آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

كميسيون اصل 90 : پرونده‌هایی از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اوقاف در کمیسیون اصل 90 وجود دارد



اخبار,اخبارسیاسی,كميسيون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: س.م در فروش و ب. ز در خرید شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی و شستا تخلف کردند؛ چرا که بر اساس قانون واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا ضوابط خاص خود را می‌طلبد و در آن مقطع که س. م قصد خرید بیش از 10 شرکت وابسته به شستا را داشت اما با ورود به موقع کمیسیون اصل 90 به این موضوع و با همکاری نهادهای مرتبط این نقل و انتقالات متوقف شد.

افضلی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به موضوع پرونده بابک زنجانی، گفت: کمیسیون اصل 90 گزارشات جامع و کاملی را از این موضوع منتشر کرد و آن را در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داد و در حال حاضر موضوع جدیدی درباره بابک زنجانی در کمیسیون اصل 90 وجود ندارد و فعلاً پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بسته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کمیسیون اصل 90 مسئول نظارت بر طرز کار قوای سه‌گانه است اما در دیدار اعضای این کمیسیون بر این نکته تاکید شد که کمیسیون اصل 90 در مورد عملکرد نهادهای تحت امر رهبری نیز حساسیت داشته باشد و به ‌آنها بپردازد و این کار در حال انجام است.

وی افزود: کمیسیون اصل 90 به مباحثی خارج از قوای سه‌گانه نیز ورود کرده است و در حال حاضر پرونده‌هایی در کمیسیون اصل 90 از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اوقاف وجود دارد که در حال رسیدگی است و ما این مباحث را پیش می‌بریم. در آن جلسه تأکید شد که اگر کمیسیون اصل 90 دید که مقامی تخلف کرده تا آخر این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: ملاحظه‌کاری از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس وجود ندارد و رهبر این موضوع را موکدا متذکر شدند که نباید این اتفاق بیفتد. روال کمیسیون اصل 90 مجلس اینگونه است که ابتدا پس از وصول گزارشات مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و توضیحات آنها در مورد تخلفات انجام شده استماع می‌شود و در مرحله بعدی سرکشی‌هایی است که کارشناسان و اعضای کمیسیون از عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف انجام می‌دهند و ما معتقدیم این سرکشی‌ها باعث می‌شود که ما عملکرد و طرز کار را بهتر ببینیم و از نقطه نظرات و دیدگاه مردم نیز استفاده کنیم که در موضوعاتی نظیر زمین‌خواری و تخلفات شهرداری‌ها این کار به کرّات صورت گرفت و در کنار این ابزارها نیز سازمان بازرسی کل کشور موظف است گزارشاتی را از عملکرد دستگاه‌ها در اختیار ما قرار دهد و در پایان اگر برداشت این باشد که حقی از کسی ضایع شده ادامه رسیدگی به قوه قضائیه محول می‌شود و آنان نیز باید در اسرع وقت موضوع را بررسی، حکم را صادر کرده و نتیجه را به کمیسون اصل 90 اعلام کنند.

اخبار سیاسی - ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------