آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ماجرای دیدار وکیل بابک زنجانی و اکبر ترکان



اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

وکیل مدافع بابک زنجانی با ارائه توضیحاتی در خصوص دیدارش با مشاور عالی رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار به آقای ترکان گفتم که راهکاری برای تسریع در بازپرداخت بدهی‌های موکلم وجود دارد و از او تقاضای ملاقات حضوری کردم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص ماجرای دیدار خود با اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری اظهار داشت: چندین ماه پیش در پرواز تهران ــ قشم، آقای ترکان را در هواپیما دیدم. خدمت وی رسیدم و یک نامه‌ای را به او تقدیم کردم مبنی بر اینکه راهکاری برای تسریع در بازپرداخت بدهی‌های موکلم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این دیدار کوتاه برای تبیین جزئیات این مسأله، از آقای ترکان درخواست ملاقات حضوری کردم که متأسفانه تا این لحظه این امکان فراهم نشده است.

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: متاسفأنه یکی از سایت‌ها نوشته که ما امکان پرداخت بدهی‌ها را داریم در حالی که اصلاً این‌گونه نیست. ما دادگاه را نیز در خصوص کم و کیف و چگونگی راهکار بازپرداخت بدهی‌های موکلم در جریان گذاشتیم.

کوهپایه‌زاده با تأکید بر برگزاری علنی دادگاه موکلش گفت: اگر دادگاه به‌صورت علنی برگزار شود، افکار عمومی هم در جریان قرار می‌گیرند که چقدر تدبیر و تلاش از سوی شاکی پرونده برای استیفای حقوق بیت‌المال صورت گرفته است؛ به‌عبارت دیگر با برگزاری علنی دادگاه، افکار عمومی قضاوت می‌کند که آیا از سوی شاکی برای استیفای حقوق بیت‌المال تلاش شده است یا خیر؟

وی تصریح کرد: خود من از بدو ورود در پرونده کنار دفاع از حقوق قانونی موکلم، سعی داشتم در راستای استیفای حقوق بیت‌المال کمک کنم و در معیت دستگاه قضایی به کشف حقیقت کمک کنم.

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: این موضوع را چندین ماه پیش به آقای ترکان گفتم و مراتب به وزارت نفت نیز منتقل شد و آنها هم در جریان هستند و دادگاه نیز در جریان قرار دارد اما بیان جزئیات آن به‌ مصلحت نیست.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: همه ما مسئولیم که حقوق بیت‌المال استیفا شود و این کوتاهی و سهل انگاری با هر نیت و انگیزه‌ای از جانب موکل یا شاکی پذیرفته نیست. برداشت ما این است که بازپرداخت بدهی‌ها، راهکار دارد و می‌توان با تدبیر و درایت به بازگرداندن پول به بیت‌المال کمک کرد.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه یکی از رسانه‌ها به‌اشتباه اعلام کرده که من در یک مکان عمومی مشاور رئیس‌جمهوری را دیدم و گفتم که ما می‌توانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم؛ در حالی که اگر واقعاً می‌توانستیم این کار را انجام می‌دادیم.

براساس این گزارش، نخستین جلسه محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی، 11 مهر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود اما وکیل زنجانی از دادگاه تقاضای استمهال کرده است.


 اخبار سیاسی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------