آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ناطق یا عارف؛ کدامیک گزینه اصلاح طلبان هستند؟



 

اخبار,اخبارسیاسی, انتخابات دهم مجلس

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و پیروزی دولت تدبیر و امید در سایه اعتدال، گروه های سیاسی حامی دولت گام هایی در جهت تقویت سیاست ها و اصول اجرا شده در سال 92 و جریان رقیب هم در صدد جبران شکست انتخاباتی خود تحت عنوان تقویت انسجام و وحدت با تشکیل جلسات مختلف درون گروهی برداشته اند تا بتوانند با انتخاب مصادیق مطلوب به اهداف انتخاباتی خود دست پیدا کنند.

  سال جاری به جهت برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری از اهمیت ویژه ای در بعد سیاسی برای همه گروه های سیاسی برخوردار است.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و پیروزی دولت تدبیر و امید در سایه اعتدال، گروه های سیاسی حامی دولت گام هایی در جهت تقویت سیاست ها و اصول اجرا شده در سال 92 و جریان رقیب هم درصدد جبران شکست انتخاباتی خود تحت عنوان تقویت انسجام و وحدت با تشکیل جلسات  مختلف درون گروهی برداشته اند.

در مدت دو سال و اندی پس از انتخابات ریاست جمهوری، احزاب اصولگرا و اصلاح طلب بیش از پیش به فعالیت انتخاباتی با ساز و کار وحدت پرداخته اند تا بتوانند با کسب اکثریت کرسی ها، فاتح انتخابات مجلس دهم شوند و اکنون که به زمان موعود نزدیکتر می شویم بحث بر سر مصادیق و سرلیست های مورد نظر نمود بیشتری پیدا می کند.

قدر مسلم در میان جریان اصلاح طلب کشور محمدرضا عارف بیش از هر شخص و چهره ای دیگر از مقبولیت و جایگاه لازم به جهت کناره گیری و از خودگذشتگی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به نفع حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای سرلیست بودن در انتخابات مجلس برخوردار است و آنطور که از شوهد و قراین پیداست تمامی گروه ها و احزاب این طیف سیاسی بر این مسئله اتفاق نظر دارند.

اما از میان احزاب اصلاح طلب شاید بتوان حزب کارگزاران سازندگی را یکی از معدود احزاب موثر و شاخص در این طیف سیاسی عنوان کرد که تصمیمات آن از اهمیت ویژه ای برای چهره های سیاسی و دیگر احزاب و حتی عموم مردم برخوردار است به همین منظور در رسانه های رقیب شایعات زیادی مبنی بر تصمیمات تشکیلاتی این حزب در آستانه انتخابات با هدف تفرقه به وضوح دیده می شود تا حدی که در رسانه های مختلف زمزمه های حمایت حزب کارگزاران سازندگی از چهره های میانه رو و معتدل همچون علی لاریجانی ، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به چشم می خورد اما گویا بر خلاف تفکرات نادرست برخی رسانه ها و گروه های رقیب، این حزب تصمیم خود را در حمایت از محمدرضا عارف در شرایط کنونی گذاشته است.

حسین مرعشی به عنوان یکی از چهره های شاخص در این طیف سیاسی بارها در سخنرانی های خود این نکته را به عنوان یک اصل اساسی مطرح کرده که همه در انتخابات مجلس از سرلیستی عارف حمایت می کنند و باید این بار دیگران در جهت حمایت از او از خود گذشتگی نشان دهند و این تصمیمی است که تشکیلاتی گرفته شده است.

بنا به گفته وی هیچ کدام از طیف ها و گروه های اصلاح طلب مخالفتی با سرلیستی عارف در جریان انتخابات مجلس ندارند.

این سخنان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در حالی مطرح می شد که رسانه های طیف رقیب  بر حمایت این حزب سیاسی از چهره های همچون علی لاریجانی و ناطق نوری به عنوان کاندیداها و سرلیست های انتخاباتی تاکید و اصرار دارند.

طرح ادعاهای مختلف از وجود اختلاف میان جریان اصلاحات و کارگزاران سازندگی بر سر سرلیست انتخاباتی تاکتیک جدید و البته تکراری برخی رسانه های رقیب این طیف سیاسی است که سعی دارند با القای این مسئله بر طبل تفرقه و اختلاف سلیقه در این جریان سیاسی بکوبند.

اما محمد قوچانی از اعضای دیگر حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به گزارشی تحت عنوان "لاریجانی" محبوب، "عارف و خرازی" مغضوب کارگزاران که در فضای مجازی گروه تلگرام کارگزاران جوان منتشر شد، گفت: کارگزاران بارها گفته  است که اصلاح طلبان یک لیست دارند و هر کس در راس آن باشد و اجماع یا اکثریت اصلاح طلبان آن را تایید کنند، تایید می کنند. حتی آقای مرعشی به عنوان سخنگوی حزب گفتند این بار نوبت دیگران است که به نفع آقای عارف کنار روند و هفته نامه صدا در سرمقاله هم نوشت که چرا اصلاح طلبان نمی توانند از علی لاریجانی حمایت کنند. اگر آقای ناطق نوری می آمدند حتما حتی بزرگان اصلاحات تصمیم دیگری می گرفتند اما تا اینجا قطعا عارف در صدر لیست اصلاحات از جمله کارگزاران است. لطفا دوستان فریب خبرسازی های اصولگرایان را نخورند.

در این شریط زمانی به طور حتم می توان گفت که عارف گزینه حتمی و قطعی تمامی احزاب اصلاح طلب برای سرلیستی انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی است  و باید منتظر دیگر مصادیق  انتخاباتی برای لیست سی نفره اصلاح طلبان در تهران ماند و اینکه آیا در تهران و شهرستان های چهره های از طیف اصولگرای معتدل در لیست های انتخاباتی این جریان سیاسی مشاهده می شود یا خیر؟.

 

اخبار سیاسی  - ایسکا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------