سید حسن خمینی: زندگی امری «ساختنی» است



اخبار,اخبار سیاسی,سیدحسن خمینی

یادگار امام گفت: اگر جوان امروز جامعه ما برای ساختن فردای خود آمادگی نداشته باشد و انتظار داشته باشد که یک ساختمان آماده را تحویل بگیرد، پس از مشاهده سختی‌ها مأیوس می‌شود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از زوج‌های جوان در حسینیه جماران، اظهار کرد: حضرت امام به زوج‌های جوانی که برای جاری کردن خطبه عقد خدمت‌شان می‌آمدند توصیه می‌کردند که «با هم بسازید»؛ بهترین سفارش در آن لحظات نیز همین سفارش است زیرا زندگی امری «ساختنی» است و انسان باید این واقعیت را بپذیرد.

وی افزود: اگر انسان توقع داشته باشد که بر سر یک زندگی ساخته شده برود از روز اول با توقعاتی برآورده نشده و مشکلاتی غیرقابل انتظار رو به رو می شود؛ لذا هرکس پس از ازدواج این واقعیت را لمس می‌کند که در نقطه شروع زندگی همه چیز بر وفق مراد نیست.

وی با تأکید بر این‌که «به عنوان اولین درس باید بپذیریم که زندگی را باید به دست خودمان بسازیم»، گفت: ممکن است زوج‌های جوان از روز اول با خلقیاتی در یکدیگر مواجه شوند که تا روز قبل آن را سراغ نداشتند یا با مشکلاتی مواجه شوند که تا دیروز روی دوش دیگران بود و از امروز باید خودشان آن‌ها را بر دوش بکشند؛ بنابراین، توصیه امام یک نکته مهم را درون خود دارد که از روز بعد از ازدواج مشکلاتی همراه شماست، زیرا ساختن با سختی‌ها همراه است.

یادگار امام با بیان این‌که «این موضوع در سایر ابعاد زندگی جوانان نیز وجود دارد»، تصریح کرد: اگر جوان امروز جامعه ما برای ساختن فردای خود آمادگی نداشته باشد و انتظار داشته باشد که یک ساختمان آماده را تحویل بگیرد، پس از مشاهده سختی‌ها مأیوس می‌شود؛ او باید بداند که هر آن‌چه تحویل گرفته است، محصول جامعه و میراث گذشتگان خودمان بوده و آینده را خودش باید بسازد.

پیش از سخنان یادگار امام، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سخنانی از کاهش نرخ طلاق و افزایش ازدواج طی دو سال اخیر در کشور خبر داد.

در این مراسم که همزمان با هفته ازدواج و سالروز پیوند آسمانی مولی الموحدین علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) برگزار شد، شماری از زوج های جوانان 8 استان کشور حضور داشتند.


  اخبار سیاسی - جماران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------