آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

تبلور همدلی در مسجد نور



اخبار,اخبار سیاسی,مراسم ترحیم عبدالرحیم رحمانی‌فضلی

مسجد نور تهران دیروز نورانی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید؛ این مسجد از جمله مساجد شناخته‌شده‌ای است که سالها شاهد برگزاری مراسم‌های ختم و چهلم بستگان سیاسیون و دولتی‌ها بوده است. در حین برگزاری این مراسم‌ها صحنه‌هایی پدید می‌‌آید که شاید یک‌سال برای رخ دادن آن انتظار کشیده شده بود از جمله در آغوش کشیدن افرادی که از یکدیگر دلخور بودند یا دست دادن رقبای انتخاباتی که پس از اعلام نتیجه انتخابات هیچگاه با یکدیگر مواجه نشده بودند و ... دیروز یکبار دیگر این صحنه‌ها تکرار شد؛ اصلاح‌طلب و اصولگرا و در صدر آنها میانه‌روها به یکدیگر لبخند دوستی زدند و این پیام را منتقل کردند که روزگار تعامل و دوستی است. حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی در کنار یکدیگر یک پیام داشت و آن هم تلالو اعتدال و میانه‌روی در سال همدلی و همزبانی بود. دیروز اصولگرا و اصلاح‌طلب در سالی که شاید مهمترین سال سیاسی باشد دست دوستی به هم دادند که نوید انتخاباتی پرشکوه را می‌داد.

 

این همدلی البته مختص گروه‌های سیاسی نبود بلکه شخصیت‌های تاثیرگذار از جمله دبیر شورای نگهبان و همچنین قائم مقام وزیر کشور و معاون سیاسی این وزارتخانه هم در کنار سیاسیون حضور یافتند تا همدلی معنای برجسته‌تری به خود بگیرد. نقش‌آفرینان انتخابات زمستانی دیروز در یک جمله با هم همکلام بودند: «اعتدال برای رضایت ملت.» دیروز هیچ یک از حاضران از نبایدها سخن نگفت و هر چه گفته شد از بایدها برای استحکام دوستی‌ها، پررنگ‌تر شدن سایه همدلی‌ها و پرشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات بود.

 

دیروز مراسم ترحیم عبدالرحیم رحمانی‌فضلی برادر وزیر کشور در مسجد نور تهران برگزار شد و در این مراسم سیدعلی خمینی یادگار امام، آيت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌ا... موسوی بجنوردی، علی لاریجانی رئیس مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، حسین فریدون دستیارارشد رئیس‌جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، قدرت‌ا... علیخانی، علی جنتی وزیر ارشاد، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید، حسین مرعشی، محمدعلی نجفی عضو حزب کارگزاران، محمدجواد حق‌شناس عضو ارشد حزب اعتمادملی، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور و محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهیان، محمود گودرزی وزیر ورزش، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدحسین ابوترابی، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، احمد توکلی، مجتبی رحماندوست و ... حضور یافتند. آنان که آمدند و در کنار هم نشستند علاوه بر فاتحه‌ای که برای مرحوم قرائت کردند فاتحه‌ای هم برای پایان دلگیری‌ها در دل خواندند که نشان آن خداحافظی گرم پس از پایان مراسم بود. نکته قابل تامل اظهارات حاضران پس از مراسم در جمع خبرنگاران بود که به موضوعات روز کشور از جمله انتخابات منتهی می‌شد. 


 کاندیداتوری سید حسن خمینی با حمایت اصلاح‌طلبان
آیت‌ا... موسوی بجنوردی گفت: در صورتی که آیت‌ا... سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام کاندیداتوری کند یقینا با حمایت اصلاح طلبان همراه خواهد بود. وی درباره حضور در خبرگان تصریح کرد: هنوز برای حضور قطعی‌ام در انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نگرفته‌ام و برای بررسی این موضوع به زمان بیشتری نیاز است. بجنوردی در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اظهار کرد: اگر ایشان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام کاندیداتوری کنند یقینا با حمایت اصلاح طلبان همراه خواهد بود.


 تبعات نگاه جناحی به برجام
دبیر شورای عالی امنیت ملی هم گفت:نگاه جناحی به برجام به هر شکل آن چه بخواهد به عنوان ابزاری در خدمت یک جناح خاص قرار بگیرد و چه بخواهد ابزاری در راستای حذف جناح دیگری باشد آفتی برای انسجام ملی خواهد بود.

