آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

حسینیان: تهدیداتم علیه صالحی و ظریف جدی بود؛ عذاب وجدان هم ندارم



اخبار,اخبار سیاسی ,بررسی طرح برجام

حسینیان: تهدیداتم علیه صالحی و ظریف جدی بود؛ عذاب وجدان هم ندارم / بابت جوک هایی که در مورد سیمان ساخته اند کلی خندیدم / به ظریف و صالحی گفتم اگر پیش بینی ام محقق شود، تهدیداتم را عملی می کنم

روح الله حسینیان اعلام کرد که تهدیداتش علیه ظریف و صالحی جدی بوده است

 روح الله حسینیان که امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد ه بود،‌گفت: بنده در وسط معرکه روز مجلس حضور داشتم، همین مسأله موجب ناراحتی ام در شب شد و از آنجا که قرص قلب می خورم شب به بیمارستان رفتم.

وی افزود: به خاطر صحبت‌هایم خطاب به صالحی عذاب وجدان ندارم و این صحبت ها کاملا جدی بود.

آنطور که ایسنا گزارش داده، وی در تشریح گفته‌هایش خطاب به ظریف و صالحی گفت: جریان از این قرار بود که پس از صدور بیانیه لوزان وقتی آقای ظریف در جلسه کمیسیون حضور یافت ایرادی را متوجه ایشان کردم و به ایشان گفتم 20 درصد را از بین بردید، کارخانه آب سنگین اراک را که پلوتونیوم تولید می‌کند از بین بردید و یک حربه روانی به دست دشمن دادید. اگرچه دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیستیم اما دشمن خیال می کرد جمهوری اسلامی ایران از چنین توانایی بالقوه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: به ایشان تاکید کردم با از بین رفتن این دو حربه رژیم صهیونیستی هر روز ما را به بمباران هسته‌ای تهدید خواهد کرد. اتفاقا چند روز بعد وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی ایران را به بمباران هسته‌ای تهدید کرد. مجددا به آقای ظریف یادآور شدم اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند و آمریکا به خاطر برجام به ایران حمله کند، مردم شما را دستگیر و محاکمه می‌کنند و بنده هم اگر کاره‌ای باشم، آقای صالحی شما را وادار می‌کنم قلب راکتور اراک را از سیمان خالی کنید و شما را داخل آن می‌اندازم و دور شما سیمان می‌ریزم. بنده نگفتم سیمان را روی سر ایشان می ریزم بلکه گفتم دور ایشان می‌ریزم.

وی که در جریان تصاویر و مطالب طنزگونه و جوک هایی که در پی تهدید رئیس سازمان انرژی اتمی به مرگ در فضای مجازی منتشر شده است گفت:‌ از طریق فرزندان و دوستانم این مطالب و تصاویر را دیدیم و خواندم و با هم کلی خندیدیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به تصویب طرح برجام و تاثیر آن گفت: ان شاء الله این گل و بلبل وعده داده شده آقای روحانی اتفاق بیفتد، همه مشکلات اقتصادی کشور رفع شود، تورم از بین برود، حتما از رکود عبور کنیم و کشور پررفاهی داشته باشیم. بنده برای چنین روزی دعا می کنم.

وی افزود: به ظریف و صالحی گفتم که امیدوارم پیش بینی‌ام از برجام اتفاق نیفتد ولی اگر افتاد با شما همان خواهم کرد که گفتم.


روز گذشته، یک شاهد عینی اتفاقات روز یکشنبه مجلس به «انتخاب» گفت: حسینیان کاملا جدی و با عصبانیت، لااقل سه بار ظریف و صالحی را تهدید کرد.

وی در ادامه به بیان جزئیات این ماجرا پرداخت و گفت: بار اول، پیش از ورود صالحی به مجلس، حسینیان سراغ ظریف رفت و در راهروی بین صندلی او و صندلی وسط ردیف اول (که معمولا رییس جمهور آنجا می نشیند) به شکلی که دیگران هم بشنوند قریب به این مضمون گفت "شما می خواهید قلب اراک را دربیاورید و توی آن سیمان بریزید.  آماده باشید  شما را بجای قلب اراک در رآکتور می گذاریم و روی شما سیمان می ریزیم."

این شاهد عینی افزود: ظریف پس از شنیدن این سخنان، با حالت ناباوری گفت: "از لطف شما متشکرم"

وی اضافه کرد: پس از آمدن صالحی، حسینیان پشت صندلی ظریف و رئیس سازمان انرژی اتمی آمد و جمله ی قبلی (تهدید به گذاشتن در قلب اراک و سیمان ریختن) را که نیم ساعت پیش، به وزیر خارجه گفته بود مجددا خطاب به هر دو نفر تکرار کرد.

این منبع مطلع که با «انتخاب» گفتگو می کرد، ادامه داد: ظریف به او گفت "بجای آن، قلب مدرن تری جایگزین می کنیم".  سپس حسینیان با عصبانیت و چهره برافروخته جملات بی سروتهی در باره آثار این کار بر ازدست دادن پلوتونیوم  و بازدارندگی  و حمله اسراییل گفت.

وی افزود: حسینیان سپس گفت "بحول و قوه الهی بزودی شما را محاکمه و مجازات خواهیم کرد."

این شاهد عینی گفت: ظریف جوابی به سخنان حسینیان نداد، اما صالحی با او وارد بحث شد.

وی تصریح کرد: حسینیان ظاهرا با قسم جلاله مجددا همان تهدید قبلی را تکرار کرد که صالحی عصبانی شد و با او به جر وبحث پرداخت. ظریف و تعدادی از نمایندگان صالحی را آرام کردند اما او بسیار از این سخنان متاثر شده بود.

این شاهد عینی خاطرنشان کرد: صالحی از این جهت که فردی با این لباس، حرمت روحانیت را حفظ نمی کند و چنین حرف هایی می زند بسیار ناراحت بود.

این منبع در پایان گفتگو با «انتخاب» تاکید کرد: حسینیان کاملا جدی و با عصبانیت این تهدیدات را حداقل سه بار مطرح کرد.


 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------