در فضاي مجازي منتشر شده است.»

 

فارس هم نوشت: «اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابقمان عصر دیروز در مراسم سومین روز درگذشت علی مصباح شهرستانی فرهنگی بازنشسته و خبرنگار پیشکسوت این شهرستان حضور یافت. وی همچنین در مراسم سومین روز درگذشت استاد حسن رحیمیان نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های گیلان و مازندران و همچنین پدر NGOهای رامسر نیز حضور یافت.» اکنون با انتشار این تصویر سوالی در اذهان شکل می‌گیرد: آیا او بازگشته است؟

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------