آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

افزایش معنی دار آرای موافق برجام در مجلس



اخبار,اخبار سیاسی,طرح اجرای برجام

جزییات طرح مجلس درباره برجام، با 161 موافق و 59 مخالف و 12 ممتنع به تصویب رسید. یعنی عدد 100 مخالف، نه تنها بالا نرفت که کاهش یافت و به 59 مخالف تقلیل یافت.

رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جزییات طرح «اقدامات متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، منتقدان برجام را که امید داشتند این توافق پشت سد مجلس متوقف شود، شگفت زده و نومید کرد.

نکته جالب توجه مقایسه شمار آرای موافق و مخالف و ممتنع در سه مرحله تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام (در تیر ماه) و بحث بر سر کلیات و جزییات طرح مورد نظر کمیسیون امنیت ملی در روزهای یکشنبه و سه شنبه است.

شمار موافقان تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام 136 نماینده بود و رسانه های منتقد برجام این عدد را به منزله مخالفت با توافق دولت با گروه 1+5 تفسیر کردند. 39 نفر نیز رای مخالف دادند و 9 نفر هم ممتنع بودند.

شمار موافقان کلیات طرح مورد نظر کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز یکشنبه (19 مهر ) اما به 139 نفر و مخالفان هم به 100 نفر رسید و 12 نفر نیز رای ممتنع دادند. دلواپسان این بار این گونه تفسیر کردند که عدد 100 به منزله افزایش مخالفان برجام است و به جلسه امروز(سه شنبه) دل بستند تا از 100 فراتر رود و «برجام» رد شود.

صبح امروز ( سه شنبه) اما چه اتفاقی افتاد؟
جزییات طرح مجلس درباره برجام، با 161 موافق و 59 مخالف و 12 ممتنع به تصویب رسید. یعنی عدد 100 مخالف، نه تنها بالا نرفت که کاهش یافت و به 59 مخالف تقلیل یافت و بدین ترتیب قصه برجام همان گونه به فرجام رسید که دولت می خواست.

 

 اخبار  سیاسی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------