آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

مصباح یزدی: برخی می گویند، اسلام وسیله ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم



اخبار,اخبارسیاسی, مصباح  یزدی

مصباح یزدی: بزرگترین وظیفه پلیس حفظ ارزش هاست / آنها اسلام را وسیله ای برای ساقط کردن شاه می دانستند و پس از پیروزی انقلاب نیز خود را جای شاه می دانند

می گویند مدتی خانواده پهلوی بر این مردم حکومت کرد حال نوبت به خانواده ما رسیده ...

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره)، گفت: بزرگترین وظیفه پلیس درنظام اسلامی حفظ ارزش های اسلامی به نیابت ازمردم است.

به گزارش ایرنا، وی عصر شنبه دردیدار روسای کلانترهای کشور شرکت کننده درطرح بصیرت درسالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام (ره) با بیان اینکه پلیس یک ویژگی خاص دارد، اظهارکرد : اگر امروز درکشور شاهد پیشرفت هایی درمورد نیروهای انتظامی وپلیس هستیم این پیشرفت از کارایی مسوولان است.

وی با بیان اینکه پلیس درنظام اسلامی با پلیس درکشورهای دیگر تفاوت دارد، تصریح کرد: پلیس در نظام اسلامی وظایفی ما فوق و بسیار بیشتر از وظایف پلیس در کشورهای دیگر دارد.

آیت الله مصباح با بیان اینکه اگر به خوبی فکر کنیم، دو تفاوت مهم میان پلیس در نظام اسلامی و پلیس در سایر کشورها را می توانیم شناسایی کنیم، تصریح کرد: کیفیت برخورد پلیس با مردم وارباب رجوع وتصور متفاوتی که مردم ازپلیس در نظام اسلامی درذهن خود دارند، ازجمله دوفرق مهم میان پلیس ما با پلیس در سایر نظام هاست.

وی با بیان اینکه دردوران رژیم پهلوی بیشتر مردم ازپلیس وحشت داشتند، تصریح کرد: به خاطر بینش اسلامی که دراین نظام وجود دارد، پلیس همه مردم را بندگان خدا وامانتی نزد خود می داند، لذا همواره برای ارایه خدمات به مردم احساس وظیفه وتکلیف می کند.

وی افزود: پلیس درنظام اسلامی ابتدا سعی می کند، تا مشکلات امنیتی جامعه را حل کند، ولی اگر درجایی ببیند جز بااعمال قدرت وزور نمی توان امنیت را تامین کرد، در آنجا طبق مقررات خاصی اعمال زور می کند.

فرق پلیس اسلامی و غربی
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه پلیس درپس ازانقلاب اسلامی نگرش و رویکرد جدیدی را برای برقراری امنیت در کشور پیدا کرد، تصریح کرد: رویکرد صمیمانه وبرادرانه پلیس در پس ازانقلاب بهیچ وجه دررفتار پلیس رژیم پهلوی مشاهده نمی شد، وپلیس درآن نظام بیشتر سعی می کرد ازطریق خشونت امنیت را درجامعه برقرار کند.

وی با بیان اینکه همه این خدماتی که ازجانب پلیس به مردم ارایه می شود، بیشتر جنبه مادی دارد، وفقط تامین کننده منافع مادی افراد است، تصریح کرد: پلیس در نظام اسلامی غیر ازتامین امنیت مردم که وظیفه همه پلیس های جهان است، باید ارزش های دینی مردم را نیز حفظ کند، چرا که طبق دیدگاه اسلامی هدف از تشکیل جامعه فقط رفع نیازهای مادی نیست، بلکه مهمترین هدف زندگی اجتماعی استفاده انسان ها ازیکدیگر برای سیر معنوی وتقرب به خداوند متعال است.

آیت الله مصباح یزدی دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه نباید وظیفه پلیس در نظام اسلامی را صرفا تامین امنیت مردم بدانیم، تصریح کرد: پلیس در نظام اسلامی نباید اجازه دهد، افراد به بهانه آزادی ارزش های اخلاقی واسلامی را زیرپا بگذارند، وناهنجاری هایی را درجامعه ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که با ورود پلیس به بحث برخورد با ناهنجاری ها مخالفت می کنند، نگرششان نسبت به اسلام وانقلاب اسلامی با آن چیزی که مورد نظر بنیانگذار این انقلاب ومردمی که اورا یاری کردند وکشته وشهید دادند تا این نظام برقرار شود، تفاوت دارد.

می خواهند به جای خانواده پهلوی حکومت کنند
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه این افراد اسلام را جور دیگری می بینند، تصریح کرد: آنها اسلام را وسیله ای برای ساقط کردن شاه می دانستند، و پس از پبروزی انقلاب نیز خود را جای شاه می دانند، ومی گویند مدتی خانواده پهلوی بر این مردم حکومت کرد حال نوبت به خانواده ما رسیده که براین مردم حکومت کنیم، چرا که ما در زمان شاه زندان رفتیم و برای استقرار نظام زحمت زیادی کشیدیم، ودولتی که دراین کشور تشکیل می دهیم نیزهمانند سایر دولت های جهان است، وهیچ شباهتی به دولت اسلامی ندارد.

وی با اشاره به نقل قولی ازیکی ازعلمایی که درگذشته سمت دولتی داشته، تصریح کرد: طبق گفته اوکارهایی که در وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون انجام شده به هیچ وجه اسلامی نیست، وعلاوه براین وزارتخانه دربسیاری ازتشکل های اسلامی مانند انجمن اسلامی که پسوند اسلامی دارند، نیز فعالیت هایی که صورت می گیرد، به هیچ وجه اسلامی نیست وفقط اسم اسلام را به عنوان تعارف واحترام با خود به همراه دارند.

وی همچنین به نقل ازآن فرد مذکور، تصریح کرد: کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان کار وزارت فرهنگ وهنر رژیم پهلوی است، و جز ترویج آداب و رسوم، رقص ها وگویش های محلی کار دیگری را انجام نمی دهد.

لازم به ذکر است، دوره های بصیرت افزایی نیروی انتظامی از سال 84 با هدف تقویت باورهای دینی وافزایش بینش سیاسی درحال اجرا وبرگزاری است.


 اخبار سیاسی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------