آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مطهری مطرح کرد: فاجعه منا مقدمه‌ای برای تغییر نظام سیاسی عربستان



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حادثه منا را تلخ و ناگوار خواند و گفت که شاید این حادثه حکمتی داشته و مقدمه‌ای برای تغییر نظام سیاسی عربستان و سقوط آل سعود باشد تا مسلمانان از دست این خانواده که به دست استعمار انگلیس در عربستان حاکم شدند نجات یابند.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: حادثه منا فاجعه‌ای بود که شاید مشابه آن در ایام حج اتفاق نیفتاده است، دولت عربستان باید توضیح کافی در مورد چگونگی این حادثه به ملت‌های مسلمان بدهد و مقصران و قاصران حادثه نیز شناسایی، معرفی و مجازات شوند.

وی با بیان اینکه اداره مراسم حج باید با مشارکت همه کشورهای اسلامی و با اشراف علمای اسلام از فرقه‌های پنجگانه شیعه و سنی انجام شود، افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی باید مقدمات این کار را فراهم کند. ما باید توجه داشته باشیم که این مشکل مربوط به دنیای اسلام است و باید درون دنیای اسلام و از طریق مجامع اسلامی مثل سازمان همکاری‌های اسلامی حل شود. کمک گرفتن از سازمان‌های بین‌المللی و غیرمسلمان‌ها در این زمینه کار مناسبی نیست.

مطهری خاطرنشان کرد: این حادثه و حوادث مشابه آن که در جهان اسلام رخ می‌دهد ارزش جان مسلمانان را نزد مردم دنیا پایین می‌آورد و وقتی از بیرون به این حوادث نگاه می‌شود می‌گویند مسلمان‌ها به آسانی کشته می شوند؛ یا همدیگر را سر می‌برند یا در انفجارها کشته می‌شوند و یا حوادثی مثل حادثه منا رخ می‌دهد؛ پس کشته شدن اینها مسأله مهمی نیست در حالی که غربی‌ها برای جان خودشان ارزش زیادی قائل‌ هستند.

وی اضافه کرد: ما باید به دنیا نشان دهیم که از نظر اسلام جان یک مسلمان بسیار محترم و باارزش است و این حوادث ناشی از کوتاهی‌ها و اختلافاتی است که بین مسلمانان وجود دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این حادثه ممکن است حتی شبهه‌ای را درباره اصل مناسک حج ایجاد کند که اگر انجام آن با جمعیت امروز نشدنی است چرا تشریع شده؟ در حالی که این اشکال به سوء مدیریت حاکمان عربستان برمی‌گردد و اینکه آنها برای سلامتی و جان مسلمانان ارزش زیادی قائل نیستند همانطور که مردم یمن را به آسانی قتل عام می‌کنند.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------