آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

ولایتی: استمرار حمایت رهبری از برجام منوط به رعایت تذکرات ایشان است



اخبار,اخبارسیاسی,علي‌اكبر ولايتي

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: استمرار حمایت رهبری از برجام منوط است به در نظر گرفته شدن تذکرات ایشان در نامه‌ای که خطاب به رییس‌جمهور نوشتند.

 علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور با بیان اینکه مساله هسته ای و توافق وین موضوعی بسیار مهم، حیاتی و استراتژیک است و در موضوعات مهم سیاسی داخلی و خارجی بر اساس قانون اساسی رهبری ورود پیدا می کنند، گفت: ایشان در این مسائل ورود پیدا کرده و مجریان را راهنمایی می‌کنند و در نامه اخیر شاهد بودیم برخی کاستی‌ها در اجرای توافق و نقایصی را تذکر دادند. امیدواریم در آینده اجرای توافق بدون کاستی انجام شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: استمرار حمایت رهبری در رابطه با برجام به این منوط است که آنچه ایشان تذکر فرمودند در نظر گرفته شود.

وی در خصوص اظهارات و موضع گیری‌های اخیر وزیر امور خارجه عربستان در رابطه با ایران با بی تجربه خواندن این مقام سعودی، گفت: متاسفانه وزیر خارجه عربستان به خود اجازه می دهد در هر امری که به او و کشورش مربوط نیست دخالت کند. ایران به عنوان قدرت اول منطقه هر جا احساس کند همسایگان و متحدانش در معرض خطر توطئه از سوی کشورهای دیگر هستند ورود پیدا می کند. عربستان کشور بزرگی نیست که بتواند چنین برنامه ها و سیاست هایی را به تنهایی در منطقه علیه کشورهای مسلمان پیگیری کند بلکه به نمایندگی از برخی کشورها مثل آمریکا در حال طراحی و حمایت از تروریست ها در کشورهای مسلمان مثل یمن است.

ولایتی ادامه داد: متاسفانه بدون هیچ مجوز قانونی، شرعی و اخلاقی عربستان مردان بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و آمریکا با سکوتش از آن حمایت می کند این در حالی است که ایران بر اساس درخواست کشورهای متحدش به یاری آنها شتافته است و همواره سیاست هایش به طور عادلانه و منطقی دنبال شده از جمله در رابطه با سوریه.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: اظهارات بدون مبنا و ناپخته وزیر خارجه عربستان در دنیا مخاطبی ندارد و با این حرف ها حمایت آنها از تروریسم توجیه نخواهد داشت.


اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------