آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

آیت‌الله محسن غرویان: عزاداری‌های سیاسی به چنددستگی مردم منجر می‌شود



اخبار,اخبارسیاسی,عزاداری ماه محرم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجالسی که در آن به شخصیت‌های کشور توهین شود بیش‌ از مجلس عزاداری شبیه مجالس گناه و معصیت است چراکه هیچ گناهی بالاتر از تهمت و توهین به شخصیت‌های کشور نیست.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نحوه مداحی و سخنرانی‌ها در شب‌های عزاداری ماه محرم عنوان کرد: اگر قرار باشد در هر هیات یک بحث سیاسی و جناحی مطرح شود مردم به چندین تفکر و طیف سیاسی سوق داده می‌شوند و این باعث ایجاد انشقاق و تفرقه در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه عزاداری‌های سیاسی چیزی جز تفرقه و چنددستگی مردم نخواهد بود، افزود: اگر هر سخنران و مداحی از یک حزب و جناح سیاسی دفاع کند هیات‌ها دچار چنددستگی می‌شوند. در حالی که عزاداری‌های ما باید باعث انجام و وحدت ملی شوند.

غرویان گفت: توصیه من به مداحان و خطبا این است که از ورود به مباحث سیاسی و اجتماعی که رنگ و بوی جناجی دارد خودداری کنند و تنها برای مردم کلیات را بازگو کنند. درست است و ما هم قبول داریم که قیام امام حسین سیاسی بود اما می‌توان در عزاداری‌ها به کلیات مباحث سیاسی مثل لزوم التزام به ولایت فقیه و مطالبی از این قبیل پرداخت تا در جامعه تنشی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های امام حسین نباید تنش‌آفرین باشد، ادامه داد: در این خصوص مسئولان نمی‌توانند کاری انجام دهند به نظر من در مجالسی که مداح یا سخنران آن خیلی جناحی صحبت می‌کند و توهین به شخصیت‌ها و دولتمردان را در دستور کار خود قرار می‌دهد مردم می‌توانند آن مجلس را ترک کنند و به مجلسی بروند که که در آن عزاداری برای امام حسین می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مجالسی که در آن به شخصیت‌های کشور توهین شود بیش‌ از مجلس عزاداری شبیه مجال گناه و معصیت است چراکه هیچ گناهی بالاتر از تهمت و توهین به شخصیت‌های کشور نیست مردم باید تلاش کنند از حضور در چنین مجالسی خودداری کرده و به مجالسی بروند که عزاداری در آن‌ها باعث وحدت و انسجام بیش‌تر می‌شود.

 

 اخبار سیاسی  - ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------