آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

آیا علی لاریجانی و قالیباف با اصولگرایان تندرو کنار خواهند آمد؟ بعید است!



اخبار,اخبارسیاسی,محمدباقر قالیباف

اصولگرایان همچنان به دنبال الگوی ائتلافی مناسب مجلس 94 است، انتخاباتی که در صورت شکست آنها را بعد از قوه مجریه از قوه مقننه هم دور خواهد کرد، اتفاقی که نگرانی امروز سیاسیون راست است.

  اصـــول انتخاباتــی پایداری‌های نوظهور بعد از انتخابات 92 به سیاسیون راست ثابت کرد که آنها باید جدی گرفته شوند وگرنه می‌توانند بازی اصولگرایان را تغییر دهند، از این رو راست محافظه‌کار به دنبال این است که این طیف تازه‌وارد را راضی نگه دارد و شاید به همین دلیل است که دبیرکل حزب موتلفه هم تاکید می‌کند مذاکره با پایداری و ایثارگران به نفع کل اصولگرایان تمام می‌شود.

اثبات این مدعا هم برگزاری 40 جلسه موتلفه با پایداری‌ها و ایثارگرانی‌هاست. موضوعی که محمد‌نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در نشست خبری دیروز بر آن تاکید کرد و گفت: «با توجه به برگزاری 40 جلسه با ایثارگران و پایداری معتقدم که پایداری و ایثارگران نیز روحیه و دغدغه ائتلاف دارند. وقتی چنین چیزی محرز شده است چه اشکالی دارد که این جلسات را ادامه دهیم، از این رو این جلسات تعطیل نشده اما تلقی ما این است که ضرورتی ندارد مانند گذشته جلسات را پشت سر هم برگزار کنیم.» اما پایداری‌ها تمام دغدغه اصولگرایان برای انتخابات مجلس نیستند. اصولگرایانی که در این مدت بدون وابستگی‌های حزبی همواره مستقل اقدام کرده‌اند هم می‌توانند بازی انتخاباتی اصولگرایان را تحت تاثیر قرار دهند؛ چهره‌هایی همچون علی لاریجانی یا محمدباقر قالیباف.

 علی لاریجانی، بدون حزب و ائتلاف
دیپلمات سیاستمدار این روزها گرچه بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه زده است، در به کرسی نشاندن آرای خود و همفکرانش چندان موفق نیست و گرچه نمی‌تواند در لابی‌های پارلمانی نقش موثری ایفا کند، حتما در نتیجه انتخابات پارلمان موثر خواهد بود. زمزمه تشکیل حزب از سوی لاریجانی از آذر پارسال به گوش رسید اما گویا او و همفکرانش دیگر قرار نیست منتظر تایید حزب‌شان بمانند. همان‌طور که کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان دیروز به «ایلنا» گفته است: «ما گفته بودیم که در انتخابات حضوری جدی و فعال خواهیم داشت اما اینکه این حضور در چه چارچوبی باشد هنوز مشخص نیست.» او البته تاکید کرد که در هیچ ائتلاف اصولگرایی حضور نداشته و نخواهد داشت. این ادعای جلالی به‌عنوان دست راست لاریجانی نشان می‌دهد اصولگرایان کار سخت‌تری را در پیش دارند تا این دیپلمات سیاستمدار را هم راضی کنند.

 محمدباقر قالیباف، استقلال یا ائتلاف
ساکن بهشت گزینه دیگری است که شاید سعی دارد با نزدیکی به اصولگرایان باز هم شانس انتخاباتی خود را از بهشت تا بهارستان امتحان کند اما در این تمایل دو سویه به نظر نمی‌رسد که قالیباف هم در قامت اصولگرای مستقل به ائتلاف با پایداری‌ها تن دهد؛ همان‌طور که مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با نامه تاکید کرده است: «بعید می‌دانم قالیباف با پایداری‌ها ائتلاف کند، زیرا او اصولگرای مستقلی است که شاید با سایر جریانات سیاسی ائتلاف کند ولی با پایداری‌ها فکر نکنم به وحدت برسد.» هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم موضوعی که بیش از هر زمانی دغدغه اصولگرایان است علاوه‌بر پایداری‌ها چهره‌های مستقلی است که می‌توانند اصولگرایان را به جزیره‌ای عمل کردن وادار کنند.


 اخبار  سیاسی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------