آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پورمحمدی : در شناسایی اموال خارج از کشور «بابک زنجانی» توفیق چندانی نداشتیم



اخبار,اخبارسیاسی,پورمحمدي

وزیر دادگستری توضیحاتی را در خصوص شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور، فاجعه منا و ... ارائه کرد.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در همایشی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور، گفت: در این زمینه توفیقات چندانی بدست نیاوردیم و ایشان نامه‌ای هم به رییس جمهور نوشتند و مطالبی را در آن نامه بازگو کردند که این موضوعات حرف‌های بی ربطی است که گفته می شود.

وی یادآور شد: اینگونه مسایل در دادگاه وی مشخص می‌شود.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به حادثه منا گفت: متاسفانه حادثه دردناک و غمباری در منا اتفاق افتاد و اوج بی تدبیری و مسئولیت ناشناسی و فرافکنی در این حادثه را مشاهده کردیم.

وی افزود: متاسفانه در حین این حادثه و بعد از آن ما وضعیت اسفباری را در برخورد با افرادی که به این حادثه مرتبط بودند مشاهده می کنیم. امت اسلامی از این جهات داغدار است، این تصاویر تابلوی امت اسلامی است و موجب تضییع حقوق مسلمین شده و از این جهت بسیار ناراحتیم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: در گام اول باید مفقودین این حادثه را شناسایی کنیم که تمام تلاش‌مان را برای این موضوع خواهیم کردیم. مساله بعدی این است که زائران ما به سلامت به کشور برگردند.

پورمحمدی تصریح کرد: باید از حقوق مردم و مصدومین این حادثه و نیز حقوق دیگر مسلمانان از سوی مجامع اسلامی در حوزه های حقوقی و سیاسی و ... دفاع و صیانت شود. این وظیفه ماست که خوشبختانه دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است و سخنرانی رییس جمهور در نیویورک این موضوع را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی ریشه یابی فاجعه منا است، گفت: باید اجازه ندهیم که چنین موضوعاتی تکرار شود و نباید این موضوعات را فراموش کنیم.

پورمحمدی درباره آخرین وضعیت غضنفر رکن‌آبادی گفت: در حال تلاش برای آخرین وضعیت ایشان هستیم، ولی احتمال دارد که وی جزو یکی از مفقودین جان باخته باشد.

وی درباره ارتباط مفقود شدن رکن آبادی با بحث موساد که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: این موضوعات جوسازی ها و فضاسازی رسانه ای است که مطرح می شود.

وزیر دادگستری درباره اینکه پیگیری حقوقی خانواده‌های زائرانی که در فاجعه منا حضور داشتند به چه نحو است، گفت: این خانواده‌ها برای پیگیری حقوقشان راهنمایی می شوند و رییس قوه قضاییه هم دادستان کل کشور را برای این موضوع مامور کرده اند.

وی درباره آخرین وضعیت حضور وزیر بهداشت در منا، گفت: رایزنی ها برای ورود وزیر بهداشت در حال انجام است و از آن اطلاع چندانی ندارم، ولی به نظرم تاکنون وی باید وارد عربستان شده باشد.

وزیر دادگستری درباره جذب قضات با توجه به بودجه کمی که قوه قضاییه دارد، اظهار کرد: کارمند و قاضی در دستگاه قضایی کم است، اما تولید پرونده زیاد است. ما باید تلاش کنیم تا ورودی پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.

وی افزود: راه چاره اصلی کاهش تصادفات، جرم و فساد در جامعه است و درست است که نظام قضایی ما کارمند، قاضی و بودجه کم دارد، ولی ما برای افزایش بودجه تلاش می کنیم و من در دولت مسئول پیگیری این موضوع هستم.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------