آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

شورای نگهبان: برجام یك سند حقوقی نیست/ شورای نگهبان مصوبه مجلس را بررسی كرد نه جزئیات برجام را



اخبار,اخبارسیاسی, سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا خود برجام را مورد بررسی قرار نداده و وارد آن نشده است گفت: مجلس و شورای نگهبان اقدامات مشروح برجام را تصویب نکرده‌اند.

 سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا خود برجام را مورد بررسی قرار نداده و وارد آن نشده است گفت: مجلس و شورای نگهبان اقدامات مشروح برجام را تصویب نکرده‌اند.

  نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه نه مجلس و نه در شورای نگهبان، اقدامات مشروحی که در اجرای برجام درج شده را تصویب نکرده‌اند، افزود: این به معنی موافقت یا مخالفت با برجام نیست چون آن اقدامات به یک سند حقوقی تبدیل نشده و یک سند سیاسی بوده است و قراری برای یک‌سری اقدامات بین دو طرف بوده است و البته تاکید شده که داوطلبانه است و در متن مصوبه با دو واژه بر روی داوطلبانه تاکید شده است.

ابراهیمیان ادامه داد: مباحث حقوقی مفصلی که در جامعه، رسانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس در جریان بوده است درباره این مصوبه به یک پاسخ واحد رسیده‌اند یعنی آن را یک موافقتنامه تلقی می‌کردند و فکر می‌کردند که طبق قانون باید به مجلس برسد، اما با بررسی ماده واحده طرح به این نتیجه نمی‌رسیم که موافقتنامه باشد بلکه یک قول و قرار است.

وی در واکنش به اظهارات برخی از مقامات آمریکا و غربی که گفته بودند تحریم‌های ایران می‌تواند در شرایطی برگردد گفت: مسئولان ما هم می‌توانند اقداماتشان را برگردانند لذا برجام یک سند حقوقی نیست و مجلس هم با این تلقی وارد بررسی جزئیات برنیامد، شورا هم مصوبه مجلس را مورد بررسی قرار داده است، نه جزئیات قول و قرارهای اجرایی و دو طرف مذاکره را.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان وارد تصویب خود برجام نشده است، اظهار داشت: چون مجلس هم ضرورتی در این زمینه ندیده است، به علاوه درباره اقدامات اجرایی و توافق سیاسی موانعی برای اجرا وجود داشت چون مجلس قبلا اجرای پروتکل را محدود کرده بود و نیز محدودیت‌های دیگری را که در تبصره 2 ماده واحده است نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که دولت اقدامات خود را طبق قانون آغاز کند، باید موانع محدودیت‌ساز برداشته می‌شد و مجلس آن موانع را برداشت که همین موضوع بررسی شورا بود و در چند ساعت بحث مفصل سوالات حقوقی مهمی مطرح شد.

 

 اخبار سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------