آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

استیضاح ظریف و رد برجام گزینه‌های روی میز منتقدان/درخواست نماینده دلواپس برای بلندکردن صدای اعتراض



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر خارجه

 دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است «مجلس با ملاحظاتی اجازه اجرای برجام را به دولت می‌دهد» اما در همان مجلس مد نظر او نمایندگانی می‌خواهند همزمان طرح « رد برجام» و «استیضاح وزیر خارجه» را کلید بزنند.

طرح‌هايي كه ديروز جواد كريمي قدوسي در ميان «منتقدان توافق هسته‌اي» مقابل مجلس به آنها اشاره كرد. اعتراضات به آنچه لغو نشدن تحريم‌ها خوانده مي‌شود شكل ديگري پيدا كرده است.

 

طلبه‌اي از قم روز دوشنبه براي اعتراض به توافق هسته‌اي و درخواست رد آن از نمايندگان دست همسر و سه فرزندش را گرفت و راهي مجلس شد و حتي شب را هم پشت ديوارهاي مجلس گذراند. روز بعد اما او تنها نبود؛ حدود سي نفر از اعضاي كميته صيانت از منافع ايران نيز به آنها پيوستند. همان كميته‌اي كه بلافاصله بعد از نخستين سفر حسن روحاني به نيويورك اعلام موجوديت كرده بود و از ارديبهشت ٩٣ جريان «دلواپسي» را در تهران كليد زد. همين سي نفر اما كافي بودند تا نمايندگان منتقد توافق را براي حضور در جمع خودشان بر سر شوق بياورد.

مهم‌ترين حضور اما شايد حضور كريمي قدوسي بود كه حرف‌هاي زيادي براي منتقدين معترض داشت. او ديروز ابتدا در جمع «منتقدان توافق هسته اي» بيرون مجلس يك رهنمود تاكتيكي به منتقدان برجام كه خواستار رد آن توسط مجلس بودند، داد؛ «اينجا آقاي لاريجاني سخت ايستاده تا مجلس كاري با برجام نداشته باشد. آقاي لاريجاني كاملا با روحاني هماهنگ است. اما شما نبايد بگذاريد اين اتفاق بيفتد و اگر شما نباشيد ما به تنهايي در مجلس نمي‌توانيم كاري از پيش ببريم. شما بايد اين حركت را گسترش دهيد و مهم‌تر از هر جاي ديگري هم اين است كه قم و حوزه علميه را با خودتان همراه كنيد و تا مي‌توانيد صداي اعتراض را بلندتر كنيد. »

او اما در ميان سخنانش براي «دلواپسان» دو خبر مهم داشت؛ كريمي قدوسي گفت كه دو طرح مهم را نوشته و به زودي جمع‌آوري امضا براي آنها را شروع خواهد كرد؛ اول طرح رد برجام و دوم هم استيضاح وزير خارجه. او به معترضان هسته‌اي اطمينان داد كه طي روزهاي آينده به‌طور جدي اين طرح‌ها را كليد خواهد زد و به قول خودش «اجازه نمي‌دهيم دولت با خيال راحت كارش را بكند. » كريمي قدوسي همچنين گفت كه «كارهايي كه گويا ظريف در نيويورك» انجام داده كار را براي استيضاح راحت‌تر كرده است.
 
 اخبار سیاسی - اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------