آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

مشاجره لاریجانی و رسایی / رئیس مجلس: از دفتر «آقا» زنگ زدند که چرا زودتر در مورد توافق تصمیم‌گیری نمی‌کنید؟



اخبار,اخبارسیاسی,مشاجره لاریجانی و رسایی

علی لاریجانی در واکنش به سخنان رسایی در جلسه امروز مجلس گفت: از دفتر رهبری زنگ زدند که چرا زودتر در مورد توافق تصمیم‌گیری نمی‌کنید.

به گزارش «انتخاب»، حمید رسایی امروز در جریان بررسی برجام خطاب به رئیس مجلس، گفت: شما در جلسه غیرعلنی صبح یک ساعت در تأیید این طرح دو فوریتی صحبت کردید.

رئیس مجلس در پاسخ گفت که صحبت‌های او در توضیح این طرح و نه تأیید آن بوده است.

رسایی ادامه داد: توضیحات شما مبتنی بر این بود که نمایندگان به این طرح رأی دهند. از طرف دیگر شما اجازه توزیع و تکثیر طرح‌های دیگری را در این خصوص ندادید که خلاف عدالت و قانون است.

این صحبت‌های رسایی با واکنش رئیس مجلس مواجه شد و لاریجانی تصریح کرد: آقای رسایی چرا صحبت‌هایی را مطرح می‌کنید که در جلسه عنوان نشده است. شما و آقای حسینیان هم در جلسه غیرعلنی نیز صحبت کرده‌اید و نظراتتان را مطرح کرد. حال می‌گویید که من در تأیید برجام یک ساعت صحبت کردم. ما جلسات غیرعلنی زیاد داشتیم و صحبت‌های زیادی نیز مطرح می‌شود.

رسایی تذکرش را ادامه داد و افزود: علیرغم این صحبت‌ها اجازه توزیع و تکثیر طرح‌های دیگر را ندادید. از طرف دیگر در جلسه غیرعلنی موضوعاتی به دفتر آقا منتسب شد که جای رسیدگی دارد و خواهش دارم که بعدا پیگیری کنید.

لاریجانی در واکنش به این سخنان رسایی گفت: ما چیزی را به رهبری منتسب نکردیم در این باره شما و مجلس باید تصمیم‌گیری کنید و ربطی به رهبری ندارد.

رسایی مجددا خطاب به لاریجانی اظهار کرد: شما در جلسه غیرعلنی گفتید که از دفتر رهبری زنگ زدند که چرا زودتر تصمیم‌گیری نمی‌کنید.

لاریجانی در واکنش گفت: تماس از دفتر آقا بوده و حتی آیت‌الله مکارم نیز نامه نوشتند و خودتان هم دیدید. همه منتظرند که شما تصمیم بگیرید.

رسایی در ادامه با استناد به اصول 77 و 125 قانون اساسی، گفت: طبق قانون، دولت مکلف به ارائه لایحه در خصوص موافقتنامه‌هاست که با رخ ندادن چنین اتفاقی مجلس طرح ارائه کرده است. ما در واقع برای یک موافقتنامه طرح ارائه کرده‌ایم که خلاف قانون است.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی در جلسه غیرعلنی صبح گفتند که دولت باید لایحه می‌داد که به خاطر رخ ندادن چنین اتفاقی مجلس طرح داده است. حال سؤال من این است که آیا این موضوع اشکال قانون اساسی ندارد؟

لاریجانی در پاسخ گفت که ما اکنون در خصوص محتوای طرح صحبت نمی‌کنیم و بحث فوریت است. به هر حال اخطار شما وارد نیست.

 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------