آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: نباید عده ای با کلمه "نفوذ" بازی کنند



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

رییس جمهوری با گرامیداشت سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: ۱۳ آبان و تمامی مراحل ایستادگی ملت ایران در برابر سلطه‌خواهی بیگانگان در جریان نهضت اسلامی، نشان دهنده و تکمیل کننده راه مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها و توطئه بیگانگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در جلسه هیات دولت گفت: باید از افتخارات و روزهای ملی و تاریخیِ ایستادگی ملت ایران برای تقویت بیش از پیش انقلاب و اتحاد ملت بهره بگیریم و اجازه ندهیم این ایام تاریخی مورد سوءاستفاده برخی جناح‌ها قرار گیرد.

به گزارش انتخاب، رییس‌ جمهوری اظهارداشت: امروز همگان در کشور به راه وخط امام (ره) و انقلاب افتخار کرده و پیرو راه رهبری انقلاب و اجرای قانون اساسی هستند و از آن حمایت می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه رهنمود‌ها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند٬ با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوءاستفاده کنند و اینطور نباشد که از این پس با هرکس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.

رییس‌‌جمهوری با اشاره به اینکه ملت ایران، ملتی بیدار و هوشیار است و تاریخ و تجربه این ملت، نشان داده که اینگونه اقدامات تأثیری معکوس خواهد داشت، گفت: مردم به درستی معنای نفوذ، استکبار و تاریخ و نحوه رفتار نادرست آمریکا با این کشور و ملت را می‌دانند و منافع ملی و آینده کشور را به خوبی تشخیص می‌دهند.

روحانی افزود: باید به‌طور واقعی و جدی با هر گونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم و نباید عده‌ای با کلمه «نفوذ» بازی کنند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب متعلق به تمامی ملت ایران است و به گروه و نهادی خاص تعلق ندارد، گفت: همه ملت ایران در مسیر انقلاب، استقلال و ایستادگی کشور در برابر بیگانگان متحد هستند و امیدوارم همه جناح‌ها و نهاد‌ها به این نکات توجه داشته و واقعاً تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوءاستفاده کنند.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: ‌البته مردم در این زمینه‌ها کاملاً هوشیار، بیدار، ناظر و متوجه هستند و به خوبی شرایط را رصد می‌کنند و در موقع لزوم مانند انتخابات، آگاهانه و با حضور گسترده نظر خود را اعلام می‌کنند.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ۱۳ آبان برای ملت ایران یک روز تاریخی و آغازی برای دوره جدید در نهضت اسلامی به شمار می‌رود، گفت: نهضت اسلامی تا آبان سال ۱۳۴۳ بیشتر رنگ و بوی ضد استبدادی داشت، اما از هنگام طرح موضوع کاپیتولاسیون و نطق تاریخی و افشاگرانه امام خمینی (ره) در مورد برنامه‌ای استکباری که علیه حرمت و عزت مردم ایران طراحی شده بود و استقلال قضایی و سیاسی ایران را زیر سؤال می‌برد، یک حرکت نو و موج عظیمی در کشور علیه استکبار آغاز شد.

رییس‌ جمهوری افزود: برای تاریخ روحانیت ایران افتخار است روزی که سلطه‌گران در این کشور خواستند علیه عزت و استقلال مردم اقدامی کنند مردم ایران به رهبری روحانیت و مراجع عظام، در صف مقدم مبارزه قرار گرفتند.

دکتر روحانی حرکت دانش‌آموزان و نوجوانان در ۱۳ آبان سال ۵۷ را به مفهوم حضور نوجوانان و جوانان در نهضت اسلامی و اقدام دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ را عکس‌العملی از سوی ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا برای تخریب انقلاب برشمرد و گفت: جوانان، نوجوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان نشان دادند که همگی در صف انقلاب بوده و ثابت کردند انقلاب اسلامی متعلق به قشر خاصی نیست و همه اقشار با سنین متفاوت در این زمینه فداکاری کرده‌اند.


 اخبار سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------