آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

ابهام حضور رضایی و لاریجانی/ ناطق عضویت اصولگرایان را نپذیرفت



اخبار,اخبارسیاسی,اصولگرایان

پیش از این شورای فقاهتی در ائتلاف سه‌ضلعی نقش‌آفرینی می‌کرد که با اضافه‌شدن مصباحی‌مقدم و تقوی، جمع پنج روحانی شورای هماهنگی تکمیل می‌شود اما هنوز اختلاف زیادی برای انتخاب ده فعال حزبی باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، در حالی که محمدرضا باهنر از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان در یک ماه آینده خبر داده بود هنوز ترکیب این شورا معرفی نشده است اما برخی منابع موثق خبر دادند که ترکیب احتمالی این شورا ۵+۱۰ خواهد بود که از حضور پنج روحانی در شورای فقاهتی و ده فعال حزبی تشکیل خواهد شد.

پیش از این شورای فقاهتی با حضور مصباح یزدی، یزدی و موحدی کرمانی در ائتلاف ایثارگران، موتلفه و جبهه پایداری نقش‌آفرینی می‌کرد که به نظر می‌رسد با اضافه شدن مصباحی‌مقدم و تقوی، جمع پنج روحانی شورای هماهنگی تکمیل خواهد شد اما هنوز اختلاف نظر زیادی برای انتخاب ده سیاستمدار و فعال حزبی باقی مانده است.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز، از احزاب اصولگرا و عضو جبهه ایستادگی درباره شورای هماهنگی اصولگرایان به خبرنگار ایلنا گفت: ما هم اخبار تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان را از رسانه‌ها و شخصیت‌ها شنیدیم و به عنوان یک تشکل اصولگرا از وحدت جریان اصولگرا استقبال می‌کنیم اما هنوز برای پیوستن به شورای هماهنگی اصولگرایان به ارزیابی نرسیدیم و با توجه به اینکه عضو جبهه ایستادگی هستیم برنامه‌های خود را در قالب این جبهه ادامه خواهیم داد.

کنعانی مقدم با اشاره به حضور محسن رضایی در سپاه خاطرنشان کرد: جبهه ایستادگی همیشه از نظرات آقای رضایی استفاده کرده و اگر ایشان بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند جبهه ایستادگی نظرات خود را درباره ایشان اعلام خواهد کرد اما این جریان یک جریان مستقل هست و غیبت آقای رضایی نیز تاثیری در فعالیت‌های این جریان نخواهد داشت.

محسن کوهکن نیز درباره شورای هماهنگی اصولگرایان به خبرنگار ایلنا گفت: چه روی عدد (۱۰+۵) و چه روی افراد بحث زیاد است و نه عدد قطعی درباره ترکیب معین شده و نه حضور فردی قطعی شده است.

کوهکن با اشاره به اینکه خروجی تلاش در راستای همگرایی بوده است گفت: ما اصولگرایی را خلاصه در شخصیت‌های حقوقی و بعضی شخصیت‌های حقیقی نمی‌دانیم و معتقدیم هر کس هرجای کشور که باشد و با مجموعه اصولگرایان اشتراکات فکری و اعتقادی داشته باشد یک اصولگرا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایانی که عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نیستند هم در ائتلاف فراگیر اصولگرایان هستند تاکید کرد: کسی نمی‌تواند ادعا کند ائتلاف صد درصدی شکل خواهد گرفت اما همه احزاب عضو ائتلاف پیروان خط امام و رهبری در کنار چند تشکل که تقاضای ورود به این جبهه را دارند در این ائتلاف هستند و از مصاحبه‌های دوستان عضو جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری هم اینطور برداشت می‌شود که آن‌ها نیز در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

کوهکن درباره وضعیت مجموعه یکتا و ارتباط آن با شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: تعدد گروه‌ها در جبهه اصولگرایان یک واقعیت است البته بعضی از اعضای یکتا عضو احزاب اصولگرا هستند٬ اما اینکه آیا آنها به شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت شده‌اند پس از توافق نهایی مشخص خواهد شد.

وی درباره اختلافات بین جبهه پایداری و لاریجانی گفت: وقتی از شورای هماهنگی صحبت می‌کنید، معنا و مفهوم این است که افراد پذیرفتند حول مشترکات برای رسیدن به هدف والا‌تر همراهی با هم داشته باشند و این به معنای قانع کردن یک طرف و کوتاه آمدن طرف دیگر نیست و در این مورد نیز هر دو طرف قانع شدند که با حفظ موضع همراهی با شورای هماهنگی داشته باشند. هر چند بنده از طرف آقای لاریجانی نمی‌توانم صحبت کنم اما لاریجانی را در مجموعه اصولگرایان تعریف می‌کنم.

کوهکن با اشاره به اینکه اگر کسی به دنبال اصولگرایی باشد به دنبال فرد نخواهد رفت درباره حزب رهروان ولایت گفت: فراکسیون‌های مجلس متاثر از جناح‌ها هستند و در این فراکسیون‌ها افرادی هستند که عضو احزاب هستند اما عموما فعالیت آن‌ها فعالیت فراکسیونی است. لذا فکر می‌کنم با توجه به این که مدت زمان زیادی از طرح این مسئله می‌گذرد و هنوز تقاضایی برای تشکیل آن ارائه نشده است برداشت من این است که تشکیل حزب رهروان منفتی است.

کوهکن درباره ناطق نوری نیز گفت: ایشان یک شخصیت با فهم و زیرک و دلسوز نظام است با این حال اطلاعات ما می‌گوید ایشان حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان را نپذیرفتند اما هر‌گاه ایشان بخواهند از حضور ایشان استقبال خواهیم کرد.


 اخبار سیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------