آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

عراقچی: بیانیه مشترک ظریف و موگرینی بعد از لغو و توقف تحریم‌ها توسط آمریکا و اروپا صادر می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,سیدعباس عراقچی

 عضو ارشد تیم مذاکره کننده افزود: اگر این اتفاق امروز بیفتد، در بیانیه مشترک امروز را روز تصویب اعلام خواهند کرد/ وقتی به روز اجرایی شدن برسیم تحریم‌ها عملاً لغو خواهد شد

  سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده در گفتگو با خبر ساعت 14 شبکه یک با بیان اینکه اتحادیه اروپا تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی خود را لغو خواهد کرد گفت: آمریکا هم تحریم‌های مربوط به دستورات اجرایی رئیس جمهور را لغو می‌کند و اجرای تحریم‌های مربوط به کنگره را هم متوقف می‌کند.

عراقچی با بیان اینکه منتظر هستیم که این دو اقدام امروز توسط آمریکا و اروپا انجام شود گفت: اگر چنین چیزی انجام شود و آنها تحریم‌های خودشان را قانوناً لغو و متوقف کنند بعد بیانیه مشترک توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی صادر خواهد شد و امروز را به عنوان روز تصویب اعلام خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که لغو تحریم‌ها کی رخ خواهد داد؟ گفت: لغو تحریم‌ها دو مرحله دارد مرحله اول به طور رسمی و به طور قانونی تحریم‌ها توسط شورای وزیران و آمریکا لغو خواهد شد که امروز است، این قانون لغو می‌شود و زیرساخت تحریم‌های آنها لغو و برداشته می‌شود ولی این لغو اجرایی شدنش در مرحله دوم صورت می‌گیرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده در خصوص اجرایی شدن لغو تحریم‌ها گفت: مرحله‌ای که ایران هم کارهایی که باید انجام بدهد را انجام بدهد آنها هم باید یک سری کارهایی را انجام بدهند وقتی که به روز اجرایی شدن برسیم تحریم‌ها عملاً لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز قانون لغو تحریم ها تصویب می‌شود و اجرای این قانون روزی خواهد بود که به عنوان روز اجرایی شدن شناخته می‌شود گفت: در این فاصله یک سری اقداماتی را ما باید در نطنز، فردو و اراک انجام بدهیم و یک سری اقداماتی را انها باید در تهیه دستورالعمل‌های مربوط به لغو تحریم، دستورالعمل‌هایی که به شرکت‌ها، کمپانی‌ها و بانک‌ها داده می‌شود و نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، نامه‌ها و مکاتباتی که باید انجام بدهند و همچنین کارهایی که در خصوص نامه‌هایی که باید نوشته شود و دستوراتی که باید صادر شود را باید انجام دهند و ما هم به تدریج کار خودمان را انجام خواهیم داد تا روز اجرایی شدن که در آن روز تحریم‌ها عملاً برداشته خواهد شد.
 
اخبار  سیاسی  - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------