آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

لاریجانی: ما بدنبال امپراطوری گری در منطقه نیستیم / باید از نیروی قدس سپاه با همه وجود دفاع کنیم



اخبار,اخبارسیاسی, علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه امروز محل تکیه بسیاری از کشورهای مظلوم در منطقه است.

به گزارش تیک ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایجاد سپاه توسط امام راحل از معجزات انقلاب اسلامی است گفت: ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سالها همواره از برکات این نهاد مقدس بهره برده است.

وی افزود: این نهاد مکتبی از بدو تاسیس به مرور قدرت گرفت و در دفاع مقدس توانست به رکن دفاعی کشور تبدیل شود.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز سپاه از قدرت بازدارنده و هشدار دهنده ای در منطقه برخوردار است گفت: سپاه امروز محل تکیه بسیاری از کشورهای مظلوم در منطقه است و این موفقیت ها مرهون هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و فداکاری های اقشار مختلف سپاه و بسیج به ویژه شهدا و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری و هوشمندی فرماندهان و همدلی و اعتمادی که مردم به سپاه داشتند موجب شد که این نهاد انقلابی در رأس بنیه دفاعی کشور قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه جهاد و تواضع امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس در سپاه وجود دارد اظهار داشت: تفکر مدیریت جهادی در سپاه بعنوان سرمایه ای مهم برای حرکت آینده این نهاد مقدس محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بنده در بازدیدی که از جزایر کشور داشتم ملاحظه کردیم که چگونه در شرایط سخت و دشوار این مجاهدان توانسته ایم جزایر را به سنگرهایی برای دفاع از کشور تبدیل کنند و این رفتار هوشمندانه سپاه سرمایه ای است که موجب می شود کاخ سفید و پنتاگون دریابند که هیچ غلطی در برابر جمهوری اسلامی ایران نمی توانند بکنند.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: همچنین در بازدید از مرزهای شمال غرب کشور که اخیراً داشتم دیدم که مجاهدان سپاه با دشواری های فراوان در ارتفاعات صعب العبور راه ساخته ، استقرار یافته اند و با اشراف کامل بر ارتفاعات امنیت پایدار را در آن مناطق ایجاد کرده اند و این روحیه مجاهدت باعث می شود که همه مدیون سپاه بوده و قدر این نهاد مقدس را بدانند.

وی با بیان اینکه فرماندهان سپاه با ایجاد پیوندی مبارک امروز به انتقال تجربیات به نسل جوان می پردازند تاکید کرد: آنچه امروز سرمایه ملی کشور محسوب می شود روحیه برادرانه، تواضع و جهادی است که کما فی السابق در سپاه موج می زند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیازمند روحیه جهادی هستیم گفت: آنچه سرمایه تغییر و تحول در منطقه و بازوی توانمند ایران اسلامی است روحیه جهادی است که در سپاه نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: پاسداران باعث عزت ، افتخار و منزلت کشور شدند و این روحیه را باید قدر بدانیم به دلیل آنکه تحولات آینده دنیا با این روحیه ارتباط دارد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیا درحال گذار به یک سرمنزل دیگر است گفت: در این شرایط همه ملت ها و کشورها به دنبال یافتن جایگاه مطلوب خود هستند و در این اوضاع آنها که درک درستی از این تغییرات داشته و از زمان بهترین استفاده را بکنند موفقترند.

وی افزود: جهان در حال خداحافظی با نظام تک قطبی است و قطب های جدید در حال خودنمایی هستند و دو عامل رشد اقتصادی و پیشرفت علمی و تکنولوژی در قطب بندی ها نقش تعیین کننده ای را ایفاد می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بروز ظهور قدرت ها و قطب های منطقه ای را از دیگر ویژگی های جهان امروز برشمرد و تصریح کرد: بعنوان مثال ایران اسلامی در مقطع کنونی یک قدرت منطقه ای است که برخوردار از حرف های نو، متفاوت و الهام بخشی می باشد همچنین حزب الله لبنان با وجود آنکه یک کشور نیست اما نقش موثری در منطقه دارد؛ حتی گروههای تروریستی نیز با وجود ایفای نقش مخرب اما تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به صحنه اقتصادی جهان اظهار داشت: در این عرصه ما مواجه با شکاف های اقتصادی بی رحمانه در جهان هستیم که در این شرایط برخی کشورها که با سرعت از زمان استفاده می کنند جهش مثبت داشته و آنان که غفلت می کنند دچار عقب افتادگی می شوند.

دکتر لاریجانی از تکنولوژی های نو مانند ارتباطات بعنوان جهش دیگری که اختلاف کشورها را معنی دار می کند یاد کرد و افزود: بیوتکنولوژی نیز تکنولوژی مهمی است که در صنعت، کشاورزی و بسیاری از حوزه ها نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بر حرکت در لبه فناوری روز را دارند به دلیل درک صحیح و کامل ایشان از شرایط منطقه و جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هوشیاری سیاسی امروز رشد چشمگیری یافته و بیداری اسلامی نیز بخشی از این هوشیاری محسوب می شود.

وی افزود: هوشیاری سیاسی بعنوان یک تحول مثبت در راستای حرکت انقلاب اسلامی تعریف می شود و در این عرصه ما با دشمنانی مواجه ایم که می خواهند در برابر این تحولات ایستادگی کنند بعنوان مثال کمک به جریان های تروریستی منطقه تنها با هدف جلوگیری از الهام بخشی انقلاب اسلامی صورت می پذیرد.