 

علی شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راه جلوگیری از نفوذ غرب در شرایط پسا برجام چیست اظهار داشت: نفوذ غربی‌ها در ابعاد مختلف قابل تحلیل است حتی قبل از برجام نیز غربی‌ها تلاش داشتند که در کشور نفوذ کنند. وی افزود: حوزه نفوذ آنها در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی قرار می‌گیرد و مقابله با آن باید به طور سلبی و ایجابی باشد. یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به اقتصاد داخلی است و در حوزه سیاسی نیز با حفظ استقلال و انسجام ملی می‌توانیم راه‌های نفوذ را سد کنیم.  


 تشکیل اتاق فکر انتخابات
قائم‌مقام وزارت کشور هم در پاسخ به سوالی درباره تشکیل ستاد اتاق‌فکر انتخابات اظهار داشت: ستاد اتاق‌فکر انتخابات در استان تهران و به صورت متناظر در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

 

حسینعلی امیری درباره اینکه اعطای مجوز به مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب چه زمانی در کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی می‌شود؟ گفت: اعطای مجوز به احزاب و تشکل‌های سیاسی در دستور کار کمیسیون ماده 10 قرار دارد و یکی از این احزاب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب است که پرونده آن در کمیسیون ماده 10 بررسی خواهد شد. معاون سیاسی وزیر کشور هم درباره صندوق‌های شفاف برای انتخابات مجلس گفت: با شورای نگهبان به توافق رسیده‌ایم که صندوقی شفاف و در عین حال آرا نیز خوانده نشود، ایجاد کنیم. محمدحسین مقیمی درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی افزود: درباره انتخابات الکترونیکی هنوز به مرحله‌ای که بخواهیم درباره آن اظهار نظر کنیم، نرسیده‌ایم.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت جبهه یکتا ادامه داد: ما حزبی به نام یکتا نداریم و فعالیت سیاسی اگر در قالب حزب انجام نشود، اشکالی ندارد. احزاب می‌توانند مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات ترقیب کنند، اما این امر بستگی به آن دارد که خود احزاب چقدر فعالیت کنند. مقیمی در مورد تغییر فرمانداران خاطرنشان کرد: در مورد تغییر فرمانداران باید بگویم هر فرمانداری که به وظایف خود طبق برنامه عمل کند بر سر کارش باقی خواهد ماند و اگر فرمانداری با دولت همسو نباشد حتما تغییر می‌کند.


اصلاح طلبان درصد بالایی از مجلس آینده هستند
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هم گفت: اصلاح‌طلبان درصد بالایی از مجلس آتی را تشکیل خواهند داد. محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم ترحیم برادر وزیر کشور در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت هیأت رئیسه شورای شهر تهران و انتخاب چمران به عنوان رئیس این شورا با بیان اینکه فعلا اکثریت شورای شهر را اصولگرایان در دست دارند، اظهار کرد: در مورد ریاست آقای چمران قطعا موافق نیستم و فکر می‌کنم اگر آقای مسجد جامعی انتخاب می‌شدند شورا وضعیت بهتری داشت. وی در پاسخ به پرسشی در مورد انتخابات آتی مجلس با اشاره به حضور پرشور اصلاح طلبان در انتخابات تاکید کرد: انتخابات خوبی برگزار خواهد شد و قطعا در این انتخابات اصلاح‌طلبان درصد بالایی از مجلس را تشکیل خواهند داد.


تکمیل گزارش زمین خواری حیران
رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز از تکمیل گزارش زمین‌خواری گردنه حیران در این سازمان خبر داد. ناصر سراج گفت: گزارش زمین‌خواری در گردنه حیران آماده شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جزئیات این پرونده چیست؟ افزود: جزئیات محرمانه است. وزیر ارشادنیز در پاسخ به این سؤال «تاکنون چند تئاتر غیرمجاز زیرزمینی برگزار شده و چه برنامه‌ای در این باره دارید؟» اظهار داشت: شما خودتان می‌گویید زیرزمینی، یعنی مجاز نیستند و دستگاه‌های انتظامی باید با آنها برخورد کنند. علی جنتی ادامه داد: وقتی مجاز نیستند، نمی‌توانند قاعدتا فعالیت داشته باشند و وظیفه نیروی انتظامی است که مقابل فعالیت این گروه‌ها را بگیرد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------