آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

زمان برگزاری سومین جلسه دادگاه علی مطهری



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

وکیل علی مطهری اعلام کرد: سومین جلسه رسیدگی به پرونده علی مطهری ۱۵ مهر برگزار می شود.

به گزارش مهر، علی مطهری ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۳ وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند. این نماینده مجلس پس از ورود به شیراز از فرودگاه به سمت دانشگاه شیراز حرکت کرد که پس از جلوگیری افراد موتورسوار و شکسته شدن شیشه های تاکسی حامل وی، به کلانتری منتقل شد. مطهری سپس به فرودگاه بازگردانده شد تا به تهران بازگردد.

پس از ۴۸ ساعت از این حادثه حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: در مورد حادثه رخ داده متاسف هستم و هرچه سریعتر با عوامل حادثه و مقصران احتمالی برخورد کرده و استاندار فارس هم به تهران خواستیم تا توضیح دهد. همچنین وزیر کشور از آنچه برای این نماینده مجلس در شیراز پیش آمده ابراز تاسف کرده و از معاون امنیتی و انتظامی این وزارتخانه خواسته است هرچه سریع تر عوامل این واقعه شناسایی شوند.

۲۳ اسفند ۹۳ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دستور پیگیری ماجرای حمله به علی مطهری را صادر کرد. رئیس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا مقصرین حادثه شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

در سال ۹۴ این پرونده در حال بررسی و پیگیری شد و در خرداد ۹۴ بالاخره کیفرخواست ۱۱ متهم این پرونده از سوی دادستان شیراز صادر و پرونده به شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی شیراز رفت که سه نفر از متهمان این پرونده، رئیس دانشگاه، معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده است.

۱۳ مرداد سال جاری نخستین جلسه این دادگاه برگزار شد و مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جلسه دادگاه برگزار شد و ۶ متهم از ۱۱ متهم اصلی در دادگاه حضور یافتند تا در برابر اتهامات دفاع کنند. جلسات این دادگاه غیرعلنی برگزار می شود و نمی توانم جزئیات را عنوان کنیم اما از قاضی خواستیم تا سایر متهمانی که در این پرونده نامشان نیست و مغفول مانده هم دعوت شوند تا در جلسات دادگاه حضور داشته باشند.

وکیل علی مطهری گفت: به دلیل اینکه مرحله بازپرسی پرونده خیلی خوب تحقیق شده است قاضی با اسناد و مدارک مستدل می تواند قضاوت داشته باشد.

جلسه بعدی دادگاه هم روز ۲۶ مرداد برگزار شد و بر اساس این گزارش پس از گذشت بیش از یک ماه از دادگاه اول و دوم مصطفی ترک همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: چهارشنبه هفته گذشته به شیراز رفتم و با قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری در مورد پرونده آقای مطهری گفتگو کرده و درخواست هایی داشتم تا در روز سومین جلسه دادگاه یعنی ۱۵ مهر سایر متهمان هم محاکمه شوند.

وی گفت: قاضی فرهادی هم این درخواست را ثبت کرد. با این حال در این پرونده متهمانی هستند که هنوز احضار نشده اند و خواسته ما هم همین است.


  اخبار  سیاسی  - مهر   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------