لاریجانی تصریح کرد: ماجراجوی های هسته ای تنها بهانه ای بود که در رشد اقتصادی کشورمان اختلال ایجاد کند و دشمنان در همه زمینه ها سرمایه گذاری به کار می برند تا حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط استراتژی ما باید چند وجهی باشد گفت: در این شرایط باید با شناخت دقیق راهبردهای دشمن نقایص خود را در حوزه اقتصاد و فناوری شناخته و رفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت سپاه بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر این تحولات اظهار داشت: یکی از عوامل پیش برنده انقلاب اسلامی و ایجاد جایگاه برای ملت ایران خصوصیت پارسایی، مجاهدت و فهم دینی است که پایه حرکت سپاه محسوب شده و با این جایگاه مردمی سپاه در منطقه الهام بخش شد که این ویژگی ها باید تقویت شده و در بدنه جدید منتشر شود .

وی در ادامه تصریح کرد: مردمی بودن ، داشتن درک درست و آمادگی رزم ویژگی هایی است که بنیه دفاعی واقعی برای سپاه محسوب شده و اقتدار سپاه به این ویژگی ها مربوط است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه بنیه دفاعی کشور تا حد زیادی به سپاه متکی است گفت: این نقطه اتکا را می بایست برای مردم کشورمان و مظلومان منطقه حفظ کرد.

وی افزود: این آمادگی ها به ویژه در حوزه موشکی باید با جدیت تقویت شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه های جدید دشمنان اظهار داشت: باتوجه به مسئله سازی دشمن و اختلاف افکنی بین فرق اسلامی با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی در این زمینه می بایست صحنه را ساماندهی کرد .

 وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی قدس سپاه قدرت صیانت کننده در منطقه است گفت: با وجود اینکه مطلع ایم جلساتی در منطقه گذاشتند تا مسیر حرکت را با اختلاف افکنی بین فرق تغییر دهند ما باید از نیروی قدس سپاه با همه وجود دفاع کنیم ما بدنبال امپراطوری گری در منطقه نیستیم و تنها بدنبال دفاع از ملل مظلوم منطقه ایم.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه ائتلاف پرطمطراق ضد تروریسم هیچ گونه اثری درمقابله با تروریست ها نداشت گفت: برخلاف برخی که به دنبال مسئله سازی هستند جمهوری اسلامی ایران کشوری مسئولیت پذیر برای ایجاد امنیت در منطقه بوده و در این موضوع دغدغه دارند.

وی با بیان اینکه قدرت ایران به همدردی با مردم منطقه است اظهار داشت: مردم ملت های منطقه احساس می کنند که ملت ایران ملتی مسئولیت پذیر بوده و به آنها اعتماد می کنند.

وی با اشاره به حمله وحشیانه اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی تصریح کرد: ملت ایران در برابر زورگویی های رژیم غاصب صهیونیستی است همواره و با همه وجود در کنار ملت فلسطین قرار داشته و به مردم و نیروهای مقاومت کمک می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجه الهام بخش انقلاب اسلامی در نیروی قدس سپاه تجلی یافته باید صیانت شود اظهار داشت: اگر ما از مردم یمن حمایت می کنیم بدلیل مظلومیت آنها می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایفای نقش سپاه در توسعه کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایجاد بسترهای لازم برای توسعه، مطالبه گری و استفاده از امکاناتی که دراختیار دارد می تواند برای جهش اقتصادی کشور به ایفای نقش بپردازد.

دکتر لاریجانی در ادامه توصیه هایی را در این راستا به فرماندهان سپاه داشت که طراحی ایجاد چرخه سالم و مولد در روستا، از جمله این توصیه ها بود.

وی افزود: ما آمادگی آن را داریم اگر سپاه و بسیج برنامه اصولی برای معنادار کردن چرخه اقتصاد در روستاها داشته باشند در تدوین برنامه ششم سهمی را به این کار اختصاص دهیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند رشته سپاه به دلیل سابقه و قدرت عمل می تواند به ایفای نقش موثر بپردازد گفت: توسعه زیرساخت های راه، راه آهن، سدسازی، ساخت مترو و مهار آب های مرزی از موضوعات اولویت دار برنامه ششم و از حوزه های مهمی است که سپاه با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند ایفای نقش موثر و تعیین کننده ای داشته باشد.

وی افزود: ما بدلیل نقصی که در ساختار اقتصاد داریم و برای رفع آن نیازمند فهم عمومی در مردم هستیم ، سپاه با حضور مردمی خود می تواند نقش خود را به عنوان یاری گر و حامی تولید کنندگان ایفا کند.

لاریجانی سرمایه گذاری در زمینه های تکنولوژیک دفاعی را از حوزه های تاثیرگذار ایفای نقش سپاه عنوان و تصریح کرد: این سرمایه گذاری هر چه توسعه یابد پاسخی بر سیمای امروز جهان و تثبیت موضع ما است.

وی افزود: سپاه و بسیج بدلیل آنکه نقش اصلی را در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا می کند باید مسلح به آگاهی های سیاسی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بی تردید سپاه نقش تعیین کننده ای در منطقه داشته و هرچه تسلط اطلاعاتی در حوزه های ماموریتی سپاه بالاتر باشد با تجربیاتی که از گذشته به همراه دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می تواند بازوی درستی برای تصمیم سازی در کشور باشد.
 
 اخبار سیاسی  - تیک   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------